POTROŠAČKA LOGIKA

Zašto se ljudi zgražaju nad cijenama kave?

S dolaskom turističke sezone ponovno se pojavljuju pritužbe na visoke cijene kave, posebno u popularnim turističkim destinacijama. Vedran Jakominić, poznati riječki ugostitelj i predsjednik Udruge ugostitelja Kvarnera i Istre, ističe da je zgražanje nad visokim cijenama besmisleno, objašnjavajući da se cijena temelji na kvaliteti proizvoda i usluge, prenosi INDEX.HR.

“Zašto jedan automobil košta više nego drugi? Ili zašto originalna Nike majica košta više od kineske kopije?” pita Jakominić, dodajući da cijene u premium lokacijama, kao što su hoteli u Opatiji, reflektiraju njihovu ekskluzivnost i kvalitetu usluge. Takve lokacije nastoje destimulirati “šetače” visokim cijenama kako bi osigurali prostor za svoje goste.

Ekonomski analitičar Damir Novotny objašnjava da dio građana Hrvatske još uvijek ne prihvaća tržišnu logiku, što je ostavština socijalističkog razdoblja. Ulaskom u eurozonu, Hrvatska je postala dio jednog od najbogatijih područja na svijetu, što je dovelo do konvergencije cijena. Cijene u elitnim destinacijama poput Dubrovnika i Opatije oblikuju se prema potražnji i kupovnoj moći turista.

Novotny također napominje da su cijene kave od 6 eura u Opatiji ili Dubrovniku razumljive zbog visoke turističke potražnje. Nasuprot tome, cijena od 2,50 ili 3 eura u manje razvikanim turističkim mjestima može izazvati veće čuđenje. Tržište u Hrvatskoj je višeslojno, s velikim razlikama u cijenama između različitih područja, što ovisi o vrsti ponude i tipu turista. Mnogi i dalje smatraju da bi država trebala regulirati cijene kako bi one bile ujednačene, što je refleks iz socijalističkog sistema, zaključuje Novotny.

POSLJEDNJE DODANO: