Čekalo se desetljećima: Brza cesta Solin – Klis konačno puštena u promet u punom profilu

Četvrt stoljeća od početka gradnje u nedjelju je konačno u punom profilu puštena u promet brza cesta Solin – Klis. Cesta ima čak devet nadvožnjaka i tri tunela, a gradnja zadnjih 4,5 kilometra koštala je oko 250 milijuna kuna. Osim što će se napokon smanjiti ljetne gužve, a Split dobiti kvalitetnu vezu s autocestom, ova je cesta spas i za brojne stanovnike splitskog zaleđa.

Ona je godinama bila sinonim za sporu gradnju. Radovi su počeli još davne 1989. godine i od tada je prati zla kob. Gradnju je prvo usporio rat, a gradilište je Vlada službeno zatvorila 1993. godine. S poslom se nastavlja 1998. godine, da bi se nakon godinu dana otvorio istočni kolnik. Prije devet godina počinje gradnja zapadnog kolika koji je prema najavama trebao biti završen do 2008. godine. Međutim, tek se 2009. godine nastavljaju radovi na ostatku zapadnog kolnika i to je trebalo biti završeno do kraja 2010.

Ministar Siniša Hajdaš Dončić je prošle godine bio uvjeren da će cesta u punom profilu biti puštena u promet do veljače ove godine, ali to se ipak nije dogodilo zbog financijskih problema u koje je upao izvođač radova. Potom je najavio da će u najgorem slučaju biti otvorena do Božića u što je tada bilo jako teško povjerovati, no ipak su brojni građevinari nakon 25 godina uspjeli izgraditi 6,5 kilometara dugu dionicu.

Koliki je značaj ove ceste za šire splitsko područje najbolje pokazuje situacija koja se dogodila noć uoči otvaranja. Naime, zbog završnih radova brza cesta je bila zatvorena od subote u 13 sati, a neviđene gužve stvorile su se u večernjim satima na staroj kliškoj cesti na koju je bio preusmjeren sav promet, pa se od Dugopolja do Splita vozilo gotovo dva sata!

POSLJEDNJE DODANO: