Article

//www.dalmacijanews.hr/files/60b790286f52df08948b4627/80

SPLITSKI STUDENT Upoznajte ambicioznog dobitnika GrowIT nagrade čiji proizvod osvaja američko tržište

Nagradu je dobio za svoj projekt Glamos, alat nastao iz potrebe prethodno napravljenog startupa eAgrar, sustavom koji poljoprivrednicima omogućuje praćenje stanja na njihovim usjevima

Startup scena Splitsko-dalmatinske županije bilježi rapidan rast i razvoj. Uz pomoć projekata ICT županije, ambiciozni i talentirani ljudi uspijevaju vlastitu ideju predočiti u stvarnost.

Jedan od njih je i Slaven Damjanović, perspektivan student završne godine diplomskog studija elektrotehnike na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu. Ovaj Glamočak se, osim fakultetski, educirao i na brojnim tečajevima ICT županije te je ujedno sa svojim eAgrarom 2019. godine prepoznat od strane ICT županije na Natjecanju studentskih poduzetničkih projekata u Predinkubacijskom IT centru Splitsko-dalmatinske županije gdje je i dobio nagradu za  najbolji studentski poduzetnički projekt, a ove godine postao je i dvostruki dobitnik GrowIT natječaja u kategoriji mladih i tek osnovanih IT tvrtki sa svoja dva projekta: eAgrar i Glamos.

Nagradu je dobio za svoj projekt Glamos, alat nastao iz potrebe prethodno napravljenog startupa eAgrar, sustavom koji poljoprivrednicima omogućuje praćenje stanja na njihovim usjevima.

Znatiželja

Pitate se kako je počela priča Slavena Damjanovića? Odgovor se krije u znatiželji.

- Znatiželjna sam, preznatiželjna osoba. To me tjera da stalno nešto novo istražujem, radim, gledam – kazuje radoznali student kojemu je kod stvaranja eAgrara primarna ideja bila učenje, a tek naknadno ideja stvaranja funkcionalnog proizvoda. Sustav eAgrar prati stanja u poljoprivredi i vrlo je jednostavan za korištenje. Korisnik uređaj instalira na željenu lokaciju, a zahvaljujući aplikaciji na mobitelu može dobiti sve potrebne informacije i podatke koji se odnose na temperaturu, vlažnost tla, tlak zraka, temperaturu zemlje, količinu padalina, vjetar što mu može pomoći u upravljanju aktivnostima za ostvarivanje boljeg uroda.

- To je bio prvi projekt u koji sam krenuo doslovno da bi nešto naučio, da bi napravio nešto praktično i da bi stekao neka znanja. Prvo sam napravio prototip, a potom sam krenuo i s daljnjim razvojem projekta i istraživanjem u poslovnom smjeru. Kroz ove dvije godine proizvod je napredovao, a time su se otvorile nove mogućnosti i potrebe. Točnije, dobili smo potrebu za razvojem uređaja i alata koji će nam pomoći da znamo gdje točno postaviti svoje uređaje, ali isto tako gdje postaviti i kako kreirati mrežu putem koje će uređaji prenositi podatke iz polja do korisnika. Upravo zbog toga, osmislio sam Glamos. Riječ je o alatu za testiranje bežičnih mreža - LoRaWAN mreže i IoT sustava – objašnjava Damjanović koji je zapravo jedan od prvih korisnika ove mreže u Hrvatskoj i nastavlja:

- On funkcionira kao kada se želite sa svojim mobitelom spojiti na WiFi mrežu pa gledate na onoj WiFi listi koje mreže su u dometu i koliko ima crtica. Na taj način znate kako da se premjestite na dio na kojem ima više crtica. Sa senzorima je to malo drugačije jer je drugačiji način komuniciranja i zbog toga naš uređaj daje informaciju koliko je jak signal na nekom području, ima li ga uopće i koliko je baznih stanica u blizini – kaže Damjanović i objašnjava kako zahvaljujući tome korisnik može znati hoće li njegovi uređaji na kvalitetan način prenositi sve podatke.

- Gotovo sva prodaja je izvoz, a 70% izvoza čini Amerika dok ostalih 30% čini Europa. Radi se većinom o Velikoj Britaniji i zapadnim državama Europske unije – govori Damjanović koji do sada još nije ulagao u marketinške usluge već je prepoznatljivost na tržištu stekao prezentacijom u communityju okupljenom oko mreže Helium temeljene na LoRaWAN komunikaciji i kriptovalutama.

Projekti vezani uz poljoprivredu nadahnuti su osobnim iskustvom i pričom.

- Otac mi je po struci agronom te se bavi proizvodnjom krumpira. Krumpir je inače osjetljiva poljoprivredna kultura pa sam vidio koji sve problemi postoje, a zahvaljujući studiju spoznao sam da postoje načini pomoću kojih se ti problemi mogu riješiti – ističe Damjanović i objašnjava kako je potrebno dodatno educirati poljoprivrednike o novim tehnologijama kako bi ovakvi projekti zaživjeli.

Startup scena u SDŽ

Ambiciozni student zadovoljan je i razvojem i napretkom startup scene na području Splitsko-dalmatinske županije.

- U zadnje dvije, tri godine dosta se toga promijenilo na ovom području kada je riječ o startupovima. Posebne promjene dogodile su se u posljednjoj godini dana kada se pojavilo dosta novih timova i projekata. Brojne tvrtke u Splitu mi predstavljaju motivaciju jer vidim da uspijevaju ostvariti napredak na ovom području – poručuje Damjanović i dodaje:

- U Hrvatskoj, pa tako i u Splitu, ima kvalitetne visokoobrazovane radne snage, u smislu programera i inženjera, ali isto tako se onda otvara i prostor za proizvodnju u kojoj se otvara prostor za zanatske poslove.

Damjanović je uistinu zahvalan ICT županiji zbog projekata kojima edukacijski pomaže rast i razvoj projekata i zajednice.

- ICT županija je veliki iskorak napravila u posljednjih godinu dana. Bio sam dio edukacija i, između ostalog, upoznao sam brojne ljude zainteresirane za startup i razvoj. Neki od njih su pokrenuli i vlastite tvrtke s kojima već surađujem i dogovaram buduće suradnje. ICT županija mi je pomogla i da ostvarim kontakte s nekim institucijama i da razgovaram s ljudima čija iskustva su mi bila potrebna za napredak – zaključuje Damjanović i ističe kako su projekti ICT županije ključni u razvoju same IT startup scene Splitsko-dalmatinske županije.


hr Wed Jun 02 2021 16:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/60b48f736f52dfda928b456f/80
Foto: Google Maps

Dinamičan lipanj u Zračnoj luci Split: Očekuje se 80 tisuća putnika

Zračna luka Split u lipnju ima potvrđene linije 30 avioprijevoznika uz očekivanih 80.000 putnika.
Najavljeno je osam redovnih linija prema Njemačkoj, sedam prema Francuskoj, pet prema Poljskoj, četiri prema Velikoj Britaniji, tri prema Švicarskoj, po dvije prema Španjolskoj, Švedskoj i Nizozemskoj te jedna prema Srbiji, Luksemburgu, Belgiji, Rusiji, Austriji, Italiji, Češkoj, Irskoj, Ukrajini, Latviji i Danskoj.

Uz brojne avioprijevoznike koji već prometuju prema Splitu, s početkom lipnja u ovu su se zračnu luku vratili brojni prijevoznici: Aeroflot iz Moskve, Air France iz Pariza, Iberia iz Madrida, British Airways iz Londona, Luxair iz Luxembourga, Ryanair iz Dublina, Edelweiss iz Zuricha, Ukraine International i Windrose iz Kijeva.

Francuska Volotea povezuje Nantes, Marseille, Bordeaux, Lyon i Toulouse sa Splitom, dok SAS i Norwegian uvode linije iz Stockholma i Kopenhagena. Air Serbia ponovno će povezivati Split i Beograd, Edelweiss i Croatia Airlines će prometovati prema Zurichu, a britanski TUI uvodi linije iz Londona (Gatwick) i Manchestera.

Brojni avioprijevoznici povećali su broj tjednih operacija prema Splitu, tako će KLM prometovati svakodnevno na liniji iz Amsterdama, a u srcu sezone i tri puta dnevno. Wizz Air značajno povećava ove godine broj letova prema Splitu i prometuje na šest linija: iz Poznana, Gdanska, Lublina, Dortmunda i Londona, a Austrian Airlines povećava broj letova iz Beča. Croatia Airlines će svakodnevno prometovati prema Munchenu i Frankfurtu.

Već u prvoj polovici lipnja Split je odlično povezan s odredištima u Njemačkoj, Francuskoj, Poljskoj, Nizozemskoj i Švicarskoj. Samo proteklog vikenda ostvareno je 70 slijetanja na redovnim linijama te je kroz zračnu luku Split prošlo 8.000 putnika. Nastavi li se ovaj trend, pred splitskom je zračnom lukom je vrlo dinamična ljetna sezona.
hr Thu Jun 10 2021 11:41:01 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5f0c8223daf72d9c338b4576/80
Foto: Pixabay

Velika navala za poticaje za energetski učinkovita vozila

Danas je krenuo novi krug poticaja pri kupnji električnih vozila. Natječaj je otvoren u 8 sati, a interes je velik.
Kako javlja N1, u prvih 20 minuta već je otišlo preko 30 posto rezerviranih sredstava za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. Na raspolaganju je 90 milijuna kuna za građane i tvrtke preko Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Podsjetimo, na poziv Fonda, u program sufinanciranja se prijavilo 45 zastupnika vozila s 86 marki i čak 499 modela vozila za koja je moguće ostvariti do maksimalno 40 % opravdanih troškova nabavke vozila. Najviši iznos sredstava Fonda po vozilu ovisi o kategoriji vozila i vrsti pogona.

Građanima i pravnim osobama električna vozila L1-L7 kategorije sufinanciraju se do 20.000,00 kuna, plug-in hibridi M1 kategorije do 40.000,00 kuna, dok će se za kupnju M1 kategorije vozila s električnim pogonom moći dobiti do 70.000,00 kuna.

Dodatno, pravnim osobama sredstva su dostupna i za vozila N1 kategorije i to plug-in hibridna vozila (do 40.000,00 kuna) te ona s električnim pogonom ili pogonom na SPP, UPP ili vodik, za koja se može dobiti do 70.000,00 kuna. S maksimalno 400.000 kuna sufinanciraju se i vozila kategorije N2, N3, M2, M3 s električnim, „plug-in“ hibridnim pogonom, pogonom na SPP, UPP ili vodik.

Kako bi ostvarili sufinanciranje, zainteresirane osobe prvo trebaju odabrati željeno vozilo  i pripremiti dokumentaciju. Lista vozila za koje je moguće ostvariti sufinanciranje, kao i prodajnih mjesta na kojima ih je moguće kupiti nalazi se na stranici vozimoeko.fzoeu.hr.

Sve veći interes

U Fondu ističu da je interes za energetski učinkovita vozila iz godine u godinu sve veći, kao i broj takvih vozila na hrvatskim cestama. Kažu da stoga ne čudi što su se u program spremno uključili i distributeri i prodajna mjesta, koja su od Fonda dobila korisnički račun i pristup prijavnoj aplikaciji preko koje će svojim kupcima rezervirati dostupne poticaje.

hr Thu Jun 10 2021 09:21:01 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5f86d1db6f52df52148b459f/80
Foto: Unsplash

39 posto zaposlenika spremno dati otkaz ako im poslodavci ne omoguće nastavak rada od kuće

Ljudi vole fleksibilnost koju je donijela pandemija koronavirusa i ne slažu se sa šefovima koji misle da će ljudi biti produktivniji u uredu
Iz tjedna u tjedan epidemiološke mjere popuštaju, broj zaraženih se smanjuje i polako se život vraća u normalu u mnogim zemljama. Jedna od prvih stvari koja se mijenja je prestanak rada od kuće. Poslodavci zovu svoje zaposlenike pozivaju natrag u urede, a mnogo ljudi odbija njihove prijedloge. 

Djelatnici su spremni dati otkaz 

Nedavno istraživanje pokazalo je da poslodavci koji počinju vraćati svoje djelatnike  u tvrtku ostaju bez sve većeg broja radnika, njih čak 39 posto, u SAD-u, kaže da je spremno dati otkaz ako neće moći raditi od kuće, piše Boolmberg.

Portia Twidt, stručnjakinja iz Georgije kaže kako su joj na novom radnom mjestu, na koje je došla u veljači, obećali rad od kuće, a sada odjednom to ukidaju i traže povratak u uredu. "Misle da, ako nas ne nadgledaju, mi ne radimo", tvrdi Portia.

Osim fleksibilnosti pandemija je donjela i ogromne uštede 

Ljudi vole fleksibilnost koju je donijela pandemija koronavirusa i ne slažu se sa šefovima koji misle da će ljudi biti produktivniji u uredu samo zato jer ih se nadgleda. Osim što su sretniji i zadovoljniji kada rade iz vlastitog doma, istraživanja su pokazala da su ljudi uspjeli uštedjeti nevjerojatne iznose jer ne troše na benzin, javni prijevoz, hranu i kave kao prije.

Još je rano reći kako će izgledati radno okruženje nakon pandemije. Samo oko 28 posto američkih uredskih radnika prekinulo je rad od kuće. Mnogi poslodavci su i dalje popustljivi budući da zaraza virusm i dalje traje, cijepljenje se nastavlja, a situacija je i dalje dosta nestabilna, pišu Vijesti.hr

hr Sun Jun 06 2021 16:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/5f327a5adaf72d4a658b45b3/80
Foto: Dalmacija News

Turistički prizori s Jadrana ohrabruju: U splitskoj trajektnoj luci brojke su puno bolje nego prošle godine

U splitskoj Areni danas se cijepilo više od 800 djelatnika u turizmu. A i gosti stižu cijepljeni, ili s potvrdama.

Turistički prizori s Jadrana ohrabruju. Tako je primjerice Zapadna obala u Splitu u subotu bila puna brodova koji su ukrcavali goste.

U splitskoj trajektnoj luci brojke su puno bolje nego u isto vrijeme prošle godine. I temperature idu u prilog, pa je ovo pravi ljetni vikend, gostiju posvuda, u Poreču, Zadru, Dubrovniku.

U splitskoj Areni danas se cijepilo više od 800 djelatnika u turizmu. A i gosti stižu cijepljeni, ili s potvrdama. - javlja Dnevnik.hr.

- Povećanje je veće od 60 posto u odnosu na prošlu godinu. Rastemo bolje smo nego lani. - kazala je Jelena Ivulić iz Jadrolinije Split.

- U prednosti su naše lokacije koje su proglašene sigurnim zonama. - naveo je Tomislav Fain, predsjednik Udruge Hrvatskih putničkih agencija.

Prema podacima sustava e-Visitor, u Hrvatskoj boravi oko 180.000 turista, od kojih je 136.000 inozemnih. Najviše ih je u Istri - 73.000, na Kvarneru - 34.000 te u Zadarskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji po 21.000.

A gledajući po destinacijama prednjače Rovinj, Poreč i Umag. Trenutačno je najviše turista iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Poljske i Češke. - piše Dnevnik.hr.

hr Sat Jun 05 2021 19:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .