JAVNO DOBRO

Željan Jurlin upozorava na potencijalnu ekološku katastrofu: Tunel kroz Kozjak prijeti kaštelanskom krajobrazu

Član Gradskog vijeća Kaštela i Vijeća stranke Javno dobro, Željan Jurlin, oglasio se danas uoči početka radova na tunelu Kozjak, postavljajući pitanje je li Kaštela drugi grad po veličini u Splitsko-dalmatinskoj županiji ili tek predgrađe Splita.

Jurlin je istaknuo svoju zabrinutost zbog planiranih radova na probijanju tunela kroz planinu Kozjak, naglašavajući da bi umjesto eksploatacije, trebalo razmotriti opciju proglasiti Kozjak zaštićenim područjem, kako bi se sačuvala jedinstvena priroda te planine za buduće generacije.

Njegovo priopćenje donosimo u nastavku:

– Planina Kozjak je jedinstvena i takvu je treba očuvati za sve buduće naraštaje. Umjesto da se  Kozjak proglasi zaštićenim područjem, što godinama predlažu brojni Kaštelani, mi danas  razgovaramo o trasi ceste podno Kozjaka. Uskoro počinju radovi na probijanju tunela kroz Kozjak za tu istu trasu podno Kozjaka. Tako da ćemo uz Bobanov most imati i Sanaderov  tunel. 

Nažalost svaki vid takve eksploatacije koja bitno zadire u opstojnost na ovim prostorima  predstavlja najgrublji atak ,ne samo na hrvatsku baštinu, nego i zločin naspram lokalnog  stanovništva. 

Devastacija i samo probijanje ceste na padinama Kozjaka predstavljaju preduvjete za buduće  uvjete, odnosno daljnju urbanizaciju (gradnju elitnih vila) i otimačinu koja na kraju ne vodi  samo devastaciji i uništenju cijelog Kaštelanskog krajobraza, napose poljoprivrede, nego i materijalnoj eksploataciji cijelog Kaštelanskog polja, a sve od strane vrlo uskih interesno – političkih skupina. 

Javno Dobro smatra kako je projekt već u prvoj fazi trebao započeti s mostom u Stinicama i  njegovim uglavljivanjem u PP grada Splita, kojega recimo tamo nema niti u tragovima, a osim  opravdane sumnje da de to ikada i biti realizirano, sasvim sigurno da demo umjesto novog  ulaska u Split dobiti novi ulaz u Kaštela, a time vjerujem i nove prometne probleme. Brojna  moguća začepljenja pa i kolaps na magistrali i to već od Sućurca pa do Solina. Dakle, osim  pitanja same opravdanosti projekta postavlja se pitanje na temelju čega i kojih to parametara  se ovaj projekt uopće proglasio strateškim za državu. Gdje se tu odražava suradnja s lokalnom  zajednicom? 

Činjenica da su u slučaju brze ceste Dubrovnik – Zračna luka Čilipi. Hrvatske ceste odustale od  planirane dionice. Ljudi su tamo prosvjedovali, a župan i gradonačelnik založili su se za novo  rješenje. Studija se povukla s objašnjenjem kvalitetnog razmatranja svih pitanja i nedoumica  iskazanih tijekom javne rasprave od strane zainteresirane javnosti. HC su, kako sami tvrde,  napravili daljnji plan, a sve na korist onih koji će u konačnici i koristiti infrastrukturu. “Upravo ovim korakom želi se napraviti rješenje koje će biti prihvatljivo za sve zainteresirane  strane”, jer je javnom raspravom utvrđeno kako je dio građana protiv predloženog rješenja.  Hrvatske ceste razvijaju infrastrukturu za boljitak građana, te je time potreban konsenzus s lokalnim stanovništvom i samoupravom. Sva pitanja i prijedlozi proizašli iz javne rasprave  služit će za potrebitu evaluaciju i donošenje konačnog zaključka u svezi mogućnosti i  varijantnog prijedloga izvedbe ove bitne trase” – naveli su tada iz Hrvatskih cesta. 

Naime, na prošloj 19. sjednici Gradskog vijeća Grada Kaštela održanoj 7. veljače 2024., na  zahtjev vijećnika izglasano je hitno održavanje tematske sjednice o budućoj trasi prema  tunelu Kozjak. Investitor je trebao odgovoriti na brojna pitanja počevši od uvida u geodetski  elaborat pa do gradnje same trase koja po mnogima predstavlja uništavanje Kaštelanskog  polja. Tematska je sjednica okvirno zakazana za 15. veljače 2024. ali poziv upućen  investitorima projekta (HC) ipak nije naišao na razumijevanje. Dok su Hrvatske ceste odbile  sudjelovati na vijeću u raspravi o budućoj trasi prema tunelu Kozjak, gradonačelnik Kaštela  tvrdi kako „Grad s time uistinu nema ništa ”. Jedino što investitor zna očito je to da se tunel  mora probiti, a sve ostalo uključujući trase ostaje nepoznanica. – stoji u priopćenju.

POSLJEDNJE DODANO: