Debi sopranistice Nele Šarić u naslovnoj ulozi te maestra Vetona Marevcija kao dirigenta u La traviati

Na pozornicu Hrvatskog
narodnog kazališta Split izvedbom u utorak 21. ožujka vraća se La traviata, belkantističko remek-djelo
Giuseppea Verdija, najpopularniji i najizvođeniji operni naslov. U predstavi
koja je, u režiji
Roberta Boškovića, premijerno izvedena u studenom prošle godine kao dirigent debitira
maestro
Veton Marevci te sopranistica Nela Šarić u naslovnoj ulozi pariške
kurtizane
Violette Valery.

Ostali protagonisti su tenor Max
Jota
u ulozi Alfreda, Marko Lasić kao Giorgio Germont, te Dora Jana Klarić
(također debitantica), Vlatko Belas, Felipe Čudina, Lovre Gujinović, Matija
Škiljo,
kao i još jedna debitantica Rahela Ujević, ostali solisti te Orkestar,
Zbor i Balet HNK Split.

Na osnovu drame Dama s kamelijama
Alexandrea Dumasa sina, Verdi i njegov libretist Francesco Maria Piave napravili
su svevremensku, dirljivu glazbeno-scensku priču o žrtvi i iskupljenju,
hipokriziji konvencionalnog buržoaskog morala, no prije svega o ljubavi. Nakon neuspjeha
praizvedbe 1854. La traviata je
sljedećim produkcijama osvojila srca ljubitelja operne umjetnosti da bi postala
najomiljeniji operni naslov što je ostala do današnjih dana. U središtu radnje
je pariška kurtizana Violetta Valéry i njena ljubav s Alfredom Germontom koje
se ona, na molbu njegova oca, odriče kako bi sačuvala obiteljski ugled
Germontovih. Traviata je, uz Rigoletta i Trubadura, općenito smatrana „najzrelijom žetvom talijanske
romantične melodrame“ s tim da je ova opera najelegantnija i najprofinjenija među
spomenute tri.

Maestro Veton Marevci, stalni dirigent Zbora Opere HNK Split, ovom izvedbom debitira kao
dirigent ovog velikog opernog naslova. Rođen u Karlovcu 1992. Veton Marevci
diplomirao je orkestralno dirigiranje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kod Uroša
Lajovica i Mladena Tarbuka. Od 2020. je dirigent zbora HNK Split, dirigirao je
splitsku praizvedbu Cherubinijeva Rekvijema
u c-molu i Verdijevom operom Krabuljni
ples. Suradnju s Zagrebačkom filharmonijom započeo je 2015. kao asistent
dirigenta, a od 2018. ravnao je izvedbama Orffove kantate Carmina Burana i Mozartove Čarobne
frule. Ravnao je i drugim orkestrima u regiji, uključujući Simfonijski
orkestar HRT-a i Slovensku filharmoniju. Godinama je bio umjetnički voditelj
Karlovačkog komornog orkestra i asistent dirigenta u Akademskom zboru Ivan Goran Kovačić.  Uz Ivana
Repušića, jedini je dirigent koji je dobio nagradu Mladi glazbenik godine, koju
mu je za 2018. dodijelila Zagrebačka filharmonija.

Sopranistica Nela Šarić rođena
je u Zadru, a obrazovanje je započela na Muzičkoj školi Blagoja Berse u Zadru
da bi ga nastavila na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje je magistrirala u klasi
prof. Cynthie Hansell Bakić. Tijekom svojeg školovanja, glas je usavršavala na
Velškoj međunarodnoj akademiji za glas kod renomiranog verdijanskog tenora
Dennisa O’Neilla i talijanske sopranistice Nuccie Focile.

 

Karijeru je započela pjevajući u operama i koncertima diljem Hrvatske i
Europe. Osvojila je mnoge nagrade, uključujući prvu nagradu žirija i nagradu
Tokyo Metropolitan Opera Foundation na natjecanju Riccardo Zandonai u Italiji,
apsolutnu pobjedu na Stuart Burrows Voice Awards u Walesu i drugu nagradu
žirija na Otto Edelmann natjecanju u Beču. Istaknuti nastupi su uloga Contesse
Almavive u operi Figarov pir na New
Generation Festivalu u Firenzi, cover
za ulogu Violette u Verdijevoj La traviati
za Velšku Nacionalnu Operu, uloga Musette u Puccinijevoj La Boheme u Sendaiju te Gilde u Verdijevom Rigolettu u Nagoyi u Japanu, Faure-ovog Requiema s New York’s West
Village Choraleom, te praizvedba uloge Anđe u Strmićevoj operi La Madre Slava uz Simfonijski orkestar i
zbor HRT-a. Nastupala je sa svim istaknutim orkestrima i ansamblima u
Hrvatskoj, snimila je i nosač zvuka zadarskih baroknih skladatelja 19. stoljeća
pod palicom Mo Ede Mičića, kao i nosač zvuka za japansko tržište koji se snimio
u svrhu pomoći oboljelima od depresije, te je nastupila na brojnim koncertima
pjevajući renesansnu glazbu uz priznatog lutnjistu Edina Karamazova.

Velika imena glazbene industrije s kojima je surađivala, uključuju
dirigente, kao što su: Riccardo Muti, Ivan Repušić, Lorenzo Tazzieri, Jonathan
Santagada, Michael Conley, Guido Mancusi, Jose Gomez, Mladen Tarbuk, Tomislav
Fačini, Edo Mičić, Saša Britvić, režisere Sarah Crisp, Yasuhiro Miura, Ignacio
Garcia, Victoria Stevens, Sandra Martinović, Krešimir Dolenčić i Dora Ruždjak
Podolski
, te vokalne trenere Joyce Fieldsend, Gareth Jones, Julian Smith, Della
Jones, David Gowland, Gareth Morell, Anthony Negus, Marco Canepa, Pierre
Maurice Barlier, Tanya Harrison i Jacqueline Pischorn.
Bila je sudionicom
Masterclassa Raine Kabaivanske, Susan Bullock, Nelly Miricioiu, Ryland Daviesa,
Annemarie Zeller, Larry Allan Smitha, Benno Scholluma, Mary Logan-Hastings,
Helene Lazarske i Judith Kopecky.

Nela Šarić nagrađena je Grbom Grada Zadra kao Laureatkinja za uzorne
uspjehe i rezultate postignute u području glazbene kulture.

 

POSLJEDNJE DODANO: