Jedno pivo dnevno ne izaziva “pivski trbuh”

Ako dnevno popijete nešto više od pola litre piva neće vam narasti “pivski trbuh” niti ćete se udebljati, jer ne postoji mehanizam koji bi utjecao na skladištenja masti u predjelu trbuha kao posljedica konzumacije tolike količine piva, pokazuju istraživanja.

Ali, ako popijete više od litre piva dnevno i uz to prekomjerno jedete, struk će vam se proširiti, a kilogrami nagomilati, osobito kod muškaraca, upozorava u članku za Grupaciju pivara pri Hrvatskoj gospodarskoj komori klinička nutricionistica Darija Vranešić Bender.

Dakle, umjereno uživanje u pivu ne utječe na stvaranje “pivskog trbuha”, već je gomilanje masnog tkiva posljedica prekomjernog jela i pića, a to su potvrdila i brojna istraživanja, kaže Vranešić Bender.

Za muškarce je, tvrde stručnjaci, dobro ako dnevno popiju 3-6 decilitara piva, a za žene do 3 decilitra. Ako se pridržavaju te preporuke, nema rizika od povećanja tjelesne mase ili trbuha, tvrdi Vranešić Bender.

Objasnila je da pivo ima sličnu energetsku vrijednost kao mlijeko, a u njemu nema nikakvih skrivenih spojeva koji bi poticali debljanje, posebice nastanak “pivskog trbuha”.

U pivu je više od 90 posto vode, pa se može smatrati i dnevnim doprinosom unosu tekućine. Ne sadrži masti, ima nizak udio proteina, a ugljikohidrati uglavnom potječu iz ječma.

Pretjerivanje s unosom bilo koje namirnice ili pića rezultirat će gomilanjem masnog tkiva. Razlog eventualnoj sklonosti nakupljanju kilograma u pivopija možda leži u činjenici da se u pivu pretjeruje jer se smatra “tekućom hranom”, a poznato je da tekuće kalorije ne osiguravaju jednak osjećaj sitosti kao kruta hrana.

Časopis Nutrition Reviews lani je objavio pregled svih istraživanja koja su se bavila konzumacijom piva i posljedično većim opsegom struka i debljinom, a svima je zajedničko da od umjerenog konzumiranja piva nema opasnosti od “pivskog trbuha” i prekomjerne težine.

POSLJEDNJE DODANO: