Article

//www.dalmacijanews.hr/files/6071cde86f52df4a2c8b4568/80
Foto: Mario Mandaric

Forbes uvrstio mladog Splićanina na listu najutjecajnijih ljudi na svijetu ispod 30 godina!

Mario je napravio večeru u sedam sljedova od hrane koja je trebala završiti u otpadu i tako poželio podići svijest o tome koliko se namirnica u velikim svjetskim restoranima baca.

Magazin Forbes izbacio je listu 30 under 30 Europe za 2021. godinu, a u dijelu Art&Culture našlo se ime Marija Mandarića, 29-godišnjeg chefa iz Splita. Mladi Splićanin tako se našao među 30 najutjecajnijih ljudi na svijetu koji nisu navršili 30 godina, a na listi je završio zbog zanimljivog projekta Food Waste Awareness koji je prošle godine radio u Londonu.

Projekt Food Waste Awareness se pokazao kao iznimno uspješan. Mario je napravio večeru u sedam sljedova od hrane koja je trebala završiti u otpadu i tako poželio podići svijest o tome koliko se namirnica u velikim svjetskim restoranima baca.

- Radio sam u Engleskoj i htio sam napraviti pop-up večeru za klijente koje sam upoznao na Tajlandu. Međutim, htio sam se nečim istaknuti i cijelo vrijeme mi je bilo u glavi koliko se hrane u restoranima baca. Dakle, hrane koja uopće nije procesuirana i koja je trebala završiti u smeću.

Tako sam došao na ideju da radim pop-up večeru od hrane za koju su chefovi znali da će propasti. Tako mi je jedan dao 10 kilograma tikvica jer mu je slučajno stigao višak, drugi je imao neke odmrznute patke koje je trebao pripremiti grupi koja mu je otkazala, i tako dalje. Tako sam skupio dosta namirnica, otišao u kuhinju i počeo slagati jela od namirnica koje sam imao. Napravio sam jelovnik od sedam sljedova. - kaže Mandarić.

Na večeru je pozvao ljude iz industrije - kuhare, vlasnike restorana i ljude koji imaju veze s gastronomijom.

- Između sljedova sam držao predavanja kako smanjiti otpad u restoranu, kako smanjiti otpad doma, kako reciklirati hranu i učio ih kako raditi kompost.

- Tek na kraju večere sam gostima rekao da je svih sedam sljedova koje su upravo pojeli bilo napravljeno od hrane koju bi restorani bacili. Bacio sam im neke činjenice poput one da se 47 tisuća tona neprocesuirane hrane u europskim restoranima svake godine baci. . kaže Mandarić za Index.

Večeru nije naplaćivao, nego je skupljao donacije. Najmanja donacija je bila 55 funti, a sve što je skupio darovao je Centerpointu, centru za mlade beskućnike u Londonu.

- Taj projekt je nastavljen, ali je lockdown spriječio organiziranje večera. - kaže.

Tko je Mario Mandarić?

Za sebe kaže da je dosadan - ne pije, ne puši i ide spavati u 11. 

Mario Mandarić je odrastao u Omišu, gdje je nakon osnovne škole upisao kuharsku školu. Iskreno je rekao da su ga toj školi privukli prijatelji koji su je upisali, ali i priče o ogromnim plaćama koje kuhari imaju u velikim restoranima.

- Profesorica iz kuharstva me je srušila na godini i rekla mi da nikad neću biti kuhar. Onda sam se ispisao iz škole. -  kaže Mandarić, koji se bacio na kuhanje kada se ispisao iz škole. 

- Počeo sam besplatno raditi po restoranima okolo da naučim osnove, a onda sam se javio za posao na jednom kruzeru koji ide od Splita do Dubrovnika. Bila je dobra plaća, a brod ide tjedan dana od Splita do Dubrovnika. Razmišljam, ako i ne zadovoljim, neće me baciti u more. Ipak, zadovoljio sam i tu izdržao cijelu sezonu. To je bilo kad sam imao 17 godina. - kaže.

- Tako sam, usput, zavolio kuhati. - govori Mandarić.

- Nikad nisam htio biti pomoćni kuhar. Bila je to velika greška. Trebao sam završiti tu školu i proći neke osnove. Znao sam doći u restoran i praviti pjene i emulzije, a nisam znao napraviti bešamel i juhu. Ipak, gurao sam se uvijek da naučim što više. - dodaje.

Restoran na Tajlandu

Nakon što je odradio nekoliko sezona na Jadranu, turistički je otputovao na Tajland sa 600 eura u džepu. Putovanje je završilo tako da je otvorio restoran u uvali gdje nema kuhinje, ali ni struje i vode. 

- Otišao sam turistički 20 dana i tamo upoznao tipa koji je kuhao za National Geographic i one koji glume da preživljavaju. To mi je bilo 'wooow - ovi lažu'?! On mi je rekao za jednu uvalu na Tajlandu gdje nema vode i struje, gdje živi skupina od 200-300 stranaca koji tamo žive kao hipiji, odnosno bježe od neke stvarnosti. Taj tip i ja smo jednom išli na party u tu uvalu, on je izgubio novčanik, a trebao je kupiti kartu za Aljasku. Tako smo došli na ideju da napravimo večeru za te ljude u uvali, računajući da će doći tridesetak ljudi koji će platiti i tako mu osigurati kartu. - priča Mandarić o početku projekta na Tajlandu.

- Imali smo jedno plinsko kuhalo u tom smještaju. Napravili smo osam sljedova za 20 ljudi, a došlo ih je više od 100. Onda smo skužili da možemo zaraditi novac. Vratio sam se na Brač odraditi sezonu, a potom ponovno otišao na Tajland. Prvo smo kuhali u bungalovu, a onda smo iznajmili objekt na plaži napravljen od bambusa i to je postalo jako popularno, pogotovo među zvijezdama, jer ih nitko nije mogao vidjeti. - priča.

Na Tajlandu je ostao nekoliko godina. Radio je na turističkoj vizi, povremeno se vraćajući u Hrvatsku. Nismo mogli izbjeći pitanje o navodima da mu je policija na Tajlandu pronašla drogu.

- Zemlja na kojoj sam držao restoran na Tajlandu je pripadala tipu koji je od mene tražio novac, a zauzvrat mi je dao sigurnost. Nikad mi nije došla policija, jer je on to garantirao. To je bio ilegalan restoran, jer sam bio na turističkoj vizi. Ja sam se na početku bahatio jer sam bio dijete iz Splita i nisam to htio plaćati, a onda sam naučio lekciju.

Jednostavno mi je zaprijetio da će policiji reć da je kod nas pronašao hašiš, a kazne za drogu na Tajlandu su drakonske. Nakon toga sam mu počeo davati 200-300 eura od svake večere i sve je bilo u redu. - tvrdi Mandarić.

Nakon što se oprostio s Tajlandom, odlučio se vratiti doma i otvoriti restoran u Splitu.

- Split je bio idealan za istaknuti se. I, iskreno, htio sam postići nešto doma. - kaže Mandarić, koji je po povratku u Split ušao u vlasništvo restorana Šumica na Bačvicama.

Restoran je izgorio nakon pola godine

Mandarić je završio u medijima zbog Šumice i požara koji je podmetnut nakon što je on postao vlasnik. Kaže da se požar dogodio šest mjeseci nakon što je postao suvlasnik, odnosno tri mjeseca nakon što je postao vlasnik.

- Radili smo vrhunski, to možete i provjeriti. Nisam bio osiguran protiv takvih stvari, ali je restoran bio osiguran protiv svega ostalog. Da sam htio dignuti novac od osiguranja, to sam mogao lako napraviti, ovako su mi pare izgorjele. -  kaže Mandarić.

Potom je otišao u Englesku, prihvativši jednu od ponuda koje je u tom trenutku imao. Kuhao je u jednom restoranu na sjeveru Engleske, a potom je dobio ponudu od restorana Dinner By Heston, koji je sestrinski restoran kultnog The Fat Ducka.

- Kad sam otišao na razgovor, oni su shvatili da sam zbog svog stila kuhanja prikladniji za The Fat Duck. - govori.

Počeo je raditi u restoranu The Fat Duck, ali nije nam htio reći previše o svojoj ulozi tamo. Zbog ugovora s njima, kaže. 

- Ta stigma Fat Ducka mi nije toliko važna. Ne želim da me se zna samo po tome. - zaključuje. 

Nakon Fat Ducka i još nekoliko engleskih restorana vratio se u Roxanich u Motovun, a potom je prešao u Noel Buje, koji je zatvoren pola godine kasnije.

Planira otvoriti restoran u Splitu

Mandarić se sada, kako kaže, premišlja između ponude iz Škotske i pozicije chefa u jednom restoranu na Braču.

- Postoji jedan koncept koji planiram za Split, ali se neće dogoditi još barem dvije godine. Zbog koncepta restoran mora biti u Splitu. - zaključuje Mandarić.

Na pitanje o najboljim restoranima u Hrvatskoj i na našoj obali Mandarić kaže da je najbolje jeo u Zagrebu, u Noelu. - piše Index.

hr Sat Apr 10 2021 18:10:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/609d62916f52df136f8b4575/80

Otputujte u prošlost: Aplikacija antičkog Zadra dostupna je na Google Play trgovini

Virtualni prozor je idealno rješenje za posjetitelje koji sa sobom ne žele nositi nezgrapne i teške VR naočale, ali žele imati prošireno iskustvo s lokacije.
Nakon uspješne digitalizacije renesansnog Dubrovnika koji je postao pristupačan turistički proizvod - od sada, svi Zadrani, kao i posjetitelji grada, u prilici su otputovati u prošlost kroz interaktivno mobilno iskustvo uz edukativno-zabavni narativ. Antička Jadera je digitalizirana i pretvorena u interaktivnu aplikaciju, zahvaljujući kreativnom radu agencije MediaUp!

Bez obzira putujete li u Zadar sa druge strane svijeta pa želite naučiti o njegovoj povijesti ili ste na licu mjesta i želite interaktivni dodatak svom razgledavanju; ili ste pak entuzijast otvoren za inovativne alate pripovijedanja - aplikacija Jader Anno CCXXI., preoblikovat će vaš doživljaj Zadra.

Aplikacija je dostupna na LINKU.



”Prošle godine započela je suradnja sa gosp. Stipanom Ujdurom, čije sam 3D rekonstrukcije hrvatskih gradova prepoznao, i odlučio uklopiti u mobilnu aplikaciju na kojoj sam tada radio. Došao sam na ideju pokretanja franšize “Virtual Window” (u doslovnom prijevodu: virtualni prozor), sa željom da ispričam priču o Hrvatskoj na dosad neviđen način - oživljavanjem zaboravljenih lokaliteta i kulturne baštine kroz virtualno iskustvo dostupno svima na pametnim uređajima!

S obzirom da Stipan stvara iznimne i vjerodostojne 3D rekonstrukcije, koristeći se dostupnim povijesnim podacima, ja sam mu predložio da krenemo s izradom Zadra. Prvotnu suradnju, započeli smo korištenjem Stipanovog 3D modela Dubrovnika za razvoj aplikacije Dubrovnik Anno 1667 (također dostupna u Google Play trgovini), a nastavili sa Zadrom. Nadamo se da će ova priča biti prepoznata, i da ćemo u skoroj budućnosti i imati priliku nastaviti i s drugim prekrasnim hrvatskim gradovima. U ožujku svi zainteresirani su imali priliku vidjeti gotov model Jadere u Stipanovoj animaciji, a sada imaju priliku i virtualno se prošetati scenama antičkog grada", kaže Frane Bilić.

Preuzimanjem aplikacije Jader Anno CCXXI., otvara vam se prozor u antičko doba Zadra; prozor u njegove bedeme, ulice, forum i manje trgove, amfiteatar, aquadukt, kao i javno rimsko kupatilo - “terme”. Po prvi puta možete krenuti u samostalni virtualni obilazak Jadera, uz vrlo intuitivno aplikaciju i korisničko sučelje prilagođeno svim uzrastima

Virtualni prozor je idealno rješenje za posjetitelje koji sa sobom ne žele nositi nezgrapne i teške VR naočale, ali žele imati prošireno iskustvo s lokacije. Aplikacija pretvara pametni uređaj u doslovni virtualni prozor, kojeg korisnik ne mora nositi na glavi; ali ako to baš želi - ima i opciju spajanja na VR naočale, koju može pokrenuti unutar aplikacije. S vremenom će aplikacija biti nadograđivana i dobiti proširenja koja bi trebala omogućiti istraživanje pojedinih 3D modela zasebno.

 “U konačnici, sve ovisi o prihvaćenosti proizvoda i povratnim reakcijama korisnika koje dobijemo. Želimo da cijena preuzimanja aplikacije bude prihvatljiva svima, te da proizvod približimo širokoj publici - kako stanovnicima Zadra, tako i posjetiteljima, ali i zaposlenima u turizmu.

Cijena aplikacije bit će fleksibilna: s početnom promotivnom cijenom od 21.00 kn (s uključenim PDV-om) u periodu do 01.06.2021., kako bi izašli u susret domaćim entuzijastima i posjetiteljima; dok će cijena u sezoni biti nešto viša. Danas više nikome nije strano platiti za nešto digitalnim i mobilnim putem, a preko Google Play trgovine, plaćanje je jednostavno i sigurno", kaže voditeljica prodaje Valentina Petković.

 “VR i slični alati s kojima radimo su suvremeni medij koji nudi velike mogućnosti - pogotovo u turizmu i marketingu. U MediaUp-u vjerujemo da turist obično “kupuje” iskustvo, a ne proizvod, jer je zapravo baš to ono što pamti, i ono o čemu priča. Virtualni prozor upravo zato dolazi kao izvrsno rješenje, jer korisniku pruža potpuno novo iskustvo tijekom putovanja, a koje mu ostaje na pametnom uređaju i nakon putovanja, kao trajni digitalni proizvod! Vjerujemo da Hrvatska kao turistička destinacija, prepoznata među globalnom publikom kao autentična i povijesno zanimljiva, upravo treba ovakve alate i brending strategiju na nacionalnoj razini, kako bi uspješno ispričala svoju priču i podijelila svoje posebnosti sa svima koji to žele čuti , ali i doživjeti - nalazili se oni na zadarskom forumu ili u New York-u.”  - Valentina Petković, voditeljica prodaje
hr Thu May 13 2021 19:18:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/609d39fb6f52df4e698b46c6/80

"More knjiga" očekuje vas u dvorani na Gripama: Tim povodom poklanjamo knjigu "Laži naše svakidašnje" Mirjane Krizmanić

Sajam je otvoren svakim danom od 10 do 20 sati, a nedjeljom do 17 sati, a mi vas tim povodom nagrađujemo popularnim naslovima!
Povodom rasprodaje knjiga u velikoj dvorani ŠC Gripe koja traje od 5. do 18. svibnja dijelimo neke od najpopularnijih naslova. 

Knjiga koju darujemo jest "Laži naše svakidašnje" psihologinje Mirjane Krizmanić.

O knjizi

Naša se ugledna psihologinja Mirjana Krizmanić u knjizi Laži naše svakidašnje bavi laganjem. Laganje se u našoj kulturi uglavnom smatra negativnim ponašanjem i negativnom osobinom. S različitih aspekata propituje uzroke i posljedice laganja. Objašnjava zašto nam je i u kojim situacijama katkad korisnije slagati nego sugovornika ili sebe suočiti s istinom.

Postoji li uopće život bez laži i laganja? Knjiga je za svakog od nas, neovisno o dobi, spolu, obrazovanju i svemu što nam se u životu jest i nije dogodilo. Trebamo pokušati zamisliti kako bi nam život izgledao bez laži. Kako bi nam život izgledao kad bismo svi mogli, i sebi i drugima, uvijek i beziznimno govoriti istinu i samo istinu? Kakvi bi bili naši odnosi s partnerima, prijateljima, susjedima kad bismo uvijek, na svakom mjestu i u svako vrijeme, jedni drugima govorili istinu?

Kako do romana?

Na Facebook objavi u komentaru označite osobu kojoj biste poklonili knjigu, a mi ćemo nasumično izabrati sretnog dobitnika/dobitnicu i obavijestiti ga/ju u komentaru!

O sajmu

U ponudi ćete pronaći naslove u izdanju najvećih domaćih nakladnika pa su uz V.B.Z.-ove knjige s nama i sjajni naslovi Mozaik knjige, Naklade Ljevak, Frakture, Znanja, 24sata, Fokusa, Oceanmora, Profila, Planetopije, Veblea, Leo Commercea i Felix Liber Rijeke.   

Sajam je otvoren svakim danom od 10 do 20 sati, a nedjeljom do 17 sati. 
hr Thu May 13 2021 16:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/609d32da6f52df9c6b8b4611/80
Foto: Matea Smolčić Senčar

Uskoro počinje najružičastiji Zagreb Fashion Destination do sada - Think pink issue 2021.

Ružičasta boja kao simbol nade i optimizma, obilježit će ovogodišnji modni događaj koji iz godine u godinu i bez obzira na situaciju koja je zadesila čitav svijet, uvijek ide naprijed.
Moda ne staje, ne živi u okvirima i ne prestaje se stvarati. Godina iza nas bila je neizvjesna i želimo je većim dijelom – zaboraviti. Želimo ponovo gledati svijet kroz ružičaste naočale, poručuju kreativci koji stoje iza modnog događaja koji je već odavno pronašao svoje mjesto pod zagrebačkim modnim nebom. 

Brojni dizajneri nisu „spavali“, već su stvarali ono što najbolje znaju i ono što najviše vole. Vrijeme korone donijelo je brojna iskušenja svima, i na poslovnom i na privatnom polju. Svi ponovo želimo živjeti u bojama, želimo disati i na taj način upijati sve ljepote kojih smo se u posljednje vrijeme, morali odreći. 

Upravo zato, kampanja novog izdanja projekta ZFD 2021., doziva upravo ta bolja i šarenija vremena i oslikava želju dizajnera da se ponovo živi uz isključivo pozitivnu energiju.

Dizajneri koji će na ovogodišnjem virtualnom spektaklu predstaviti svoje najbolje komade su JET LAG by Jasmina Arnautović, DORA by Dora Rubić, ANIMA M by Mirna Posavčević, IDENTITY by Igor Djuga, STAŠA DESIGN by Staša Doblanović Randall, KYRA DESIGN by Eni Slosar, VJERA V by Vjera Furman, CALLEGARI – Talijanska škola za modu i design, PETAR by Lidija Škočibušić, y/GIA by Jelena Geštakovski, FRANCOSJEWELRY by Franko Tončinić & LILA ART by Tamara Krstinić i Nataša Kordić, MARTINA HERAK, TARA TURKOVIĆ & Vida Loca Bio Glitter. 

„Pantone Colour Institute već 22 godine najavljuje trendove u bojama. Zbog pandemije su prošle godine vladale siva i crna sa svojim nijansama. Želja je da ove sezone vladarica boja bude pink, ružičasta u svim svojim izdanjima. Inače, u psihologiji ružičasta boja je simbol nade i optimizma, upravo zato je poruka ZFD-a - THINK PINK ! Misli pozitivno i gledaj život kroz ružičaste naočale, to nam je svima potrebno“ – tvrdi organizator i producent ZFD-a, Tonči Šundov.

Grad Zagreb je suorganizator ZFD projekta te suradnjom s projektom nastavlja podržavati zagrebačke i hrvatske modne dizajnere, obrtnike i male poduzetnike.

Model 
Luna Valas

Fotografija 
Matea Smolčić Senčar

Hair service
L’Oreal Salon Expert


Make up service 
Callegari make up team

Produkcija 
ZAGREB FASHION DESTINATION 
Tonči Šundov, producent 

hr Thu May 13 2021 16:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/609d08126f52df556b8b45da/80
Foto: DalmacijaNews

Splitski festival i ove godine na početku srpnja, osim na Prokurativama širi se i na Peristil i na Rivu

Bit će održan koncert otvaranja, retrospektivna večer i finalna večer na kojoj će biti izvedene nove pjesme
Split će i ove godine postati glazbeni timbar u Hrvatskoj. Od 8. do 10. srpnja na Prokurativama će se održati Splitski festival.

Ove godine, osim Prokurativa, festival će raširiti svoje okvire na Peristil i Rivu jer bi, veli glavni i odgovorni Tomislav Mrduljaš, htjeli da cijeli grad živi s Festivalom.

- Jedva se čekamo popet na pozornice i zapjevati jer ljudima fali pjesme i plesa - rekao je Mrduljaš.

Bit će održan koncert otvaranja, retrospektivna večer i finalna večer na kojoj će biti izvedene nove pjesme.

Novinarima se, na prvoj konferenciji za ovogodišnji festival, obratio i Neno Belan.

- Usprkos teškoj godini zbog korone, meni su se dogodile prekrasne stvari. Prva je postavljanje mjuzikla 'Bambina', tu sam i upoznao Zoranu Kačić Čatipović, profesionalnu glumicu u HNK. Prepoznao sam njezin glas i upalila se žaruljica za suradnju. Još mjesec i pol dana držimo titulu - rekao je Neno Belan koji je sa Zoranom osvojio prvu nagradu na prošlogodišnjem festivalu s pjesmom 'Čarobna stvar'.

 Tvrtka Bobis generalni je pokrovitelj ovogodišnjeg Festivala.
hr Thu May 13 2021 13:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .