Vlada je potvrdila nove cijene goriva i novo veće poskupljenje i to i dizela i benzina. Stare cijene vrijede od ponoći pa su mnogi vozači krenuli napuniti svoje rezervoare. U Zagrebu su se stvarale gužve na benzinskim crpkama već satima i tako će biti do ponoći. A koliko i zašto gorivo poskupljuje te kakve to za sobom nosi posljedice, istražio je RTL.
Svaka dva tjedna nove kalkulacije. Čini se malo, a zapravo je dosta jer u 15 dana gorivo poskupljuje drugi put.
– Prije poskupljenja sam odlučio napuniti do vrha, moramo uštedjeti svaki cent – što možemo – rekao je Gordan Tolić.
– Vjerojatno će ovo povući cijene i svega ostalog, a to nam stvarno ne treba – rekao je Ivan Filipović.
Pridodamo li sutrašnjem poskupljenju i ono od prije dva tjedna prosječan spremnik benzina od 50 litara platit ćemo 3 i pol eura više, a dizela čak 5 eura. Da Vlada i ovaj put nije intervenirala, cijena spremnika benzina bila bi 9 i pol eura skuplja, a dizela 12 i pol eura.
Pitanje je hoće li zbog nemira na Bliskom istoku cijene nastaviti rasti.
– Naše, domaće tržište još relativno dobro izdržava te oscilacije koje su svakako cjenovni udari, ali opet – komparativno gledajući, ne preveliki - rekao je Igor Dekanić naftni stručnjak.
Pod sve većim pritiskom zato su autobusni prijevoznici. Vozača nema, putnika je sve manje, guši ih visoki PDV, a na sve – cijene goriva ne prestaju rasti.
– Poskupljenje po jednom tanku goriva kod nas je od 50 eura na gore, mi te novce jednostavno moramo negdje nadoknadit. Po jednom taknu goriva, po jednom autobusu – dnevno – rekao je član upravnog odbora udruge Autobusi.hr Ivan Leskovar.
Cijene goriva diktiraju cijene karata, koje ovise i o prijevozniku, ali i o isplativosti linije. Poskupljenje je, kažu nam, neizbježno.
– S ovim novim poskupljenjem goriva cijene će morati ići barem 20-ak posto gore na uslugu prijevoza. Nažalost, mi nemamo nikakve druge instrumente kojima bi mogli nadoknaditi sve naše gubitke koje trenutno imamo, to je nažalost jedino podizanje cijene karata – kaže Leskovar.
Mnogi su danas čekali, misleći – uštedjet će. No, razliku će možda već ovog tjedna platiti na drugim stvarima. Nastavi li gorivo rasti, poskupljenje je neizbježno, kažu za RTL u najvećoj tvrtki za distribuciju prehrambenih proizvoda u zemlji.
– U slučaju nastavka trenda povećavanja cijena, morat će se mijenjati kratkoročni ugovori koji će se u nekoj sljedećoj fazi reflektirati i na cijenu proizvoda u dućanima – kaže potpredsjednik Nadzornog odbora Orbico grupe Stjepan Roglić.
No, u slučaju da cijene goriva i krenu padati – niže cijene u trgovinama, možemo zaboraviti.
– Smanjenje inflacije ne znači smanjenje cijena, nego smanjenje porasta cijena. To znači da će se nova ravnoteža koja će se postići i uspostaviti, ona ne bi trebala utjecati na sniženje cijene već na umjereni porast u sljedećem razdoblju, znači idemo prema 2 posto ciljanom godišnjem rastu cijena – kaže Roglić.
Zbog visokih troškova kućni rezovi sve su češći. Gotovo 15 posto Hrvata ne može podmiriti svoje troškove, europski je prosjek upola manji.