Nije lako ljude pozvati na misu, ali bolje i ovo nego da ja sada držim propovijedi. Napravio sam ovu misu kako bih pronašao mir u sebi, a onda ga podijelio i sa vama – kratak i jasan bio je Tonči Huljić u javljanju nakon prvog dijela njegove Mise Mediterane.
Prva pop-misa na svijetu, koja je svoju praizvedbu imala upravo u Galeriji Meštrović, sastoji se od tri dijela. Dijelove Pop misa Mediterana i Ave Maria skladao je i orkestrirao Tonči Huljić, a dio Dies irae, njegova kćer, Hana Huljić Grašo.
I upravo dok je Tonči izgovarao njezino „drugo“ prezime najavljujući njen dio Mise, publikom se prolomio iskreni smijeh znatiželje, na što je Tonči u svom stilu prokomentirao – Ako je vama smiješno, kako je tek meni?
Hana je na scenu stupila samouvjereno i samosvjesno, kao da sa pozornice nije izbivala gotovo čitavu godinu, a svoju sreću nije krila nakon.
– Iako mi je najdraže biti za klavirom i pisati, ovakve projekte jednostavno uživam raditi. Svatko tko nešto napiše, želi da to živi i dalje. Posebno stvari u koje je uložen veliki trud i vrijeme. Nadam se da će Misa svoj put nastaviti i dalje.
Uz Hanu Huljić, solo dionice izvodili su i Lorena Bućan i Karlo Vudrić, a tijekom izvedbe sudjelovao je Gospel zbor Mihovil te orkestar pod ravnanjem maestra Jure Bučevića.
No, iako je Misa prošla besprijekorno, prije samoga početka čak niti velikom Tončiju Huljiću nije bilo lako. Trema i umor učinili su svoje.
– Uvijek postoji uzbuđenje jer nikad ne znaš što s ovolikom ekipom može krenuti u krivom smjeru. Dosta nas je, i uvijek netko može zakazati, ali navikli smo na te stvari. Za svaki koncert mijenjam orkestar, tako uvijek imam ljude iz mjesta u kojem sviram, inače bi samo izvođenje bilo jako komplicirano. Umoran sam od pustih putovanja i vježbe, ali što sam tražio to sam dobio u ovim godinama.
Poslije Mise vladalo je drugačije raspoloženje, gotovo pa suprotno.
– Zadovoljan sam, publika je odlično reagirala. Nakon mnogih godina iskustva, znam na koju notu tko reagira, a ono što mi je drago je njihova reakcija na Misu, iako je mnogi od njih po prvi put čuju. Tijekom mise publika uđe u stanje introspekcije, pa ih poslije „dižem“ sa poznatijim pjesmama.
A podršku iz publike pružili su i Ivan te Vjekoslava Huljić, kao i Domenica i Jelena Rozga. Prvu večer Melodija Jadrana nije propustio niti predsjednik splitskog HDZ-a Tomislav Šuta sa suprugom.
Osim Mise, Tonči Huljić je izveo i crossover program, pjesme prerađene u crossover varijantu za orkestar, najveće hitove njegove desetljećima duge karijere među kojima su: „Suze biserne“, „Marija Magdalena“, „Providenca“ i „Ako te pitaju“.
Misa Mediterana napravljena je po svim postulatima liturgijske mise, spoj je mjuzikla i klasičnog kršćanskog obreda, te je dobila odobrenje Vatikana. Također, jedinstvena je to kombinacija duhovne i pop-glazbe. Iako temeljena na katoličkim zasadama vjerovanja, Misa je otvorena prema svakome jer, prema riječima autora, glazba pripada svima.
Za subotu je najavljen koncert TBF-a kakav do sada još niste imali priliku vidjeti – u akustičnoj verziji, a treća, finalna večer donosi nam nove skladbe koje će se ovo ljeto puštati u eteru, ali i koje će zaživjeti među ljudima. Jelena Rozga, Zorica Kondža, Domenica, Hari Rončević i ostala, dobro nam poznata imena zapjevat će 25. lipnja.
Melodije Jadrana novi je spektakl hrvatske glazbene pop scene, te pretendira postati najsnažniji glazbeni događaj na početku ljeta kao uvertira vrhunca ljetne sezone razvijajući poseban odnos sa najkvalitetnijim izvođačima, autorima i glazbenicima koje hrvatska glazba ima. Uključivanje u samu organizaciju te uska suradnja sa krovnim strukovnim glazbenim udrugama (Hrvatsko društvo skladatelja i Hrvatska glazbena unija), ovom projektu daje značaj na nacionalnoj i regionalnoj razini, a perspektiva samog festivala otvara mogućnost internacionalizacije prema zemljama koje povezuje Jadransko more.