TRGOVINA U PROMJENI

Kako neradne nedjelje utječu na potrošačke navike u Hrvatskoj?

Zakona o trgovini na trgovce u Hrvatskoj otkriva složenije dinamike koje su proizašle iz ovih promjena. Primarna promjena koja je nastupila od stupanja na snagu ovog zakona jest ograničenje radnih nedjelja na 16 godišnje. Dok su neki vidjeli ovo ograničenje kao korak prema boljem balansiranju radnog i obiteljskog života te kao poticaj za veću socijalnu pravdu među radnicima, drugi su ga doživjeli kao prepreku za poslovanje, posebno za male trgovce, prenesi N1.

S obzirom na analizu podataka izdanih računa i ukupnog prometa, vidljivo je da je potrošnja porasla, no taj porast nije ravnomjerno raspoređen među svim trgovcima. Veliki trgovački lanci, koji često imaju širi raspon proizvoda i veće financijske kapacitete, lakše su se prilagodili novom režimu rada, dok su mali trgovci, koji su često specijalizirani za određenu nišu ili djeluju na lokalnoj razini, osjetili veći pritisak.

Ova neravnoteža u prilagodbi poslovnog modela može imati dugoročne posljedice na tržištu. Mali trgovci, često obiteljski poslovi, mogu biti prisiljeni na smanjenje radnog vremena ili čak zatvaranje svojih trgovina, što može rezultirati gubitkom radnih mjesta i smanjenjem raznolikosti ponude na tržištu.

S druge strane, postoji i važna dimenzija potrošačkog ponašanja koja se mijenja. Potrošači su prisiljeni prilagoditi svoje navike kupnje novim radnim vremenima trgovina, što može rezultirati promjenom dana ili vremena kada obavljaju svoje kupovine. Ovo može dovesti do povećane koncentracije kupovina u određenim danima ili vremenima, što može imati implikacije na gužve u trgovinama i općenitu potrošačku iskustvo.

Uz to, treba imati na umu da ova promjena nije izolirana, već se odvija u kontekstu šireg ekonomskog i društvenog okruženja. Inflacija i druge ekonomske promjene također igraju ulogu u oblikovanju potrošačkih navika i poslovnih strategija trgovaca.

S obzirom na složenost situacije, daljnje praćenje i prilagodbe su nužne kako bi se osiguralo održivo poslovanje trgovaca i očuvala raznolikost trgovinske ponude na tržištu.

POSLJEDNJE DODANO: