RJEŠENJE ZA ISTOČNU OBALU

Puljak u splitskoj luci planira graditi nadvožnjake i podvožnjake, a na mjesto autobusnog kolodvora garažu s tisuću parkirnih mjesta

Predstavljeno projektno rješenje za gužve u trajektnoj luci i time, kako je gradonačelnik Ivica Puljak najavio, počinje kampanja ‘Gradimo sve u šesnaest, od A do ŽNJ, od Aglomeracije do Žnjana: 16 dana – 16 projekata.’ Prvi projekt je upravo ovaj za rješenje Istočne obale.

Prije dva dana rješenje smo predstavili resornom ministarstvu i Hrvatskim cestama. Pozitivno su na njega reagirali, sada slijedi formaliziranje i usuglašavanje daljnjih koraka. Vjerujem da ćemo uskoro partnerski krenuti s realizacijom, jer je ovaj projekt od vitalnog značaja i općeg interesa. Radili smo na njemu temeljito i tako ćemo pristupiti svim sljedećim koracima, do realizacije. Ona je kompleksna, zahtjeva rješavanje imovinsko-pravnih pitanja i niza drugih, ali vjerujem da će se sve to rješavati optimalnom dinamikom za ovako složene projekte. U konačnici ćemo dobiti kvalitetno rješenje za jedan od ključnih infrastrukturnih problema koji građane tišti godinama, poručio je gradonačelnik Puljak.

Nakon studiozne stručne analize, najbolje rješenje primjenjivo u okvirima važećeg Generalnog urbanističkog plana (GUP-a) medijima je prezentirao prof. Dražen Cvitanić s Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije.

Grad Split/Facebook

Projekt uključuje Zvonimirovu ulicu, Bijankinijevu ulicu, Pojišansku ulicu, Gat Svetog Duje, Obalu kneza Domagoja, Zlodrinu poljanu, Ulicu Majstora Radovana i Ulicu Svetog Petra starog, dio Trga Mihovila Pavlinovića te Bregovitu ulicu. Također, obuhvaćeno je i raskrižje Zagrebačke ulice i Poljane kneza Trpimira.

Ciljevi projekta:

• Razdvajanje tranzitnog prometa (luka – otoci) od javnog gradskog prijevoza.

• Integracija svih modaliteta prometa: motorni promet, pješački i biciklistički promet te javni prijevoz (autobusni i željeznički)

• Povećanje funkcionalnosti i sigurnosti: Izgradnja dvoetažnih prometnica, servisnih prometnica i kružnih tokova, novi garažni kapaciteti

Ključne karakteristike:

• Dvoetažni prometni objekt: Od Ulice kralja Zvonimira do Gata Svetog Duje, dužine 410 m, s nagibima od 1% do 6%.

• Nadvožnjaci i podvožnjaci: Nadvožnjak iznad Pojišanske ulice, silazni krak u Pojišansku ulicu, nadvožnjak u zoni autobusnog terminala i podvožnjak do Obale kneza Domagoja.

• Pješačka i biciklistička infrastruktura: Pješačke staze, biciklističke staze te pješački hodnici.

Grad Split/Facebook

Garažni kapaciteti:

• Dva garažna ulaza sa ukupnim kapacitetom oko 1000 parkirnih mjesta.

• Poboljšanje prometne regulacije: Nova raskrižja s kružnim tokovima i semaforskim uređajima.

Prednosti projekta:

• Smanjenje prometnih gužvi: Uvođenje dodatnih prometnih traka i racionalizacija prometnih tokova.

• Povećanje sigurnosti: Bolja regulacija prometa, odvajanje različitih modaliteta i smanjenje konfliktnih točaka.

• Ekološka održivost: Smanjenje CO2 otiska, ozelenjavanje površina i podrška održivoj urbanoj mobilnosti.

Ovaj projekt značajno će unaprijediti kvalitetu života građana Splita, omogućiti lakšu dostupnost lučkog područja i povećati sigurnost svih sudionika u prometu.

Grad Split/Facebook

POSLJEDNJE DODANO: