PROSVJED PODNO MOSTA

[FOTO] “Obećanja nam ne znače puno već raspisivanje javne nabave i odabir izvođača…”

I prije nego su mostom iznad Cetine krenuli prvi automobili, zvižduci, prosvjedne poruke i zaustavljanje prometa podno mosta. Zbog novog prometnog pravca koji će vozila s Jadranske magistrale, ponajprije ona iz smjera Makarske, preusmjeriti izvan središta Omiša, stanovništvo Srednjih Poljica odavno boli glava. Oni će, zapravo, postati zatočenici ceste koja im dulje od stoljeća prolazi ispred kuća, seoske ceste koja će sada postati glavni pravac.

– Mi nismo protiv mosta, mi smo protiv toga da se pusti promet s mosta preko Tugara jer cesta nije rekonstruirana. Cesta je uska, bez nogostupa, djeca idu po cesti u školu i na igralište. Obećavali su od 2018. godine da će se cesta rekonstruirati, i da će sve biti prije puštanja omiške obilaznice u promet. Uspjeli su, moram reći, napraviti dva ležeća policajca u šest godina. Dva ležeća policajca… – rekao je Špiro Bulić, član Mjesnog odbor Tugare Podume Račnik.

O obilaznici za more, kroz njihove dvore – govorili su transparenti na lancunima.

– Prvi prosvjed je bio pet do 12, drugi četiri do 12, a sad je već kasno za nas. Ovo ljeto nas čeka pakao na već postojeću lošu situaciju. Imamo 5 i pol kilometara prometnice bez nogostupa. U trgovinu, vrtić i školu se hoda po cesti. Imamo veliki kamionski promet, dva se kamiona jedva mimoilaze. Sve nam gore postaje… – kazao je novinarima Frane Novaković iz Mjesnog odbora Tugare – Čažin dolac.

S prosvjedima će, kaže, nastaviti jer obećanja im ne znače puno.

– Nama znači puno raspisivanje javne nabave i odabir izvođača… Tek tada ćemo se smiriti.

Njegov prezimenjak Novaković, Matko, inače predsjednik Mjesnog odbora Tugare – Čažin dolac ne vjeruje da će cesta, po obećanjima glavešina, biti gotova za godinu dana.

– Kad bi sutra počeli radovi, potrajat će dvije godine, to sam siguran. Radovi se obećavaju i nisam siguran da će se to skoro dogoditi. Ljudi su tek sad dobili poziv za izvlaštenje zemljišta i to je samo izlika. To se trebalo rješavati prije četiri godine. To je procedura koja se trebala odraditi i tek sad kreće izvlaštenje, tek bi sada to izvlaštenje moglo nešto zakomplicirati.

U gradu kojim godišnje prodefilira nekoliko milijuna turista, a oko milijun ih se u njemu i zadrži barem na koji dan, prometni kolaps je svakodnevnica i kad nema tih dodanih količina vozila na cestama. Svakodnevnica stanovnika Tugara i Srinjina će, možda najblaže rečeno, od danas biti – drugačija.

POSLJEDNJE DODANO: