SDP će s koalicijskim partnerima (HNS, IDS, HSU) za izbore
potrošiti točno koliko mu zakon omogućuje – 1,5 milijuna kuna, a i ne
pomišljaju da bi u dugačkoj kampanji mogli proći s manje novca.
“Kampanja traje 47 dana i potrošit ćemo onoliko koliko je zakonski limit”, rekao je glavni tajnik SDP-a Igor Dragovan.
Podijeli li se milijun i pol kuna s brojem promidžbenih dana,
lako se izračuna da će SDP s partnerima dnevno na kampanju trošiti 32
tisuće kuna.
Dragovan kaže kako je dogovoreno da će dio troškova snositi i koalicijski partneri, no pojedinosti ne iznosi.
Puno više nije se moglo doznati ni u HNS-u. Potvrdili su da
izborni budžet postoji, te da partneri trebaju sjesti i dogovoriti se o
sudjelovanju u troškovima.
To je stvar dogovora na razini koalicije, tako je bilo i prošle godine, poručili su.
No, već sada je poznato da HNS-ov kandidat Jozo Radoš, koji je
na visokom trećem mjestu na listi, sam namjerava snositi dio manjih
izbornih troškova.
Radoš će bez naknade koristiti vlastiti automobil te iz
vlastitog džepa platiti sitniji promidžbeni materijal, no koliko bi ga
to moglo stajati ne zna.
“Uglavnom su to sitniji troškovi, putovanja vlastitim
automobilom bez naknade, bomboni koje ću dijeliti i sl.”, rekao je Radoš
koji drži da bi kandidati, ako je moguće, sami trebali snositi dio
troškova, što neki i čine.
“Ne mogu procijeniti koliki će u mom slučaju biti iznosi, jer se
radi o malim dnevnim troškovima i pitanje je mogu li se i kako oni
uopće prikazati”, rekao je Radoš.
Osim da je riječ o iznosu unutar zakonskih okvira, u HDZ-u, koji
koalira sa HSS-om, HSP-AS, BUZ-om, te Dodigovom Hrvatskom
demokršćanskom strankom, ne preciziraju svotu koju misle potrošiti.
Riječ je o iznosu unutar zakonskih okvira, kampanja će se
financirati iz redovnih izvora, kratko su odgovorili iz HDZ-a. Kažu i da
su u tijeku pregovori s koalicijskim partnerima, a održat će se i
sjednice stranačkih tijela.
ORAH Mirele Holy planira skromnu kampanju, koja će stajati nešto
više od 20 tisuća kuna, a financirat će se iz članarina i donacija.
“Predvidjeli smo jako skromna sredstva, kampanju ćemo viditi
isključivo putem društvenih mreža, bez medijskih spotova, reklama i
jumbo plakata”, kazala je Holy.
Dodala je kako je ORAH imao ponude i za veće donacije za kampanju, ali su ih odbili “kako ne bi poslali lošu poruku”.
“Mi smo mala stranka i kad bismo se pojavili na jumbo plakatima
sigurno bi se postavilo pitanje otkud nam novac za to, a objašnjavanja
nam ne trebaju”, tumači Holy.
Poveći je klub stranaka i koalicija koje još ne znaju koliko će potrošiti.
U tom klubu su i Laburisti čiji predsjednik Dragutin Lesar kaže kako je još prerano i da će plan troškova završiti u narednih
dan-dva.
Da još nemaju nikakav plan potrošnje i da su tek otvorili račun, uvjeravaju iz Saveza za Hrvatsku, koji okuplja osam stranaka.
Kako nema tog plana, nema ni projekcija kako će se troškovi
dijeliti, odnosno koliko će i kako u njima sudjelovati članice
koalicije, poručio je koordinator Saveza i predsjednik HDSSB-a Vladimir
Šišljagić.
I prvi čovjek Nacionalnog foruma Nikica Gabrić uvjerava da još nisu napravili izborni budžet, da će to učiniti ovih dana.
Kampanju ćemo financirati iz osobnih sredstava, “mikro” donacija i donacija prijatelja, najavljuje Gabrić.
Kad je riječ o donacijama, zakon pravnim osobama dozvoljava da
jednoj političkoj stranci, u ovom slučaju jednom političkom subjektu, u
kalendarskoj godini doniraju najviše 200 tisuća kuna, a listi grupe
birača sto tisuća kuna.
Fizičke osobe, dakle pojedinci i obrti, mogu u oba slučaja donirati najviše 30 tisuća kuna.
Milijun i pol kuna, s uračunatim PDV-om, limit je koji u izbornoj promidžbi ne smiju probiti kandidacijske liste.
Sedam dana prije izbora, dakle do 17. svibnja, izborni sudionici
dužni su DIP-u dostaviti preliminarna izvješća o donacijama koje su
dobili za izbornu promidžbu te o troškovima, odnosno rashodima te
promidžbe.
Ne učine li to, mogli bi zaraditi novčane kazne – za koalicijske
liste kazna je od 50 tisuća do pola milijuna kuna, a za liste grupe
birača od 30 do 50 tisuća kuna.