PRIJEVOZA DO MJESTA NEMA

Vela Luka dobila skupi lučki terminal, no putnici i dalje moraju pješačiti kilometrima

Županijska lučka uprava Vela Luka je izgradila Pomorsko-putnički terminal Vela Luka koji je otvoren za javni prijevoz 12. siječnja 2024. godine i od tada trajekti i katamarani pristaju na Terminal, umjesto na staro trajektno pristanište.

Pomorsko-putnički terminal ima 3 trajektna veza od čega je jedan pojedinačne dužine 150 m, dva su pojedinačne dužine od 70 m sa rampama širine 22m, te jedan manji vez od 40 m za prihvat manjih brodova. Ukupna zaobalna površina iznosi 18.500 m2 i na njoj su stajanke za čekanje na ukrcaj za 350 vozila. Također postoje 3 autobusna stajališta, 4 taxi stajališta i 20 parkirnih mjesta za zaposlenike, te prostor za prodaju karata, javni wc, ured lučkih operatora, te dva ugostiteljska objekta. Za ugostiteljske objekte je nedavno sproveden natječaj i dodijeljene su koncesije te se očekuje skoro otvaranje, piše Morski.hr.

Neposredno uz terminal nalaze se zgrade stare tvornice za preradu ribe – Jadranka i one su prodane Konzumu koji tamo planira graditi prodajni centar.

– Početkom rada terminala značajno su se smanjile prometne gužve u Veloj Luci jer se staro trajektno pristanište nalazilo u širem centru Vele Luke pa je to prometno opterećenje sa vozilima koja idu na trajekt nestalo.

Problem koji se javio je linijski prijevoz putnika unutar Vele Luke koji je morao povezati terminal sa ostatkom naselja a što je morala organizirati Općina Vela Luka – kaže za Morski.hr ravnatelj Županijske lučke uprave Vela Luka, Boris Žuvela i pojašnjava:

– Općinsko vijeće Općine Vela Luka je još 2021. godine donijelo Srednjoročni plan davanja koncesija po kojem su morali u 2022. godini provesti natječaj za davanje koncesije za linijski prijevoz putnika (što je objavljeno u Službenom glasniku Općine Vela Luka). Međutim to Općina Vela Luka nije napravila, pravdajući se da nema smisla uvoditi linijski prijevoz putnika prije nego se završi terminal. To naravno nije istina jer se mogao se uvesti linijski prijevoz putnika prije otvaranja Terminala i kad se otvori terminal dodati još jednu stanicu – Terminal. Na taj način bi se vidjelo kako to funkcionira i mogli bi se ispraviti eventualni problemi prije otvaranja Terminala.

Općina je nakon otvaranja Terminala naručila Analizu davanja koncesija koja nije baš dala konkretne podatke koliko bi Općina Vela Luka morala sufinancirati koncesiju (a to je ključno). Općina Vela Luka je potom raspisala Natječaj za koncesiju na koji se nitko nije javio jer Gospodarski subjekti koji bi se javili na natječaj ne znaju sa kolikim sredstvima mogu raspolagati. I tako smo mi sada u srpnju mjesecu a prijevoza nema. Putnici po suncu i kiši moraju pješačiti 3 kilometra do centra Vele Luke, 4 km do doma zdravlja i Specijalne bolnice Kalos, 5-6 km do nekih hotela.

Općina je kao kompenzaciju javnom linijskom prijevozu postavila 15 električnih bicikala na tri lokacije. Jedna od tih lokacija je i Pomorsko-putnički terminal. Ne moramo govoriti da te bicikle ne služe toj svrsi i putnici ih uopće ne koriste – pojašnjava Žuvela.

Planira li Općina riješiti ovaj problem?

– Ne bi ja električne bicikle nazvao kompenzacijom, to su kruške i jabuke. Mi smo raspisali još u siječnju natječaj, ali nam se na njega nitko nije javio.

Što onda nudite kao alternativu?

– A to da se opet raspiše natječaj i odabere nekoga tko će biti zainteresiran voziti autobus.

A do tada, ljudi će po žegi i kiši i dalje ići pješke kilometrima do rehabilitacijske bolnice, pa onda i ovi stariji do mjesta?

– Kako pješke, pa ljudi idu autima, kako su i do sad išli – kazuje Franulović, ne nudeći nikakvo rješenje za turiste koji brodom dolaze u Velu Luku. Naprotiv, siguran je da ovog ljeta nikakvog rješenja neće biti.

– Raspisat ćemo natječaj, ali kad, to vam stvarno ne mogu sad reći. Može biti za 20 dana, a može za 4 mjeseca – ispričao je za Morski.hr pročelnik za imovinsko-pravne poslove i gospodarenje prostorom.

POSLJEDNJE DODANO: