Vili Beroš preuzeo u Iskra brodogradilištu Šibenik prvu brodicu za hitne medicinske intervencije na moru i na otocima

Primopredaja prve od šest brzih
brodica koje Iskra brodogradilište Šibenik gradi za Ministarstvo zdravstva za
hitne medicinske intervencije na moru i na otocima predana je danas, 27. ožujka
naručitelju, na prigodnoj svečanosti koja je organizirana u tom
brodogradilištu. U matičnoj luci u Dubrovniku bt će u petak.


Među ostalim uzvanicima, prisutni su bili ministar zdravstva Vili Beroš,
ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu Maja Grba – Bujević, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe u Ministarstvu mora prometa i
infrastrukture Siniša Orlić,
ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje
programa i projekata Europske unije (SAFU) 
Dragan Jelić
.
te župan Marko
Jelić,
 gradonačelnik
Željko Burić
i glavni direktor i vlasnik Iskra Grupe Dušan Šešok.

Ključeve  brodice nazvane SAR 1 ministru
zdravstva Viliju Berošu predao je Dušan Šešok, vlasnik Iskra brodogradilišta
Šibenik.Tom prigodom Šešok je  zahvalio
najprije hrvatskoj vladi što je prijavila taj projekt na EU natječaj i dobila
ga i što brine o sigurnosti otočana i nautičara,  a nakon toga i svima koji su sudjelovali u
gradnji brodice, posebno radnicima Iskra brodogradilišta.

-Iskra brodogradilište je u fokusu Iskra grupe. Do sada smo u njega uložili 20
milijuna eura,a u narednom razdoblju 
uložit ćemo još 40 milijuna eura kako bi ovo brodogradilište bilo primjer
u Hrvatskoj. Moja je poruka da Hrvatska mora sačuvati svoju brodogradnju jer je
po tome prepoznata
, istaknuo je.
Ministar Beroš izrazio je zadovoljstvo time što ta prva brodica može sigurno
zaploviti kako bi omogućila brzo i efikasno pružanje liječničke pomoći
otočanima.

Isporukom prve brodice u Šibeniku sigurno kormilarimo prema potpunoj
uspostavi pomorske medicinske službe prijevoza specijaliziranim brodicama koja
je planirana do kraja 2023. godine u stacionarnim lukama na Malom Lošinju,
Rabu, Zadru, Šibeniku, Supetru i Dubrovniku sukladno Studiji izvodljivosti.
Dodatna vrijednost brodicama je potpuna opremljenost medicinskim uređajima i
opremom za hitnu medicinsku službu kao i prisutnost medicinskog tima i posade
lučke kapetanije. Sve navedeno osigurava zbrinjavanje pacijenata unutar zlatnog
sata povećavajući šanse preživljavanja od 30 posto  do 50 posto
, izjavio je ministar Beroš
dodajući da ovim postignućima Vlada pokazuje međuresorno partnerstvo, sinergiju
s lokalnom zajednicom kao i zajedničku misiju – pružanje podjednake zdravstvene
skrbi svim građanima i posjetiteljima Hrvatske što je i glavna nit vodilja
reforme zdravstva.
Sukladno Sporazumu potpisanom između Ministarstva zdravstva, Ministarstva mora,
prometa i infrastrukture i Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu, priobalni
županijski zavodi za hitnu medicinu osiguravaju medicinski tim –  doktora medicine i medicinsku sestru /
tehničara, a lučke kapetanije osiguravaju vez, održavanje i posadu. Kroz projekt
su nabavljeni automatski biokemijski analizatori krvi koji služe u procjeni
hitnih slučajeva prije upućivanja pacijenta u bolnicu, a raspoređeni su u 12
ispostava zavoda za hitnu medicinu: Blato na Korčuli, Korčula, Lastovo, Mljet,
Cres, Mali Lošinj, Rab, Jelsa na Hvaru, Supetar, Šolta, Vis i Preko.

-Dodatno dižemo ljestvicu u pružanju hitne medicinske pomoći uspostavljanjem
Hrvatske helikopterske medicinske službe, za koju je trenutno objavljen javni
međunarodni natječaj, te usporedno ulažemo i u specijalizacije liječnika i
medicinskih sestara / tehničara iz hitne medicine. Do 2027. godine raspisat
ćemo specijalizaciju, a radit ćemo i na edukaciji medicinskih sestara.  U kontekstu zdravstvenog turizma, zakonskim
izmjenama se dodatno regulira rad turističkih ambulanti i ostale zdravstvene
usluge posjetiteljima Lijepe Naše. Sve navedeno Hrvatsku čini još sigurnijom i
poželjnijom turističkom destinacijom
, zaključio je ministar Beroš.

Maja Grba Buljević, ravnateljica 
Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu izrazila je zadovoljstvo što je ovaj
projekt koji se, kako je kazala, počeo pripremati prije nekoliko godina, došao
do pred kraj. 

-Prva faza bila je uspostava sustava biokemijskih analizatora
zahvaljujući kojima će se točno znati kojim pacijentima je potreban transport u
bolnice, a sada dobivamo i brodice za hitnu medicinsku pomoć koje su opremljene
kao male intenzivne terapije. To je veliki iskorak za hitnu medicinsku pomoć, a
upravo je objavljen i natječaj za helikoptersku medicinsku pomoć tako da ćemo
taj sustav zaokružiti,
napomenula je.


 Vrpcu je 
na ulazu u brodicu presjekao ministar Vili Beroš, šampanjac je o pramac
broda,  u skladu s pomorskom tradicijom,
i to u trećem pokušaju razbila kuma broda dr. Danica Kramarić, ravnateljica
Uprave za primarnu zdravstvenu zaštitu, zdravstveni turizam, lijekove i
medicinske proizvode, javno zdravstvo i javnozdravstvenu zaštitu . To je,
kažu pomorci, dobar znak jer nije dobro ako se boca razbije odmah, iz prve.

Brodica je duga 15 metara, izgrađena je od aluminijskih legura, praktično je
nepotopiva, a opremljena je suvremenom medicinskom opremom  Postizat će maksimalnu brzinu od 39 i pol
čvorova. To je više nego što je bilo traženo natječajem.Moći će primiti tri
člana posade i 12 putnika. Osim za hitne slučajeve bit će  korištene i za traganje i spašavanje na moru.

Kao što je poznato,  testirana početkom
veljače, a nazočni su bili i predstavnici Ministarstva zdravstva. Provedeno
je  kompleksno testiranje otpornosti
brodice slobodnim padom s visine od dva metra, otpornosti trupa brodice udarom
pramcem u čvrstu obalu pri brzini od 4 čvora te testiranje samostalnog vraćanja
brodice u početni položaj nakon bočnog prevrtanja za 180 stupnjeva. Brodica je
izdržala sve testove i potvrdila čvrstinu i besprijekornu strukturu svoje
konstrukcije. Ispitana je i funkcionalnosti svih brodskih sustava te
obavljena  probna vožnje radi testiranja
maksimalne brzine i drugih plovnih svojstava.


U Iskra brodogradilištu ponosni su na posao koji su obavili, zahvaljujući kojem
su na tržištu stekli nove reference, kako je, pozdravljajući uzvanike na
svečanosti, istaknuo Aleš Ekar, jedan od direktora Iskra brodogradilišta.
Uvjeren u to da su obavili dobar i kvalitetan posao, on je bio na brodu za
vrijeme njegovog složenog testiranja.

SAR plovilo  namijenjeno je spašavanju u
najtežim okolnostima. Kad se trajektne linije zaustave, kada helikopteri ne
mogu letjeti, a nekome je na moru ili na otocima potrebna pomoć SAR plovila
isplovljavaju u pomoć. Iskra brodogradilište napravilo je vrhunsko plovilo,
koje je nepotopivo i može ploviti na gornjoj granici stanja mora 6. Posade SAR
plovila trebaju imati sigurno i kvalitetno plovilo kada spašavaju ugrožene  živote i zato smo u  ovom brodogradilištu napravili vrlo složene
testove, kako bi testirali plovilo na ekstremne uvjete plovidbe. Plovilo je
uspješno prošlo sve te zahtjevne testove – od pad s visine i izravnavanja  do udaranje u rivu i niz ostalih  testova. To testiranje je dokazalo da imamo u
cijelosti hrvatski proizvod, plod hrvatskog znanja pretočen u vrhunsko plovilo
koje odgovara svim najzahtjevnijim međunarodnim standardima. To je jako važno
jer hrvatskoj brodogradnju otvara mogućnost 
ulaska na novo tržište gradnje plovila namijenjenih vatrogascima,
obalnoj straži, prijevozu na naftne platforme i za mnogo drugih namjena,
istaknuo je Aleš Ekar.


Uzvanike je u ime domaćina, Iskra brodogradilišta pozdravio i njegov drugi
direktor Roko Vuletić.
Napomenuo je kako je Iskra brodogradilišta Šibenik, unatoč iznimno složenoj
tehnologiji, praćenoj značajnim poremećajima u dobavnim lancima ključne opreme
i povećanim cijenama sirovina i materijala, uspjelo  izgraditi besprijekoran brod.

Za Iskra brodogradilište ovo je veliki iskorak prema tržištu brzih brodova
civilne i vojne namjene, jer smo do sada gradili isključivo brodove radne
namjene. Unatoč svim spomenutim teškoćama planiramo ostalih pet brodica
isporučiti do kraja ove godine. Ovaj projekt je vrlo bitan jer pokazuje kako se
dobro može iskoristiti novac iz EU fondova i to tako da ostane u Hrvatskoj,
domaćim poduzetnicima, 
dodao je  Vuletić.

Nakon primopredaje brodica je  bila u
promidžbenoj plovidbi  do šibenske rive i
natrag.
Brodice za hitne intervencije na moru i na otocima grade se u sklopu projekta
“Uspostava hitne pomorske medicinske službe” za Ministarstvo zdravstva RH., a
taj je projekt sufinanciran sredstvima Operativnog programa konkurentnost i
kohezija 2014.-2020. Europske Unije. Posao gradnje i opremanja tih šest brodica
vrijedan je oko 10 milijuna eura. Ugovoreni rok izgradnje je 24 mjeseca.
Projekt brodice izradila je hrvatska podružnica američke kompanije Metal Shark,
koja je svjetski lider u projektiranju tog tipa plovila.

POSLJEDNJE DODANO: