Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5aedf2d32af47f39b28b4571/80
Foto: Privatni album

INTERVJU Mlada poduzetnica pokrenula vlastiti posao: "Želim pomoći u brendiranju Sinja i onoga što on pruža"

Marija Knežević Gusić je nakon završene politologije u Mostaru, zatim diplomskog studija u Zagrebu pa i dvije menadžerske funkcije, odlučila je uzeti stvari u svoje ruke...

Odnosi s javnošću, marketing, digitalni marketing, event menadžment, politički marketing, političko komuniciranje i treninzi za javne nastupe – sve ove usluge možete pronaći na jednom mjestu zahvaljujući mladoj poduzetnici, Mariji Knežević Gusić, osnivačici agencije Angelus komunikacije.

Ono što je zanimljivo jest da je ovo jedina firma u Dalmaciji koja je sve ove djelatnosti stavila pod jedno, a ističe se i zbog sjedišta koje je u Sinju, no ne posluje samo tu, nego i u cijeloj Dalmaciji, ali i šire.

Nakon završene politologije u Mostaru, zatim diplomskog studija u Zagrebu pa i dvije menadžerske funkcije, Marija je odlučila uzeti stvari u svoje ruke... 

Odakle ideja za otvaranje takve vrste firme u Dalmatinskoj zagori, točnije Sinju?

Htjela sam ponuditi nešto novo na tržištu jer smatram da nema dovoljno agencija u Dalmaciji koja pruža full outdoor service, kao što su počeci stvaranje firme, osmišljavanje imena pa sve do digitalnog marketinga. Smatram da je bolje krenuti iz manje sredine gdje još takvih usluga nema, a i oduvijek sam željela imati vlastiti biznis, prvenstveno za politički marketing, no na kraju sam odlučila povezati sve ove djelatnosti pod jedno.

U kratko, jednostavno nisam željela biti na burzi rada jer ovakve djelatnosti u Dalmaciji najčešće ne traže radnu snagu pa sam odlučila uzeti sve u svoje ruke.

Je li i koliko je bilo teško započeti vlastiti biznis?

Što se tiče podrške, nisam je imala, osim, naravno svoje obitelji i prijatelja, ali i dijela sugrađana. Lokalni poduzetnički centri ni Grad još uvijek me nisu kontaktirali niti dali bilo kakvu podršku.

Ista stvar s HZZ-om. Nisu mi odobrili subvenciju za samozapošljavanje jer nemam konkurenciju u Dalmaciji. Obično su to firme koje imaju ili marketing, event menadžment ili pak odnosi s javnošću... Nema nitko tko je objedinio sve te djelatnosti pod jednu. Oni uglavnom sufinanciraju one obrte kojih ima na sve strane. Ali tako je kako je, da mi nije bilo vlastitih financija, kredita, ne bi se mogla upustiti u ovo.

Tko su vaši klijenti, samo iz Sinja ili?

Za sada, naši klijenti su iz ostatka Dalmacije- Zadar, Split, otoci, a uglavnom traže usluge za ugostiteljstvo i turizam. Klijenata iz Sinja mnogo je manje, vjerojatno zbog toga što nisu dovoljno upoznati s onim što agencija pruža i što te djelatnosti uopće znače. Nisu svjesni da oglašavanja, marketing, digitalni marketing, PR, online PR utječe na rezultate njihovog poslovanja, a prepoznatljivost na tržištu, odnosno uspjeh ne dolaze preko noći.

Koji je cilj vaše agencije?

Promoviranje svih ovih usluge koje agencija pruža jer uistinu to su djelatnosti koje su u današnje vrijeme neophodne za uspješno poslovanje i poduzetnici toga trebaju biti svjesni. Nadalje, želja mi je pomoći u brendiranju Sinja i onoga što on pruža, a pruža puno toga. Između ostalog, to je i S.A.R.S festival gdje sam ujedno menadžerica marketinga i odnosa s javnošću. Također, uskoro planiram raditi edukacije koje će pomoći onim ljudima koji kreću u poduzetničke vode.  

Kako u Sinju gledaju na ženu poduzetnicu?

Ljudi su zadovoljni, drago im je da postoji nešto novo u Gradu, nešto drugačije.

hr Sat May 05 2018 19:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/6080628f6f52dffe3d8b4582/80
Foto: CBS

ODLUKA STOŽERA 22. Croatia Boat Show neće se održati!

Događaj se trebao održati od 18. do 22. svibnja na Zapadnoj obali i Rivi u Splitu

 Zbog epidemiološke situacije, 22. Croatia Boat Show je otkazan!

Naime, događaj se trebao održati od 18. do 22. svibnja na Zapadnoj obali i Rivi u Splitu.

Priopćenje organizatora donosimo u nastavku:

Po primitku službenog odgovora od strane Nacionalnog stožera bili primorani otkazati 22. Croatia Boat Show, koji se trebao održati od 18. do 22. svibnja 2021.g. na Zapadnoj obali i Rivi u Splitu.

Iako smo svjesni činjenice da je pandemija koronavirusa u potpunosti izmijenila “normalan život” prvobitna informacija koju smo dobili od strane nadležnih bila je ta da ćemo biti u mogućnosti organizirati 22. Croatia Boat Show u navedenom terminu uz poštivanje epidemioloških mjera koje tada budu na snazi. Svi zajedno svjedočimo značajnom padu broja zaraženih i povoljnoj epidemiološkoj situaciji. Sajam se trebao održati na otvorenom i u dijelu grada koji je već neko vrijeme mjesto velikih okupljanja bez ikakvih ograničenja i kontrole. 

Želimo istaknuti kako smo dobili veliku podršku gradonačelnika Andre Krstulovića Opare, Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije te pismeno pozitivno mišljenje i suglasnost o održavanju 22. Croatia Boat Show-a u terminu od 18. do 22. svibnja 2021.g. od strane Stožera civilne zaštite Splitsko-Dalmatinske županije i Epidemiološke službe Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije. 

Tek jučer smo dobili pismeni odgovor Nacionalnog stožera civilne zaštite Republike Hrvatske kako će ''prilikom analize i procjene daljnjih ublažavanja mjera, ako epidemiološka situacija to dopusti, biti razmotreno i predmetno područje'', a iz neslužbenih razgovora saznali kako mjere za organizaciju sajmova na otvorenom ipak neće biti ublažene do 01.06.2021. g. 

S obzirom na sve navedeno nismo smjeli ni bili u mogućnosti preuzeti rizik i nastaviti sa organizacijom i pripremnim radovima u već poodmakloj fazi jer organizacija sajma iziskuje određeno vrijeme (minimalno 8-10 dana). Sajamska oprema već je bila u transportnoj fazi, dio pontona dopremljen na Rivu, a marketinška kampanja na vrhuncu. Slijedom navedenog otkazivanjem sajma bilježimo značajan financijski gubitak ali smo primorani na vrijeme donijeti odluku i zbog izlagača koji, također, trebaju zaustaviti pripreme i dolazak u Split. 

Ovim putem još jednom želimo zahvaliti svima na interesu i podršci, posebno izlagačima, partnerima, posjetiteljima, Gradu Splitu, županiji Splitsko-dalmatinskoj te svim zaljubljenicima u more i nautiku.

S obzirom na početak nautičke sezone, nažalost, nemamo alternativu što se tiče održavanja sajma u drugom terminu ove godine. Nadamo se da će država, grad, turistička zajednica i svi uključeni imati razumijevanja za nas i da ćemo dobiti financijsku potporu (nadoknadu štete zbog otkazivanja) jer, iako ovogodišnji sajam neće biti održan, odradili smo veliku reklamnu kampanju i za grad Split i za Republiku Hrvatsku. 


hr Wed May 12 2021 16:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/6092aefe6f52df155a8b456b/80
Foto: ICT SDŽ

Imoćanin Marijo Ljubičić predstavio svoj "Guide-B": Električni bicikl koji je ujedno i turistički vodič

Ljubičić Technology je izašao na tržište u ožujku ove godine, već ima preko 100 narudžbi i danas na tri lokacije zapošljava do 12 ljudi
U organizaciji GrowIT projekta ICT županije koji za cilj ima okrupnjavanje i poticanje IT startup scene u Splitu i županiji, u [email protected] na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje (FESB) u Splitu danas je predstavljena startup platforma digitalnadalmacija.hr , održan je TeamUP LIVE event za umrežavanje startupa te je premijerno predstavljen inovativni električni bicikl koji je ujedno i turistički vodič, proizvod startup tvrtke Ljubičić Technology iz Runovića.

O portalu Digitalna Dalmacija govorio je voditelj projekta ICT županija Damir Brčić kazavši kako je inicijalna ideja bila startup zajednicu predstaviti široj javnosti kako bi sve institucije i financijeri, odnosno svi koji mogu, pomogli izgradnji te priče. Također, misija je povezati startupe i potaknuti njihovu međusobnu suradnju te objediniti sve vijesti koje su od interesa startupima, primjerice o natječajima za poticaje, odnosno kako bi sve bilo koncentrirano na jednom mjestu.

'Mi u projektu ICT županija, kojeg je dio Digitalna Dalmacija, odlučili smo vertikalno podržati startupe u našoj županiji.'

- Već drugu godinu u suradnji s Lean Startup Croatia, radimo 8-tjednu StartIT akademiju. Od 15 timova, sedam ih je osnovalo tvrtke i dobilo prostor u SPINIT-u. Sljedeći projekt je GrowIT s proračunom od skoro milijun kuna za pomoć startupima u dvije kategorije - mladi startupi (prva nagrada u visini 70.000 kuna i 7 nagrada po 50.000 kuna) i startupi do 5 godina starosti (nagrade 250.000, 200.000 i 100.000 kuna) - pojasnio je Brčić i dodao kako su u sklopu GrowIT projekta organizirane i vrijedne edukacije.


Najdinamičniji dio današnjeg događaja bilo je premijerno predstavljanje električnog bicikla "Guide-B", inovativnog proizvoda mladog izumitelja i poduzetnika iz Runovića/Imotskog Marija Ljubičića i njegovog tehnološkog startupa Ljubičić Technology za koji je dva puta osvojio Grand-prix na međunarodnom sajmu inovacija Arka u Zagrebu.

- Sve je počelo pokušajem razvijanja svog vlastitog električnog automobila u dvorištu svoje kuće u Imotskom 2017. godine, gotovo bez alata, a završilo električnim biciklom koji je ujedno i turistički vodič. Prošle godine smo razvili naš treći, najnoviji finalni model "Guide-B" bicikla koji se savršeno uklapa u sve terene svojim izgledom, performansama i udobnošću. Imamo nekoliko modela tog bicikla, a cijena se kreće od 2.400 do 3.000 eura. Sve se radi u Runovićima i našem razvojnom centru u Imotskom, kao i u obradnom centru u Posušju (BiH). U našu proizvodnju investirala je jedna švicarska i jedna talijanska tvrtka. Bicikl postiže brzinu od 25 km/h što se zakonsko ograničenje i može se voziti od 60 do 160 km što zavisi od terena, ima svestranu aplikaciju o rutama, lokacijama i domaćoj autohtonoj ponudi Imotskog na nekoliko jezika - istaknuo je 23-godišnji Ljubičić, inače student u Dubrovniku, dodajući da je u bicikl ugrađen i alarmni sustav koji će u slučaju krađe, raditi do 20 dana.

Ljubičić Technology je izašao na tržište u ožujku ove godine, već ima preko 100 narudžbi i danas na tri lokacije zapošljava do 12 ljudi, ovisno o potrebi, dok vlasnik i direktor Ljubičić ima, kako kaže, najmanju plaću od svih.

U sklopu umrežavanja članova platforme digitalnadalmacija.hr kroz TeamUP, predstavljena su četiri hrvatska startupa
hr Wed May 05 2021 16:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/608ff9556f52df46528b45e2/80

Poduzetništvo tijekom korona krize: "Hrvatskoj trebaju hrabri političari, hrabri građani i hrabre reforme"

Predsjednik udruge Glas Poduzetnika Hrvoje Bujas istaknuo je kako se u Hrvatskoj pod hitno trebaju napraviti reforme koje će dati dugoročan učinak, a s njim se složio i ekonomski analitičar Guste Santini

Vrlo je vjerojatno da Hrvatska neće bespovratno povući 9,6 milijardi eura iz Europske unije, nedostaje ozbiljnih projekata i institucionalne baze te nam pod hitno trebaju reforme u svim dijelovima sustava, zaključeno je na panel diskusiji „Poduzetništvo za vrijeme korona krize“ organiziranoj od strane udruge Nova perspektiva te pod pokroviteljstvom europske konzervativne političke zaklade New Direction. Ova je suradnja kruna dobrih veza između poljskih konzervativaca i Hrvatskih suverenista kao parlamentarne konzervativne opcije, ali i pokazatelj dobre umreženost konzervativnih opcija na razini Europske unije. 

Ekonomski stručnjak s područja politike i financijskih tržišta Branimir Perković, istaknuo je kako se u Hrvatskoj pod hitno trebaju napraviti reforme koje će dati dugoročan učinak, a ukazao je i na veliki pad BDP-a kojeg je pomnije analizirala profesorica Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta Vedrana Pribičević

- Hrvatska trenutno ima BDP kakav je imala 2004. godine. Izgubili smo 15 godina što je porazno i trebamo se zapitati koji je model rasta hrvatske ekonomije. Hrvatska je ekonomski trabant i moramo promijeniti model rasta. To je razlog što smo dobili najviše europskih sredstava. Bojim se da Hrvatska ima sindrom najmlađeg djeteta. - smatra Pribičević.

Latvijski ekonomist i član Europskog parlamenta Roberts Zile smatra kako to nije razlog zbog kojeg je Hrvatska dobila najviše novca iz europskih fondova. 

- Mnoge zemlje imaju problem s neuključivanjem privatnog sektora. Hrvatska ima isti problem kao i Grčka. Zbog krize izazvane koronavirusom i velikim padom BDP-a dobili ste najviše sredstava. Takva je struktura vašeg gospodarstva. Ako ne uspijete doć do planiranog novca iz fonda, moglo bi doći do velikih ekonomskih problema. - objasnio je Zile. 

Predsjednik udruge Glas Poduzetnika Hrvoje Bujas istaknuo je kako se u Hrvatskoj pod hitno trebaju napraviti reforme koje će dati dugoročan učinak, a s njim se složio i ekonomski analitičar Guste Santini. 

- Lažna je dilema da li investirati u privatni ili javni sektor. Kada zemlja ima ovaj dohodak per capita i ovaj odnos realnog sektora te razinu ovisnosti, kriza je pokazala da ne proizvodimo da bi opstali. Deficit robne razmjene je kroničan. - naglasio je Santini.

Na panel diskusiji komentiralo se i porezno opterećenje. Pribičević smatra da je empirijski dokazano kako je puno veći transfer u proračun tamo gdje je vladajuća stranka na državnom nivou ista kao i u jedinici lokalne samouprave.

- Mi imamo poreznu depresiju. I knjigovođe su izgubljeni u tom cijelom sustavu. Nama trebaju hrabri političari, hrabri građani i hrabre reforme. Od toga nemamo ništa. Dolazimo do situacije gdje građani opet prelaze u sivu ekonomiju jer je to jedini način da se opstane. Porez treba biti jednostavan, privlačan, pravedan i razumljiv. Što manji porezi garantiraju veće investicije, a dugoročno održivu ekonomiju. - govori Bujas.

Santini je dodatno naglasio kako se izravni porezi trebaju smanjiti, pogotovo porez na dohodak.


hr Mon May 03 2021 15:23:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
//www.dalmacijanews.hr/files/608a96cb6f52df434a8b458c/80

DIV Grupa ugovorila rekonstrukciju 'Širine Solin'

DIV Grupa je 27. travnja 2021. u Splitu potpisala ugovor za rekonstrukciju raskrižja državne ceste DC 8 na solinskoj Širini. Investitor su Hrvatske ceste.
- Ovaj ugovor potvrda je jedne nove ere u poslovanju DIV-a i Brodosplita, gdje splitski škver može projektirati, izgraditi i transportirati sve tipove specijalnih konstrukcija za potrebe naručitelja, a DIV Grupa ih montirati na sva europska tržišta, naglasio je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave DIV-a i Brodosplita.

Prema projektnoj dokumentaciji, između postojećih razmaknutih kolnika dodat će se novi most preko Jadra i Širine dužine 471 metar, koji će biti izgrađen u Brodosplitu. Novi most sa svojim uklopima će se sastojati od dva odvojena kolnika s po dva prometna traka.

Raskrižje Širina će zadržati punu funkcionalnost, a projektnom dokumentacijom obuhvaćena je njegova rekonstrukcija u vidu obnove kolnika, javne rasvjete, postojećih semaforskih uređaja te ostale prometne signalizacije i opreme.

Brodosplit će izraditi 14 segmenata glavnog nosača mosta težine od 2000 tona, obojati ih zaštitnim premazom i isporučiti izravno na gradilište, a DIV Grupa montirati na betonske stupove.

Područje radova počinje od ulaza u Solin iz smjera Kaštela i rekonstruira se cesta u dužini od 990 m, gotovo sve do nadvožnjaka između trgovačkih centara “Tommy“ i “Salona Mall“.


hr Thu Apr 29 2021 13:22:05 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .