Potpredsjednik Vlade Branko
Grčić poručio je danas da projekt monetizacije duga Hrvatskih autocesta
(HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) mora ići dalje, ministar
pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić da bi se od
njega moglo odustati jedino ako ponude ne budu zadovoljavajuće, a
ministrica graditeljstva Anka Mrak Taritaš da je to tema oko koje će se
dogovoriti dva koalicijska partnera – SDP i HNS.
– Tu nema
uopće dileme! Ono što smo započeli moramo gurati do kraja, a to što će
volja naroda pokazati – o tom po tom – izjavio je potpredsjednik Vlade i
ministar regionalnog razvitka i fondova EU Grčić novinarima uoči
inauguracije novog rektora Sveučilišta u Zagrebu.
Na pitanje je li dobro da se o monetizaciji odlučuje na
referendumu, Grčić je odgovorio kako su to vrlo važne
ekonomsko-političke stvari.
– Zato je zadatak nas u Vladi da što više o tome govorimo, da
građanima kažemo da je to projekt koji ima glavu i rep i koji je nužan u
ovom trenutku, posebno radi svih nagomilanih dugova iz prethodnih
razdoblja, koje ova Vlada pokušava riješiti, pa i na ovaj način – kazao
je Grčić.
Upitan hoće li Vlada inzistirati na projektu monetizacije unatoč
mogućem referendumu protiv toga, Grčić je uzvratio: “Kad vidimo što je
volja naroda onda ćemo o o tome razgovarati”.
Prema modelu koji je prihvatila Vlada, monetizacija javnog duga
Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb provela bi se dodjelom
koncesije za upravljanje i održavanje autocesta (1.024 kilometara) na
rok od 30 do 50 godina, uz jednokratnu koncesijsku naknadu od 2,4 do 3,2
milijarde eura, ovisno o trajanju koncesije.
Protivnici monetizacije okupljeni u građansku inicijativu “Ne
damo naše autoceste” ovih su dana organizirali referendum protiv
monetizacije, jer smatraju da bi monetizacija donijela štetu od 80
milijardi kuna.