Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5aedf2d32af47f39b28b4571/80
Foto: Privatni album

INTERVJU Mlada poduzetnica pokrenula vlastiti posao: "Želim pomoći u brendiranju Sinja i onoga što on pruža"

Marija Knežević Gusić je nakon završene politologije u Mostaru, zatim diplomskog studija u Zagrebu pa i dvije menadžerske funkcije, odlučila je uzeti stvari u svoje ruke...

Odnosi s javnošću, marketing, digitalni marketing, event menadžment, politički marketing, političko komuniciranje i treninzi za javne nastupe – sve ove usluge možete pronaći na jednom mjestu zahvaljujući mladoj poduzetnici, Mariji Knežević Gusić, osnivačici agencije Angelus komunikacije.

Ono što je zanimljivo jest da je ovo jedina firma u Dalmaciji koja je sve ove djelatnosti stavila pod jedno, a ističe se i zbog sjedišta koje je u Sinju, no ne posluje samo tu, nego i u cijeloj Dalmaciji, ali i šire.

Nakon završene politologije u Mostaru, zatim diplomskog studija u Zagrebu pa i dvije menadžerske funkcije, Marija je odlučila uzeti stvari u svoje ruke... 

Odakle ideja za otvaranje takve vrste firme u Dalmatinskoj zagori, točnije Sinju?

Htjela sam ponuditi nešto novo na tržištu jer smatram da nema dovoljno agencija u Dalmaciji koja pruža full outdoor service, kao što su počeci stvaranje firme, osmišljavanje imena pa sve do digitalnog marketinga. Smatram da je bolje krenuti iz manje sredine gdje još takvih usluga nema, a i oduvijek sam željela imati vlastiti biznis, prvenstveno za politički marketing, no na kraju sam odlučila povezati sve ove djelatnosti pod jedno.

U kratko, jednostavno nisam željela biti na burzi rada jer ovakve djelatnosti u Dalmaciji najčešće ne traže radnu snagu pa sam odlučila uzeti sve u svoje ruke.

Je li i koliko je bilo teško započeti vlastiti biznis?

Što se tiče podrške, nisam je imala, osim, naravno svoje obitelji i prijatelja, ali i dijela sugrađana. Lokalni poduzetnički centri ni Grad još uvijek me nisu kontaktirali niti dali bilo kakvu podršku.

Ista stvar s HZZ-om. Nisu mi odobrili subvenciju za samozapošljavanje jer nemam konkurenciju u Dalmaciji. Obično su to firme koje imaju ili marketing, event menadžment ili pak odnosi s javnošću... Nema nitko tko je objedinio sve te djelatnosti pod jednu. Oni uglavnom sufinanciraju one obrte kojih ima na sve strane. Ali tako je kako je, da mi nije bilo vlastitih financija, kredita, ne bi se mogla upustiti u ovo.

Tko su vaši klijenti, samo iz Sinja ili?

Za sada, naši klijenti su iz ostatka Dalmacije- Zadar, Split, otoci, a uglavnom traže usluge za ugostiteljstvo i turizam. Klijenata iz Sinja mnogo je manje, vjerojatno zbog toga što nisu dovoljno upoznati s onim što agencija pruža i što te djelatnosti uopće znače. Nisu svjesni da oglašavanja, marketing, digitalni marketing, PR, online PR utječe na rezultate njihovog poslovanja, a prepoznatljivost na tržištu, odnosno uspjeh ne dolaze preko noći.

Koji je cilj vaše agencije?

Promoviranje svih ovih usluge koje agencija pruža jer uistinu to su djelatnosti koje su u današnje vrijeme neophodne za uspješno poslovanje i poduzetnici toga trebaju biti svjesni. Nadalje, želja mi je pomoći u brendiranju Sinja i onoga što on pruža, a pruža puno toga. Između ostalog, to je i S.A.R.S festival gdje sam ujedno menadžerica marketinga i odnosa s javnošću. Također, uskoro planiram raditi edukacije koje će pomoći onim ljudima koji kreću u poduzetničke vode.  

Kako u Sinju gledaju na ženu poduzetnicu?

Ljudi su zadovoljni, drago im je da postoji nešto novo u Gradu, nešto drugačije.

hr Sat May 05 2018 19:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b741b66cb557a234f8b4ed9/80
Foto: Pixabay

Cijene nekretnina u Hrvatskoj ubrzano rastu, pravi "boom" tek slijedi

Gledajući županije u kojima se nekretnine najviše pretražuju, Grad Zagreb je na prvom mjestu, dok se odmah iza njega nalaze Splitsko-dalmatinska, Primorsko-goranska, te Zadarska županija

Prema istraživanju Njuškala provedenom na uzorku od 156 tisuća aktivnih oglasa nekretnina, cijene istih u Hrvatskoj na godišnjoj razini ubrzano rastu, pa su tako više za 4 posto u odnosu na isti period prošle godine.

Stanovi su, uspoređujemo li aktualne podatke s istim mjesecom prošle godine, poskupili za 6 i pol posto, dok su kuće skuplje za čak 4 posto. No, novost je da su cijene u srpnju ove godine prestigle one iz 2011. godine, što nas dovodi do zaključka da je kriza u sektoru nekretnina RH daleko iza nas i da nam možda predstoji pravi cjenovni „boom“ u skoroj budućnosti.

Gledajući županije u kojima se nekretnine najviše pretražuju, Grad Zagreb je na prvom mjestu, dok se odmah iza njega nalaze Splitsko-dalmatinska, Primorsko-goranska, te Zadarska županija.

Cijene stanova u najvećim hrvatskim gradovima u posljednjih godinu dana bilježe ubrzani rast. Tako u Zagrebu trenutna prosječna cijena kvadrata stana iznosi 1.873 eura i za 9 posto je viša u odnosu na isti period prošle godine. Najveći godišnji rast cijena stanova u Hrvatskoj, kao i očekivano, zabilježen je u Dubrovniku. Tamo prosječna tražena cijena kvadrata stana iznosi 3.643 eura, i za 18 posto je viša u odnosu na prošlu godinu. Prosječna cijena kvadrata kuće u Dubrovniku rasla je za 4 posto na godišnjoj razini i trenutno iznosi 4.684 eura.

Pogledamo li ostale gradove, zanimljiv je rast cijena stanova u Splitu za 11 posto te u Puli za gotovo 12 posto. Prosječna tražena cijena kvadrata stana u Splitu iznosi 2.665 eura, dok je u Puli ona 1.570 eura. Osijek je i dalje jedan od gradova u kojemu cijene nekretnina stagniraju, pa je tako u srpnju prosječna tražena cijena tamo bila 942 eura.

Kvadrat stana u Hrvatskoj je 38 posto skuplji od kvadrata kuće. Tako je u Zagrebu kvadrat kuće bilježio rast od tek 1 posto na godišnjoj razini, dok su u Osijeku i Zadru cijene ostale na razini prošlogodišnjih. Najveći godišnji rast cijena kvadrata kuća u Hrvatskoj od većih gradova zabilježen je u Splitu i iznosio je čak 13 posto.

Prosječna tražena cijena kvadrata stana u Zadru iznosi 2.027 eura i za 11 posto je viša u odnosu na prošlu godinu, dok istovremeno prosječna cijena kvadrata kuće stagnira i iznosi 1.485 eura. U pravilu veću cijenu postižu nekretnine na obali i u Zagrebu, dok u Slavoniji bilježimo najniže cijene nekretnina, pa je tako npr. u Slavonskom Brodu prosječna cijena kvadrata stana 801 euro, dok je prosječna cijena kvadrata kuće 643 eura. Još povoljniji su Vinkovci, gdje za kvadrat stana ćete u prosjeku trebati izdvojiti 710 eura, dok je prosječna cijena kvadrata kuće s dvorištem oko 200 eura povoljnija od stana.

hr Wed Aug 15 2018 14:24:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b712248cb557a27688b47b7/80
Foto: PIXABAY

Tvrtka Crocs zatvara sve svoje tvornice i 132 dućana do kraja godine

Crocs je priopćio kako u ovoj godini očekuje fiskalni prihod od oko 1,02 milijarde dolara, nešto manje od očekivanih 1,05 milijardi.

Tvrtka Crocs najavila je prodaju svoje posljednje dvije tvornice radi poboljšanja profitabilnosti kao i odlazak šefa financija iduće godine, piše Daily Mail.

Američki proizvođač obuće potvrdio je da će zatvoriti tvornice u Meksiku i Italiji, prenosi poslovni.hr

Crocs je dosad zatvorio 28 od svojih 558 trgovina, a do kraja godine planiraju zatvoriti njih još 132. Još nije objavljeno gdje će se ubuduće proizvoditi Crocsice.

Crocs je priopćio kako u ovoj godini očekuje fiskalni prihod od oko 1,02 milijarde dolara, nešto manje od očekivanih 1,05 milijardi.

hr Mon Aug 13 2018 08:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5333cb2c179942a8717b2536/80

U posljednje dvije godine promet na Facebooku se prepolovio

Kako stoji u izvješću Forbesa, sve više mladih odustaje od Facebooka, a navode i razloge zbog kojih dolazi do takve situacije

Nekan najpopularnija društvena mreža Facebook ovih se dana suočava s najvećom krizom od svog osnutka. 

Naime, prema pisanju američkog poslovnog magazina Forbes, Facebook u ovim trenucima bilježi 4,7 milijardi mjesečnih pregleda, što je upola manje nego prije dvije godine. 

2016. popularna društvena mreža bilježila je 8,5 milijardi pregleda mjesečno. Također, bila je druga najposjećenija stranica na internetu, odmah iza Googlea, koji je nedodirljiv na prvom mjestu. 

Kako stoji u izvješću Forbesa, sve više mladih odustaje od Facebooka, a navode i razloge zbog kojih dolazi do takve situacije. 

Jedan od glavnih je što sve više ljudi starije životne dobi otvara profile na Facebooku, pa njihova djece zatvaraju profile. Gotovo tri milijuna Europljanamlađih od 25 godina ugasilo je svoje profile nakon što su njihovi roditelji pristupili Facebooku. 

Podsjetimo, Facebook je u srpnju izgubio 120 milijardi dolara tržišne vrijednosti u samo jednom danu, a to je šefa Marka Zuckerbega osobno stajalo 17 milijardi dolara, procjenjuje Guardian.

Druge platforme koriste pogrešne korake svojih konkurenata, pa tako YouTube s 4,5 milijardi mjesečnih pregleda prijeti Facebooku na drugom mjestu. Prvi je i dalje Google s 15,2 milijardi posjeta mjesečno., pišu Vijesti


hr Sun Aug 12 2018 17:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/56977e7212953f3e048b45a0/80
Foto: Ilustracija Google

U zadarskim restoranima osjetno manje gostiju

Iz Ministarstva turizma stižu brojke o sve više turista na obali. No, s njima se ne slažu ugostitelji. Ova godina, tvrde, prema potrošnji lošija je od lanjske i to zato jer je osjetno manji broj turista.

A i oni koji borave na obali rijetko se daju nasamariti visokim cijenama. Na gotovo svakoj destinaciji može se pronaći hrana za svačiji džep. Provjerili smo što to turisti biraju u Zadru.

U kuhinji vrhunskog zadarskog restorana fete gofa s bombonima od punjenih maslina i tortelini od burate punjeni sirom i limunskom travom u kremi od tikvica pripremaju se za klijentelu koja dolazi po doživljaj vrhunskih okusa Dalmacije, prenosi eZadar.hr

"Stranci ovdje dolaze ili po preporuci ili zbog toga što smo jedni od recimo restorana više klase u ovome gradu. Žele se dobro osjećati, žele imati adekvatnu i uslugu i ponudu pa im nije problem cijena", pojašnjava Sandra Petričić, voditeljica restorana "Kornat".

Ali, klijentelu koja će izdvojiti od 120 do 220 kuna za glavno jelo nemaju svi gradski restorani. U onima koji su cjenovno u srednjoj kategoriji, osjetan je, kažu, pad gostiju u odnosu na prošlu godinu, a i jela se češće biraju prema cijeni.

"Mi smo specijalizirani za tjestenine. Sva tjestenina koja se radi ovdje radi se ručno i znači to nam je baza. To ide najbolje, a definitivno umaci koji su jeftinijeg cjenovnog ranga idu puno bolje nego skuplji", ocijenio je Marko Valković, voditelj restorana"Pašta&svašta".

Ove im godine dobro ide i popularni brunch - razne salate i američke palačinke koje stoje od 40 do 60 kuna.

"Odlična je cijena za ono što dobijemo. Vidjeli smo da nude brunch i od tada dolazimo ovdje svaki dan jesti brunch", kaže Basil iz Švicarske.

"Jeftinije je nego u Italiji", zaključuje Valentina iz Italije.

A u najjeftiniju kategoriju hrane, koja je možda i najčešći izbor turista, pogotovo preko dana, ide ulični fast food.

"Nemam puno vremena, a sad mi je i vruće sjesti negdje i jesti. Radije u restoran idem uvečer jesti sva tipična jela, također i ribu i morsku hranu", rekao je Renato iz Italije za Vijesti.hr.

Zadarska specifičnost ipak je u tome što se najjeftinija hrana jede u glavnoj gradskoj ulici zbog koje se Kalelarga često naziva i "pizza cut ulicom".

hr Thu Aug 09 2018 09:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .