REGIONALNA PROMOCIJA

Dalmatinska marenda u srcu Sarajeva

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije (TZ SDŽ) jučer je u Sky baru hotela Hills predstavila Dalmatinsku marendu, promociju autentične dalmatinske gastronomije i turističke ponude regije. Događaj su predvodile direktorica TZ SDŽ Ivana Vladović i pročelnica Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet Splitsko-dalmatinske županije, Matea Dorčić, uz prisustvo brojnih predstavnika turističkog sektora iz BiH.

U sklopu ovog događanja, uz predstavljanje enogastronomske ponude, posjetitelji su uživali u delicijama koje su pripremili šefovi kuhinja iz mediteranskih i europskih regija, na čelu s masterchefom Željkom Nevenom Bremecom. Vina vinarije Zlatan otok i nastup Kulturno-umjetničkog društva “Jedinstvo” iz Splita, najtrofejnijeg folklornog ansambla u Hrvatskoj, dodatno su obogatili program.

Direktorica Vladović je istaknula važnost ove manifestacije za promociju dalmatinske kulture i nasljeđa.

Danas u srcu Sarajeva s radošću predstavljamo Dalmatinsku marendu, dragulj dalmatinskog nasljeđa kojeg s ponosom dijelimo s cijelim svijetom. Ovaj projekt nije samo o hrani; on je o pričama koje se prenose s koljena na koljeno, o mirisima koji nas vraćaju u djetinjstvo, o okusima koji bude sjećanja. Kroz Dalmatinsku marendu, ne samo da promoviramo naše lokalne proizvode i tradicionalne recepte, već slavimo našu kulturu, našu baštinu, našu ljubav prema životu – izjavila je Vladović.

Nikica Pažin, ministar savjetnik u uredu Hrvatske gospodarske komore pri Veleposlanstvu RH u BiH, izrazio je zadovoljstvo održavanjem manifestacije.

Veseli me što se ovakva manifestacija održava u Sarajevu te mislim da bi ih trebalo biti i još više. Hrvatska i Bosna i Hercegovina su zemlje koje su tradicionalno okrenute jedna prema drugoj, a turizam je grana koja spaja ljude, nudi nešto lijepo, dobro, nešto novo za doživjeti. Dalmatinska hrana zajedno s vašom gostoljubivošću daje poseban pečat toj regiji, a vrhunske dalmatinske delicije treba još više promovirati – izjavio je Pažin.

Projekt Dalmatinska Marenda TZ SDŽ pokrenula je prošle godine s ciljem predstavljanja marende kao autentičnog dalmatinskog obroka i originalnog turističkog proizvoda. Projekt uključuje brendiranje objekata i proizvođača koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način. U sklopu projekta, na području Splitsko-dalmatinske županije organiziraju se besplatne edukacije gastro brendiranja i kulinarski master classovi.

Tijekom 2023. godine Hrvatsku je posjetilo oko 530.000 turista iz Bosne i Hercegovine, koji su ostvarili 2,7 milijuna noćenja, od čega je gotovo polovica ostvarena u Splitsko-dalmatinskoj županiji (1,2 milijuna noćenja). Tržište BiH nalazi se na šestom mjestu po broju noćenja u ovoj regiji, a turisti iz BiH posjećuju Hrvatsku tijekom cijele godine, čineći ovo tržište jednim od najvažnijih izvan ljetne sezone. U protekloj godini zabilježen je značajan rast dolazaka i noćenja turista iz BiH, s rastom od 15% u dolascima i 11% u noćenjima na razini Hrvatske, te 17% u dolascima i 13% u noćenjima u Splitsko-dalmatinskoj županiji u odnosu na 2022. godinu.

POSLJEDNJE DODANO: