Meet-up „Bring IT forward!“: ključ uspješne poduzetnice je uživati u tome što radiš

U organizaciji Razvojne agencije Split – RaST održan je meet-up za žene u poduzetništvu pod nazivom “Bring IT forward!”. Meet-up se simbolično održao upravo na međunarodni Dan žena 8. ožujka, a svoja poduzetnička iskustva i priče o uspjehu s prisutnima je podijelilo 5 uspješnih poduzetnica iz ICT sektora.

Meet-up je okupio tridesetak sudionica i sudionika među kojima su bile većinom žene zaposlene u ICT sektoru, poduzetnice, ali i one koje to tek žele postati, te ostali sudionici koji su sa zanimanjem poslušali zanimljive i poučne priče gošća poduzetnica iz ICT sektora te imali prilike razmijeniti iskustva, postaviti pitanja ili dobiti vrijedne savjete za bavljenje poduzetništvom.

Naglasak meet up-a bio je pozitivan stav prema poduzetništvu s ciljem dolaska do zajedničkih zaključaka i preporuka posebice usmjerenih na žene u poduzetništvu, u svrhu daljnjeg razvoja poduzetništva grada Splita te osnaživanja žena za pokretanje ili razvoj vlastitog poslovanja.

Svoja priče o uspjehu podijelile su: Ena Melvan, znanstvenica, poduzetnica i osnivačica višestruko nagrađivanog start-upa Metabelly, Marijana Šarolić Robić, TEDex speakerica, mentorica brojnim startup-ima i predsjednica udruge Professional Women’s and Men’s Network Croatia, Biljana Cerin, stručnjakinja u području upravljanja rizicima informacijske sigurnosti, ocijenjena jednom od 50 najutjecajnijih žena ICT-a u Hrvatskoj te jednom od 50 najutjecajnijih žena u kibernetičkoj sigurnosti od strane britanskog SC Magazine, zatim Helena Matuša, direktorica Poduzetničkog centra KZŽ i direktorica hrvatskog ureda Svjetskog investicijskog foruma poslovnih anđela (WBAF) te Franka Grubišić, poduzetnica i pokretačica inkubatora za kreativno žensko poduzetništvo Oaza, dok je moderatorica događanja bila novinarka Ivana Šilović.

Ena Melvan prisutnima je ispričala kako joj je trebalo 4 godine da stekne hrabrost i iskoristi priliku da se okuša u poduzetništvu, te da tu odluku nikad nije požalila.

Uvidjela sam priliku i prostor za primjenu u znanosti, te nakon što nisam mogla pronaći posao odvažila sam se na vlastiti posao.“ Poručila je kako su jedna od čestih kočnica za donošenje odluke o poduzetničkim vodama negativna mišljenja drugih. „Ako nemaš jasnoću misli i cilj kuda te posao može odvesti, lako ćeš odustati od svoje ideje. Potrebna je mentalna snaga usprkos svim komentarima koje dobiješ.

Njen savjet je imati vlastitu definiciju uspjeha i raditi na mentalnoj snazi jer na kraju je najvažnije kako svatko sam sebe vidi.

Marijana Šarolić Robić krenula je u vlastite odvjetničke vode iz nule te je putem morala naučiti kako donijeti vrijednost, osigurati posao i naplatiti ga, a posebice kako osigurati da se klijent vrati.
Bilo je teško, ali pokazalo se moćno okružiti se ljudima koji vam vjeruju. Treba kucati na sva vrata, a po putu vam je svaki klijent vaša reklama. Ima dana kad je teško, ali s druge strane nemjerljivo je kad sudjelujete u pričama drugih ljudi i kad s njima rastete.
Njezin savjet je usuditi se pokušati, učiti iz grešaka i gledati ih kao lekcije i iskustva, a ne kao nešto što vas sputava.
– Važno je stvaranje kulture u kojoj je dopušteno pokušavati, griješiti, učiti iz tih pogrešaka i iz njih dobiti lekcije i iskustva. Ono što je iznimno važno, pogotovo u poduzetništvu, je da razumijete koja je vaša prava vrijednost i da prepoznate kome vi donosite rješenje – rekla je Šarolić Robić. 

Biljana Cerin odabrala je svoj stručni put vrlo rano. Građenjem svog posla došla je i do konzultiranja svjetskih klijenata, a to je postigla kaže stalnim usavršavanjem.

Američki način poslovanja potpuno je različit od našeg, izazovniji je, ali se lakše dogovaraju poslovi. Sve je bazirano na povezivanju i preporukama. Ono što me vodi je da uvijek u svojoj struci nudim više i bolje. Jer to je ono što klijenti traže. A sve to ne bih mogla bez podrške obitelji.

Smatra kako je jako važno osloniti se na znanje i prenositi ga, raditi na promjeni mindseta i ne bojati se osloniti na svu pomoć koju možete dobiti.

Helena Matuša prisutnima je ispričala svoj poslovni put i ono što je motivira:

Ja sam uvijek u poslovnim vodama vidjela neke druge prilike koje se mogu iskoristiti, dobre projekte za koje se vežem i u kojima vidim pozitivne stvari. Mentorstvo je iznimno bitna stvar u razvoju poduzetnika – naglasila je.

Smatra kako je za kretanje u poduzetničke vode osim hrabrosti potrebna i odlučnost.

Ako krenemo tražiti odgovore na brojna pitanja koja se otvore s pokretanjem poslovanja, nećemo stići nikuda. Jedan korak  naprijed, dva natrag. Ali zatim dva naprijed. Jednostavno kreni! – poručila je Matuša.

Franka Grubišić od malena je znala da želi raditi sama za sebe.

Kad sam krenula, vjerovala sam u sebe i to što želim raditi. Suočila sam se sa brojnim stvarima. Poduzetništvo je za mene glavna metoda interakcije s mojim interesima u kojima vidim odgovore na puno različitih potreba s puno različitih industrija. Veliki sam optimizator stvari, moj cijeli put je ples između onog što mi društvo signalizira i mene koja nalazim taj svoj put. 

Istaknula je kako joj je motivacija u poslu da to što radi na neki način pomaže drugima. Naglasila je važnost pronalaska zadovoljstva u onome što radiš te da se drugima treba inspirirati, ali ne i uspoređivati.

Panelistice su razgovorom i interakcijom sa sudionicima zajednički pokušale doći do odgovora na pitanje što je ključ uspješne poduzetnice, a u tom su se kontekstu složile kako je važno imati vlastitu definiciju uspjeha, biti hrabra i ustrajna te nikad ne prestati ulagati u sebe.  

Meet-up je organiziran u sklopu projekta “RaSTom do razvoja poduzetništva” kojeg provodi Razvojna agencija Split – RaST u partnerstvu s Gradom Splitom, a unutar kojega kojega se naglasak između ostalog stavlja i na jačanje kapaciteta RaST-a kao poduzetničko-potporne institucije te na jačanje poduzetničkog okruženja u gradu Splitu i Urbanoj aglomeraciji Split. 

Cilj projekta je razvijati i pružati visokokvalitetne i inovativne usluge mikro, malim i srednjim poduzetnicima u svrhu unaprjeđenja osobnih i poslovnih vještina i znanja MSP-ova. Planiranim događanjima, digitalnim alatima i medijskom kampanjom promovira se poduzetništvo i usluge koje RaST nudi, kao i horizontalna načela.  

POSLJEDNJE DODANO: