Article

//www.dalmacijanews.hr/files/640cc9d45d796599508b456e/80
Foto: Pixabay

Jadroplov kupuje još jedan brod za prijevoz ukapljenog naftnog plina

Vlada je jučer odobrila zaduženje kod HBOR-a

Pod hrvatskom zastavom uskoro će zaploviti još jedan brod za prijevoz ukapljenog naftnog plina (LPG) – za novo pojačanje Jadroplovove flote Vlada je jučer odobrila zaduženje kod HBOR-a za kupnju još jednog broda, drugoga u manje od godinu dana. Za kredit ne dobiva jamstvo, nego samo odobrenje, koje je nužno budući da je riječ o tvrtki u većinskom vlasništvu države i zaduženju većem od milijun eura. Konkretno, riječ je o kreditu u visini 15,2 milijuna dolara, s rokom otplate od 10,5 godina i poček od 6 mjeseci, uz kamatnu stopu od 6,48%, piše Poslovni.hr. 

Splitskom brodaru to je dodatni vjetar u leđa u dizanju s dna u kojemu je godinama bio, a pomoć će mu Vlada još pružiti i osiguranjem i za kreditno zaduženje za provedbu financijske sanacije. Sve to uvod je u najavljenu dokapitalizaciju, koja bi trebala ojačati splitskog brodara za 150 do 350 milijuna kuna. Prema najavi predsjednika Uprave Jadroplova Ivana Pavlovića, dokapitalizacijom bi osigurali i podlogu za nastavak suradnje s japanskim brodogradilištem u kojemu su građena dosadašnja dva LPG broda, koji nose imena Marko Marulić i Vis, s tim da je plan da budući brodovi budu u mogućnosti prevoziti i druge vrste tereta kojima je potrebno hlađenje. Iako su se već počele pojavljivati dvojbe oko realizacije dokapitalizacije, Pavlović potvrđuje da se na njoj radi, angažiran je InterCapital, a realizirat će se na klasičan način, uz izdavanje prospekta i odobrenje Hanfe, oglašavanje javne ponude i uvrštenje novih dionica na burzi.

-S dokapitalizacijom idemo ove godine, odlučan je Pavlović, koji već duže vrijeme obilazi investitore i razgovara o njihovom uključivanju u ovaj za Jadroplov veliki pothvat. Najviše je, kaže, priželjkivao da se uključe mirovinski fondovi, no, dali su mu jasno do znanja da ih ulaganje u takvu volatilnu djelatnost ne zanima. Idealni bi ulagači za Pavlovića bila primjerice Ina, volio bi da to budu i naši brodari, no zbog slabog interesa na domaćem tržištu Pavlović razgovara i na inozemnom, među brodarima u Grčkoj i Turskoj, a upravo odlazi na razgovore u Japan.

-Ovo je za Jadroplov dobar model, jer je u Hrvatskoj i Splitu brodarstvo gotovo nestalo, a s modernizacijom flote koja je u tijeku i s okretanjem na druge niše vraća se povjerenje, kaže Pavlović, koji se nada da će to i drugi prepoznati i participirati u dokapitalizaciji. Osim što su s “bulka” ušli u novi biznis s LPG-om, Jadroplov kani još i dalje disperzirati poslovanje, a ambicije idu prema trajektnom prijevozu. Već pripremljen projekt za koji je odabran i graditelj broda, riječki 3. maj, kandidirat će se na natječaju za bespovratna EU sredstva namijenjena razvoju zelene tehnologije, a riječ je o trajektu na električni pogon vrijednosti 50 milijuna eura. Brod bi prevozio tisuću putnika i 150 automobila i bio bi prvi feribot takve veličine na elektro pogon u Europi. I tim projektom nastoji se dati poruku investitorima da Jadroplov više nije onaj stari.

Prošle dvije godine Jadroplov je poslovao s dobiti, u 2021. ostvareno je više od 100 milijuna kuna, kojima su pokriveni gubici iz ranijih godina, a prema prvim nerevidiranim podacima za 2022., ostvareno je 87,4 milijuna kuna. No, kompaniju muče stare obveze, pa je tako od Vlade zatražila i dobila odobrenje i za produljenje otplate preostalih obveza za kredit uzet još 2016. radi financijske stabilnosti. Zbog moratorija koji je omogućen tijekom korone, krajem ožujka trebalo je sjesti ukupno 3,95 milijuna dolara glavnice, a koji će Jadroplov platiti u naredne tri godine. U međuvremenu, dokapitalizacijom trebao bi osigurati daljnju sigurnu plovidbu, prenosi Poslovni.hr. 

hr Sat Mar 11 2023 19:35:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/61c8d12e6f52df4bbe8b46de/80
Foto: Pixabay

Tužna vijest: Preminuo poznati splitski redatelj Žare Batinović

Dva mjeseca je vodio bitku s upalom pluća i koronavirusom
U splitskom KBC-u jutros je preminuo poznati splitski redatelj glazbenih spotova Žare Batinović nakon što je dva mjeseca bitku vodio s upalom pluća i koronavirusom.

Režirao je spotove za najveće zvijezde ovih prostora - Severinu, Gibonnija, Olivera, TBF, Daleku Obalu, Nenu Belana. Porina je osvojio za sport pjesme Gorana Bare "Teške boje".
hr Sat Mar 25 2023 10:22:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/641eb1415d796518838b4626/80
Foto: Facebook

Uništavanje stabla na Radunici: "Ogulio koru kirurški precizno kako bi se što prije osušio"

Poručio je da, ako netko zna počinitelja, da javi
Branimir Ukićpredsjednik nadzornog odbora Parkova i nasada, na svom Facebook profilu je fotografije uništavanja stabla na Radunici u Splitu. 

Poručio je, ako netko zna počinitelja, da javi. 

Njegovu objavu prenosimo u nastavku, kao i fotografije.  

- Ubojice. Smeta im stablo tko zna radi čega i bome se potrude i ogule mu koru kirurški precizno kako bi se što prije osušilo.

Sva ovakva stabala su zaštićena GUPom, al nema pravilnika koji bi kažnjavao ovakav drvocid. Al možda se počinitelj zeznuo pa uništio stablo koje raste iz površine u vlasništvu grada pa je samim time spreman za tužbu zbog uništenja tuđe stvari i imovinske nadoknade koja neće bit mala. Sudski vještaci posebno vole koeficijente za ove situacije.

Tko zna počinitelja nek se javi. - poručio je Urlić.


hr Sat Mar 25 2023 09:31:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/638af6bb5d7965a9298b4594/80
Foto: Ivana Ivanović

Niz intervencija dalmatinskih vatrogasaca!

Županijski vatrogasni operativni centar Split izvijestio je o intervencijama
Niz intervencija u poslijedna 24 sata imali su vatrogasci na području Splitsko-dalmatinske županije. 

Županijski vatrogasni operativni centar Split izvijestio je o intervencijama:

INTERVENCIJE JAVNE VATROGASNE POSTROJBE GRADA SPLITA:

14:12 prometni udes, Sirobuja.
18:40- Požar trave uz prometnicu, Sirobuja.
00:03 -Dimi iz automobila (križanje Hercegovačke i put Supavla)

DOJAVLJENI - PROSLIJEĐENI  DOGAĐAJI SA PODRUČJA ŽUPANIJE:

Tučepi
08:57 požar borovine, opožarena površina 600m2 , JVP Makarska 2/4, DVD Tučepi 3/9.
09:40 požar pogašen.
Dicmo-Osoje
10:16 sati, požar trave i raslinja, opožareno 500 m2. Pogasio DVD Sv. Jakov Dicmo 1/2.
Hvar
11:30 sati, ispiranje prometnice. Na intervenciji DVD Hvar 1/2.
Karakašica
15:08 sati, požar trave i borovine, opožareno 5 ha. Pogasio JVP Sinj 1/4 u 17:00.
Katuni
19:48- Požar trave i makije, opožareno 200 m2. Pogasio DVD Zadvarje 2/5.
Korušce
20:14- Požar trave i makije, opožareno 1 ha. Pogasio DVD Zagora 1/4 u 21:25.


hr Sat Mar 25 2023 08:45:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5c9f2e3b29111cec288b4593/80
Foto: Pixabay

Noćas spavamo jedan sat kraće: Počinje ljetno računanje vremena

Hrvati i ove godine pomiču kazaljke na satu

Iako je Europska unija još prije nekoliko godina najavljivala da će ukinuti ljetno i zimsko računaje vremena i usvojiti jedinstveno, to se (još uvijek) nije dogodilo. Hrvati i ove godine pomiču kazaljke na satu.

Vlada RH je donijela Uredbu o ljetnom računanju vremena u kojoj stoji: “Ljetno računanje vremena u 2023. godini počinje 26. ožujka 2023. u 02 h 00 min i 00 s, tako što se pomicanjem za jedan sat unaprijed vrijeme u 02 h 00 min i 00 s računa kao 03 h 00 min i 00 s. Ljetno računanje vremena u 2023. godini završava 29. listopada 2023. u 03 h 00 min i 00 s, tako što se pomicanjem za jedan sat unatrag vrijeme u 03 h 00 min i 00 s računa kao 02 h 00 min i 00 s.”

Ova Uredba navodi i kako će se vrijeme regulirati sve do kraja 2026. godine.

Zbog čega je pomicanje sata sporno?

Na naš organizam u mnogim stvarima utječe količina sunčeve svjetlosti koju primamo i količina sna. Ako se te dvije stvari mijenjaju, mijenjaju se i procesi u našem tijelu, uglavnom ne na bolje. - piše N1.

Primijećeno je da su ljudi depresivniji, da imaju više problema sa zdravljem, a zanimljiv podatak je i onaj da zbog nedostatka sna, prvog dana nakon pomicanja kazaljki na ljetno vrijeme raste broj ozljeda na poslu…

Zašto mičemo kazaljke?

Vlada na ovaj način pokušava uštedjeti energente. Prvi put je ova praksa zaživjela tijekom Prvog svjetskog rata, ali od nje se relativno brzo odustalo. Ipak, nije sve tako ružičasto. Iako štedimo struju, više vozimo i na taj način trošimo više goriva.

Znanstvenici upozoravaju i da ljetno računanje vremena nije prirodno za naš organizam, ali i da benefiti koji se često spominju, nisu tako veliki.

hr Sat Mar 25 2023 08:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .