CESTA DUGA 20 GODINA

Butković prošetao omiškim mostom, Bobanu novinari spočitali da je iznevjerio Omišane: “O vjeri građana ćemo govoriti na izborima!”

Prije nego će prvi automobili prijeći mostom sedamdesetak metara iznad Omiša, po čeličnoj je grdosiji prošetao ministar prometa i infrastrukture Oleg Butković u društvu splitsko-dalmatinskog župana Blaženka Bobana, gradonačelnika grada na Cetini Ive Tomasovića i predsjednika uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorića tako utabajući put tisućama vozila koji će centar Omiša ovim putem zaobići u turističkoj sezoni. Dok Cetina teče uvik će nas biti, orilo je iz usta klapskih pjevača, dok su se političari iskusno micali od novinarskih ekipa koje su ih zasipale pitanjima, najviše, očekivano o svim mogućim probivenim rokovima završetka projekta. Planirao se, da, još prije dva desetljeća.

– Na završetku smo ove faze projekta brze ceste od Oimša do Solina. Ovo je najzahtijevnija faza, od građevina do mosta. U nadi da ćemo raspisati daljnji natječaj od tunela na poljičkoj strani do Dugog Rata i da uistinu sada u ovom prostoru Splitsko-dalmatinske županije, bolje rečeno aglomeracije od Omiša do Trogira, zapnemo maksimalno i uključimo sve istance od lokalnih do nacionalnih i da konačno damo doznanja da smo sada mi prioriret u razvoju prometne infrastrukture u Hrvatskoj – rekao je Boban.

Pristupna cesta do mosta vodi preko Tugara, doslovce seoskom cestom koja će zauzeti ulogu jedne od najvažnijih prometnica u Hrvata. Zašto se kasni s njezinom rekonstrukcijom…

– Krenulo se u realizaciju oko te ceste puno prije. Istina, kasnilo se, ali zapeli smo najviše na imovinsko-pravnim pitanjima. I ovim putem molim građane Tugara i tog područja za razumijevanje. Ovu sezonu zajedničkim snagama treba izgurati, a obzirom da je na kraju definiranje imovinsko-pravnog dijela, trebamo se na jesen uhvatiti posla i ne čekati novu sezonu s ovim problemima.

Iznevjerili su građane koji čekaju godinama, podvukla je “sedma sila”, ali nije ni Boban iznevjerio…

– O vjeri građana ćemo govoriti na izborima.

Ministar Butković sve je diskutabilno prebacivao na šefa Hrvatskih cesta Josipa Škorića…

– Uspjeli smo uz sve izazove na putu završiti prvu dionicu koja uključuje most i dva tunela. Ukupna vrijednost je nešto više od 20 milijuna eura. Hrvatske ceste će idući tjedan, po informacijama koje ja imam, raspisati natječaj za dionicu od 4,5 kilometara prema Dugom Ratu. Mi smo predvidjeli financiranje ove platforme od oko 90 milijuna eura bespovratnih sredstava iz Europe. Mi ćemo definirati i potpisati ugovor o bespovratnim sredstvima i to je sigurno olakšanje jer neće sve biti iz nacionalnih sredstava. Razgovarao sam s građanima i o rekonstrukciji ceste kroz Tugare, ona je u ingerenciji Županijske uprave za ceste i ona je sigurno neadekvatna koja priprema dokumentaciju i mi smo spremni iz Vlade podržati financiranje tog projekta.

– Ovaj projekt je davno započet, ali sa zadovoljstvom mogu u ime Hrvatskih cesta nazočiti puštanju u promet dionice od 4 kilometra. Grad Omiš je u ljetnim mjesecima pod pritikom, 19 tisuća vozila je dnevno tu, i mislim da ćemo u konačnici s ovim projektom značajno podići kvalitetu života stanovnika i gostiju Omiša. Ova faza brze ceste koja spaja Omiš i Split, iznimno je važna jer će se ispravljati i devijacija ceste D8, sanirat će se stari most i izgraditi kružni tok kod starog mosta kao i dovršiti luka. Imali smo na gradilištu i klizište, bili su teški uvjeti… – kazao je Škorić.

RANIJE OBJAVLJENO:

Ako postoji dokaz o razornom učinku strahovite nebrige, nekompetencije i nemara oko prometne infrastrukture, nema boljega od zbrajanja godina u čekanju omiške obilaznice. Nigdje, ali baš nigdje u okruženju ne postoji grad u kojemu se, kao u Splitu, kilavi i rasteže sa svakim metrom ceste, kada se već i odluči da je vrijeme za zakopati prve lopate, i da – u drugom po veličini gradu u Hrvata, prometnoj i društvenoj središnjici u cijeloj Dalmaciji. Ovo s Omišom samo je kap u moru…

Svi mogući rokovi su probijeni, hrpe novca su spržene, a najkritičniji, najzagušeniji i najzapušteniji prometni pravac u državi oko trinaestice na satu imat će i prve tragove guma na asfaltu. A omiška obilaznica samo je dio velikog cestovnog projekta splitske obilaznice koji uključuje potez od Omiša do Trogira i koji se uz veliku pompu počeo graditi još 2007. godine. Na vlasti je bio HDZ, premijer je bio Ivo Sanader, a ministar prometa Božidar Kalmeta. Sedamnaest godina kasnije na vlasti je HDZ, premijer je Andrej Plenković, a ministar prometa Oleg Butković.

U gradu kojim godišnje prodefilira nekoliko milijuna turista, a oko milijun ih se u njemu i zadrži barem na koji dan, prometni kolaps je svakodnevnica i kad nema tih dodanih količina vozila na cestama. Rotor na brzoj cesti, brzoj pod navodnicima, Bilice, Smokovik i Sirobuja, križanje kod Malla ili Ulica Domovinskog rata – tu se vožnja normalnim tempom dočekuje poput nacionalnog praznika. Nije na odmet spomenuti i kako je dojam kao da živimo u Sibiru, pa čekamo ljeto za prosuti koji kvadrat asfalta pa se, uz sve te turističke vratolomije, dodatno zatvori još koji prometni trak i zaguši onaj drugi, obilazni.

Fešta neće imati šampanjac, čak ni nekog iz visoke politike, na otvaranju obilaznice tek će se pojaviti Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta i splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban, a pola sata prije nego se vrpca počne talasati na omiškoj buri, prosvjedovat će stanovnici Tugara i Srinjina. Zbog novog prometnog pravca koji će vozila s Jadranske magistrale, ponajprije ona iz smjera Makarske, preusmjeriti izvan središta Omiša, stanovništvo Srednjih Poljica odavno boli glava. Oni će, zapravo, postati zatočenici ceste koja im dulje od stoljeća prolazi ispred kuća, seoske ceste koja će sada postati glavni pravac.

Pratimo sve, budite uz nas…

POSLJEDNJE DODANO: