Article

//www.dalmacijanews.hr/files/604775346f52df45fa8b4604/80
Foto: Privatni arhiv

Daniel i Ranko kreću u avanturu od 1100 kilometara za Bračke pupoljke

Daniel i Ranko preći će 14 planina, 12 rijeka, 2 jezera, 18 zaštićenih područja, 7 županija, 52 općine i ukupno 1100 kilometara da bi prikupili sredstva za 1100 sati terapije u udruzi Brački pupoljci.

Kineziolog Daniel Lončar i profesionalni vatrogasac Ranko Dragičević još sitno broje do svoje avanture u kojoj će gaziti surovim kilometrima Velebita, Dinare, Biokova i drugih hrvatskih planina. Ne toliko zbog ljepota Lijepe Naše niti da iskušaju svoje granice nego da pomognu onima kojima je to potrebno – Bračkim Pupoljcima.

Daniel i Ranko pokrenuli su humanitarnu akciju “1100 kilometara za 1100 terapija”, kako bi osigurali stabilnost rada udruge roditelja djece s teškoćama u razvoju, Brački pupoljci. Udruga je to koja godinama pruža tisuće besplatnih sati terapija za gotovo 70 djece na otoku Braču, a koja je preklani uspješno promijenila čak i jedan zakon kako bi pomogla svojim korisnicima. U humanitarnu pustolovinu krenut će iz Pule 20. ožujka, duž Via Adriatica rute, podijeljene u ukupno 13 etapa, sve do Prevlake.

Tijekom narednih 50-ak dana, koliko će dečkima trebati da prođu cijelu rutu, moći ćete po etapama pratiti gdje su točno, koliko se novca prikupilo, koliko je sati terapija osigurano, i još mnogo toga, putem internet stranice akcije i društvenih mreža. Daniel i Ranko preći će 14 planina, 12 rijeka, 2 jezera, 18 zaštićenih područja, 7 županija, 52 općine i ukupno 1100 kilometara da bi prikupili sredstva za 1100 sati terapije u udruzi Brački pupoljci.

Osim što je kineziolog, Daniel Lončar je i planinar, ronioc, padobranac, maratonac, svjetski putnik te – ironman triatlonac. U svojem trkačkom CV-ju ima i Ironman utrku iz 2016. godine, kada je položio ogroman test fizičke žilavosti i mentalne snage. Vatrogasac Ranko Dragičević je planinar, triatlonac, ali kako kaže, prije i nakon svega suprug i otac dvije djevojčice, koji sebi voli zadavati (i uspješno ispunjavati) ekstremne ciljeve, pripremati se i trenirati kako bi ih i ostvario, natjecati se sa samim sobom i svojim umom.

Via Adriatica kojim će krenuti Daniel i Ranko je jedinstveni pješački put koji spaja prirodne i kulturne specifičnosti jadranskog podneblja. Staza je zamišljena kao ravna linija koja povezuje atraktivne planinarske lokacije duž jadranske obale, odnosno kombinacija postojećih označenih planinarskih putova, šumskih cesta, poljskih puteva te nešto lokalnih cesta s neznatnim prometom. Ekipa iz PD AktivNatura nastojala je izbjegavati veća naseljena mjesta kako bi putnici proveli što više moguće vremena u prirodi, a staza istovremeno pruža i mnoge opcije za posjet zanimljivostima u blizini koje su udaljene od najviše par sati. Pokretač ideje je Srećko Vukov, ‘motor’ i ‘idejni vođa’ Pustolovno ekološke udruge Aktivnatura, a u tome su mu pomogli članovi udruge kojih ima oko sto.

- Kad sam prvi put čuo za Via Adriaticu, odmah mi je bila želja sudjelovati na nečemu tako velikom i moćnom kao što je ta staza, najveća dugometražna staza u Hrvatskoj duljine 1100km, koja prolazi preko najviših vrhova u Hrvatskoj i povezuje neka od najljepših mjesta na svijetu. U isto vrijeme bio sam pun ushita i divljenja, ali i tužan zbog nemogućnosti odlaska na taj put koji zaposlenom, obiteljskom čovjeku zbog svog trajanja ostaje samo nedostižan cilj” priča Ranko za Pun kufer.

Brački pupoljci su udruga koja okuplja roditelje i djecu s teškoćama u razvoju na otoku Braču. Udruga organizira individualne i grupne terapije, senzornu integraciju i druge programe za djecu, a roditeljima pruža savjetodavnu i psihološku podršku. Programi udruge doprinose rehabilitaciji, osposobljavanju i pripremi djece s raznim teškoćama za aktivno sudjelovanje u društvu, uključivanje u vrtiće i škole u njihovim bračkim mjestima.

Zbog specifičnosti života na otoku i udaljenosti specijaliziranih ustanova, cilj udruge je osigurati defektologa, neurofeedback tretmane, logopeda, fizioterapeuta i druge stručnjake koji provode terapiju koja je neophodna za razvoj i napredak djece s poteškoćama u razvoju. Udruga Brački pupoljci s otoka Brača godišnje organizira oko 3200 sati besplatnih terapija za djecu s teškoćama.

Djeci tako, zahvaljujući ovoj udruzi, na raspolaganju potpuno besplatno stoje logoped, defektolog, fizioterapeut, senzorni terapeut, učitelj ortopedagog i psiholog. No, da bi te vrijedne usluge i dalje ostale dostupne i besplatne, potrebno je osigurati stabilno financiranje rada udruge.

Podržite humanitarnu akciju 1100 kilometara za 1100 terapija, a sve o tome kako možete pomoći doznajte na stranici udruge.

hr Tue Mar 09 2021 14:16:52 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/6033ed6b6f52df92e08b456e/80

EUROSONG 2021 Albina Grčić pada na kladionicama

Albina Grčić nastupit će deseta po redu u prvoj polufinalnoj večeri.
Mjesec je dana do početka Eurosonga, a sve više fanova tog glazbenog natjecanja počelo se kladiti na svoje favorite. Malteška predstavnica Destiny s pjesmom Je Me Casse i dalje je favorit na kladionicama, koje joj daju 17% šanse za pobjedu, a francuska predstavnica Barbara Pravi s pjesmom Voila na drugom je mjestu s 14% šanse. Švicarac Gjon's Tears trenutno je treći na kladionicama s 10% šanse za pobjedu.

Protekli tjedan dogodila se velika promjena za srpske predstavnice Hurricane.

Cure su se sa začelja popele na 21. mjesto te im sada kladionice daju šansu da će proći u veliko finale. Srpkinje su tako na kladionicama prestigle hrvatsku predstavnicu Albinu Grčić, koja je sada na 22. mjestu. Proteklih tjedana Albini su kladionice davale veće šanse, a prema trenutnom stanju njezine šanse padaju.

Albina Grčić nastupit će deseta po redu u prvoj polufinalnoj večeri. Za sada joj kladionice predviđaju deseto mjesto u prvoj polufinalnoj večeri, čime joj daju šansu za prolazak u završnicu, piše Index.


hr Mon Apr 19 2021 08:47:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/54c545b5486f9f6e0f8b4cc5/80

Evo kako prepoznati radi li se o alergiji ili COVID-u

Zbog sličnosti koronavirusa i alergija, mnogi su se našli u neugodnim situacijama
Istodobno možete imati alergiju i biti zaraženi COVID-om, ističu alergolozi. No, kod alergija ipak postoji jedna bitna razlika.

- Nema temperature, nema bolova u mišićima, bolova u zglobovima što se veže inače uz infekcije, a poglavito uz COVID, objašnjava doc. dr. sc. Višnja Prus, voditeljica Zavoda za reumatologiju, kliničku imunologiju i alergologiju KBC-a Osijek za HRT.

Zbog sličnosti koronavirusa i alergija, mnogi su se našli u neugodnim situacijama

- U javnom prijevozu i u školi bude malo čudnijih pogleda, ali profesori imaju razumijevanja ako se izjasnimo. Mislim da treba pričati više o tome kako je zapravo svim astmatičarima i alergičarima svakodnevica puhanje nosa i kašalj, smatra Lucija Alilović.

Bit će im to svakodnevica i idućih dana zbog cvjetanja breza. Klinička bi slika, savjetuje dr. Prus, mogla biti blaža nosite li masku. Tako ćete smanjiti unošenje snažnih alergena u sluznicu nosa, a možda i koronavirusa, javlja HRT.
hr Sun Apr 18 2021 14:23:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5da6c3f829111c9fb48b465c/80
Foto: Canva

Česte greške kod pranja rublja: Previše deterdženta, nepravilno stavljanje rublja u perilicu...

Višak pjene može zadržati prljavštinu s odjeće i zadržati je na područjima s kojih se neće isprati, poput ispod ovratnika

Ako želite izbjeći neugodan miris ručnika, ukloniti mrlje ili ostvariti snježnu bjelinu i svježinu rublja, izbjegavajte ovih 12 najčešćih grašaka, piše Real Simple. Potom dobro očistite perilicu nakon pranja i držite je u dobroj formi kako bi sljedeći put vaše rublje zasjalo.

1. Prečvrsto trljate mrlje

To može pogoršati mrlju i čak istrošiti tkaninu. Umjesto toga, budite nježni i tretirajte mrlju što prije. Imajte na umu da što manje vremena protekne od njezina nastanka do čišćenja, to ćete više uspjeha imati. I uvijek koristite bijelu krpu kako se boje ne bi mogle prenijeti, a mrlju nježno mažite umjesto da je žustro trljate kako biste zadržali prljavštinu na površini i ne dopustili joj da se upije dublje u vlakna, pišu 24sata.

2. Koristite previše deterdženta

Višak pjene može zadržati prljavštinu s odjeće i zadržati je na područjima s kojih se neće isprati, poput ispod ovratnika. To vodi do nakupljanja bakterija. Radije iskoristite samo polovinu količine deterdženta koju obično stavljate, a zatim je postupno povećavajte ako odjeća ne izlazi onako čista kao što biste željeli. Iznimka je ako imate tvrdu vodu. U tom slučaju možda će vam trebati više deterdženta nego što koristite. Provjerite preporuku za tvrdu vodu na pakiranju u uputama deterdženta.

3. Nepravilno punite mašinu

Kada koristite ladicu za tekući deterdžent, najprije punite tekući deterdžent, zatim omekšivač i na kraju odjeću, zar ne? Ne. Ovaj protokol iz prošlosti trebao je spriječiti ostatke mrlja na tkanini i u perilici. No moderni deterdženti ne sadrže fosfate i nisu štetni za odjeću kao što su bile stare formule.

Sve dok ne koristite izbjeljivač, nemojte dodavati odjeću nakon tekućeg deterdženta. Umjesto toga najprije stavite odjeću, zatim deterdžent i potom omekšivač.

4. Perete rublje namijenjeno za kemijsko čišćenje

Ovo nije nužno greška. Većina predmeta na kojima stoji oznaka "kemijsko čišćenje" mogu se ručno prati i sušiti na zraku. To uključuje prirodna vlakna, poput platna i svile.
Ako planirate takvo rublje prati u perilici, najprije provjerite postojanost boja. Navlažite pamučnu krpu blagim deterdžentom i natapkajte je na skriveni šav kako biste vidjeli hoće li se javiti reakcija. Ako je nema, namočite odjeću u mlaku vodu s deterdžentom, isperite i odmah smotajte u ručnik da izvuče vlagu. Ipak, imajte na umu da za kožu, antilop, svilu i stvari sa ukrasima ipak valja otići do kemijske čistionice.

5. Ne zatvarate zatvarače do kraja

Metalni zubi zatvarača mogu uhvatiti nježnu tkaninu odjeće koja se pere u istom bubnju. Rješenje je jednostavno. Pripazite da povučete patentne zatvarače do kraja prije nego što odjeću stavite na pranje. Za posebno osjetljivu odjeću osigurajte dodatnu zaštitu tako što ćete je prati u vrećicama za pranje.

6. Perete zakopčane košulje

To se čini dobrom idejom, ali može rezultirati stiskanjem rupica na gumbima i iskakanjem gumba te neravnim spojem dvije strane. Odvojite vrijeme i otkopčajte odjeću prije stavljanja u perilicu.

7. Pretjerujete sa izbjeljivačem

Prije nego što posegnete za izbjeljivačem dvaput razmislite. Zapravo nije potreban da biste se riješili mrlja poput krvi, znoja i suza. Puno je prirodnije rješenje ako ubacite Bacite zamrljane čarape, majice i donje rublje u veliku posudu vode s nekoliko kriški limuna i pustite prokuhate ih nekoliko minuta, pišu 24sata.
hr Sun Apr 18 2021 13:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/60770cd26f52df74318b45ba/80
Foto: Pixabay

Sunce na tanjuru: Pet namirnica koje je ovih dana posebno korisno konzumirati

Iako, istina, većina našeg vitamina D dolazi od sunca, a ne od hrane, svaka pomoć u ovim trenucima kada smo više u našim kućama dobro će doći.

Važan nutrijent koji naše tijelo treba kako bi normalno funkcioniralo jest vitamin D3.

Na sam spomen tog vitamina na pamet padne sunce jer ga naše tijelo u najvećim količinama dobiva upravo od sunčevih zraka.

Kada su u pitanju njegove koristi, najčešće ga se povezuje s održavanjem zdravlja koštano-mišićnog sustava, ali njegova svojstva sežu mnogo dalje.

Važan je u modulaciji rasta stanica, u funkciji živaca, mišića i mozga, riziku od nekih neuroloških bolesti, smanjenju rizika od mnogih kroničnih bolesti, zaštiti od upalnih zbivanja, kao i općenito smanjenju smrtnosti.

Također, vitamin D koji se uzima u obliku dodataka prehrani koristan je kod autoimunih i onkoloških bolesnika.

Najvažniji izvor vitamina D zasigurno je njegova sinteza u koži pod utjecajem sunčeva svjetla. Međutim, postoje i namirnice koje su bogate tim vitaminom, a neke od njih donosimo u nastavku.

Iako, istina, većina našeg vitamina D dolazi od sunca, a ne od hrane, svaka pomoć u ovim trenucima kada smo više u našim kućama dobro će doći.

1. Riba

Na popisu riba bogatih vitaminom D su tuna, srdela, skuša, bakalar, haringa i losos.

2. Konzervirana tuna

I ova opcija nije loša, a mnogi ljudi vole konzerviranu tunu zbog njezina okusa i jednostavnih metoda skladištenja.

Također, jeftinija je od svježe ribe.

3. Žumanjak

Za ljude koji ne jedu ribu, korisna informacija je da morski plodovi nisu jedini izvor vitamina D.

Jedna opcija su jaja. Bjelanjak je bogat bjelančevinama, a masnoće, minerali i vitamini nalaze se uglavnom u žumanjku.

4. Gljive

Kao i ljudi, i gljive sintetiziraju vitamin D kada su izložene UV svjetlu. Izuzev obogaćene hrane, one su jedini dobar biljni izvor ovog vitamina.

Međutim, bitno je znati da gljive proizvode vitamin D2, dok životinje proizvode vitamin D3, a iako i D2 pomaže povećanju razine vitamina D u krvi, možda nije djelotvoran kao vitamin D3.

Divlje su gljive, očekivano, bolji izvor ovog vitamina od onih komercijalno uzgojenih, no naglašavamo da je za branje gljiva ipak potrebno imati određeno znanje i biti na oprezu.

5. Ulje jetre bakalara

Ovaj dodatak prehrani bogat je vitaminom D, a ako ne volite ribu, može biti ključan za dobivanje određenih hranjivih sastojaka koji nisu dostupni u drugim izvorima.

Zaključno, prirodni izbori vitamina D su ograničeni, posebno ako ste vegetarijanac ili ne volite ribu. Srećom tu su i dodaci prehrani i prehrambeni proizvodi koji prirodno ne sadrže vitamin D, ali su obogaćeni ovih hranjivim sastojkom pa mogu poslužiti kao pomoć, piše Zadovoljna.hr.

hr Wed Apr 14 2021 17:40:20 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .