Skulpture od izvarene žice nešto je viđeno samo kod Andrije Vučkovića…

Još 1985. godine počeo sam raditi slike u žici. Po struci sam metalac, ali uvijek sam želio nešto više. Nisam se zadovoljio s izradom ograda – priča tako Andrija Vučković, čovjek iz sinjskog zaseoka Vučkovići koji bi, da je sreće i spoznaje, osim po malenim vitezovima alkarića velikog srca, poznati bili i po Andrijinim skulpturama izrađenima od izvarene žice. 
Jer mi ne znamo što imamo, nismo svjesni vrijednosti bogatstva naše pradjedovske ostavštine stvorene iz kamena i soli, iz nevolje i tuge, iz ponosa i dišpeta, ma iz ničega. Iz ničega su naši stari stvorili nešto, a mi bi iz nečega stvorili ništa. Jer ne vidimo, jer ne čujemo, jer ne osjećamo, jer sanjamo tuđe sne, spavamo budni i prolazimo mimo našu povijest u potrazi za budućnosti koju ne poznajemo.
Kad napustiš svoju tradiciju, vjeru, zemlju, pjesmu, običaje, kad napustiš svoje ja, gdje si i tko si čovječe? A ne treba tražiti i ići drugdje, tu – u maloj tećici, u malom mistu, u malom čovjeku – naći ćeš je.
Prva slika bila mi je bokocrt jedne crkvice i tako sam stvarao do rata. Uglavnom su to bile replike postojećih dijela premda sam imao i nekih vlastitih, posebno motivi alke – govori Vučković koji je kao dragovoljac sudjelovao u Domovinskom ratu, ratu u kojem su brojni prolili krv, a i Andrija je dobio ožiljak za života. Dogodilo se to 20. listopada 1991. godine na Kamešnici, na Dubovim Vratima.
Naišli smo na protutenkovsku minu, dvojica mojih suboraca su poginula i sigurno mi je i to dalo traume kojih nisam bio svjestan. Imao sam i povredu unutarnjih organa, točnije zgnječen lijevi bubreg, ali sad je sve dobro – kaže pa nastavlja.
Napravio sam repliku crkve svetog Petra u Rimu 2000. godine. Bila je to moja zavjetna crkva, da mi Bog podari dobro zdravlje u životu. Crkvu sam poklonio u Vojni Ordinarijat. Kad je danas sveti Ivan Pavao II. preminuo 2005. godine odlučio sam mu u čast napraviti katedralu jer on je bio jedna od najključnijih osoba u priznanju Hrvatske kao neovisne zemlje.
Prije petnaestak godina, na nagovor supruge, Vučković je počeo i sa skulpturama. Prva je bila konj. 
Kad sam vidio kako je to dobro, iako nisam bio svjestan da ću izvarujući žicu moći stvoriti skulpturu, uspio sam. Našao sam se u tome jednostavno – veli Andrija. I redali su se konji i skulpture žena.
Konj mi je najljepša životinja, bez obzira na Alku, iako me i to povuklo. Damama sam htio predstaviti ljepotu žene jer žena je nešto najljepše što je Bog mogao stvoriti. Moja supruga, majka, kćer ili nečija sestra i majka. Žene radim iz poštovanja i ljubavi prema toj osobi, ali na jedan neobično izdužen način. 
I izrađuje ih, kako sam kaže, “cakama koje se ne mogu objasniti”.
Ima nerviranja, posebno kad opečem ruku, jednostavno ne možeš ostati hladnokrvan jer je bol prejaka, ali ipak ljubav prema umjetnosti sve podnosi. Tehnika kojom radim je jako iscrpljujuća i spora, izvarivati žicu i stvarati skulpture je nešto što se ne može na brzinu, ali što je najzanimljivije – kad skulpturu završim, potekne mi suza jer sam izdržao do kraja. Radost je to – veli.
A svašta ljudi rade u željezu, prava čuda. Ima i umjetnika koji skulpturu naprave u gipsu pa je odlijevaju u željezu, ali struka i kritičari, povjesničari umjetnosti ili profesori kažu da nigdje nego kod Andrije Vučkovića nisu vidjeli takvu tehniku. Ručni rad.

POSLJEDNJE DODANO: