Pod hrvatskom zastavom uskoro će zaploviti još jedan brod za
prijevoz ukapljenog naftnog plina (LPG) – za novo pojačanje Jadroplovove flote
Vlada je jučer odobrila zaduženje kod HBOR-a za kupnju još jednog broda,
drugoga u manje od godinu dana. Za kredit ne dobiva jamstvo, nego samo
odobrenje, koje je nužno budući da je riječ o tvrtki u većinskom vlasništvu
države i zaduženju većem od milijun eura. Konkretno, riječ je o kreditu u
visini 15,2 milijuna dolara, s rokom otplate od 10,5 godina i poček od 6
mjeseci, uz kamatnu stopu od 6,48%, piše Poslovni.hr.
Splitskom brodaru to je dodatni vjetar u leđa u dizanju s
dna u kojemu je godinama bio, a pomoć će mu Vlada još pružiti i osiguranjem i
za kreditno zaduženje za provedbu financijske sanacije. Sve to uvod je u
najavljenu dokapitalizaciju, koja bi trebala ojačati splitskog brodara za 150
do 350 milijuna kuna. Prema najavi predsjednika Uprave Jadroplova Ivana
Pavlovića, dokapitalizacijom bi osigurali i podlogu za nastavak suradnje s
japanskim brodogradilištem u kojemu su građena dosadašnja dva LPG broda, koji
nose imena Marko Marulić i Vis, s tim da je plan da budući brodovi budu u
mogućnosti prevoziti i druge vrste tereta kojima je potrebno hlađenje. Iako su
se već počele pojavljivati dvojbe oko realizacije dokapitalizacije, Pavlović
potvrđuje da se na njoj radi, angažiran je InterCapital, a realizirat će se na
klasičan način, uz izdavanje prospekta i odobrenje Hanfe, oglašavanje javne
ponude i uvrštenje novih dionica na burzi.
–S dokapitalizacijom idemo ove godine, odlučan je Pavlović,
koji već duže vrijeme obilazi investitore i razgovara o njihovom uključivanju u
ovaj za Jadroplov veliki pothvat. Najviše je, kaže, priželjkivao da se uključe
mirovinski fondovi, no, dali su mu jasno do znanja da ih ulaganje u takvu
volatilnu djelatnost ne zanima. Idealni bi ulagači za Pavlovića bila primjerice
Ina, volio bi da to budu i naši brodari, no zbog slabog interesa na domaćem
tržištu Pavlović razgovara i na inozemnom, među brodarima u Grčkoj i Turskoj, a
upravo odlazi na razgovore u Japan.
–Ovo je za Jadroplov dobar model, jer je u Hrvatskoj i
Splitu brodarstvo gotovo nestalo, a s modernizacijom flote koja je u tijeku i s
okretanjem na druge niše vraća se povjerenje, kaže Pavlović, koji se nada da će
to i drugi prepoznati i participirati u dokapitalizaciji. Osim što su s “bulka”
ušli u novi biznis s LPG-om, Jadroplov kani još i dalje disperzirati
poslovanje, a ambicije idu prema trajektnom prijevozu. Već pripremljen projekt
za koji je odabran i graditelj broda, riječki 3. maj, kandidirat će se na
natječaju za bespovratna EU sredstva namijenjena razvoju zelene tehnologije, a
riječ je o trajektu na električni pogon vrijednosti 50 milijuna eura. Brod bi
prevozio tisuću putnika i 150 automobila i bio bi prvi feribot takve veličine
na elektro pogon u Europi. I tim projektom nastoji se dati poruku investitorima
da Jadroplov više nije onaj stari.
Prošle dvije godine Jadroplov je poslovao s dobiti, u 2021.
ostvareno je više od 100 milijuna kuna, kojima su pokriveni gubici iz ranijih
godina, a prema prvim nerevidiranim podacima za 2022., ostvareno je 87,4
milijuna kuna. No, kompaniju muče stare obveze, pa je tako od Vlade zatražila i
dobila odobrenje i za produljenje otplate preostalih obveza za kredit uzet još
2016. radi financijske stabilnosti. Zbog moratorija koji je omogućen tijekom
korone, krajem ožujka trebalo je sjesti ukupno 3,95 milijuna dolara glavnice, a
koji će Jadroplov platiti u naredne tri godine. U međuvremenu,
dokapitalizacijom trebao bi osigurati daljnju sigurnu plovidbu, prenosi Poslovni.hr.