Njihov dolazak nije značajan samo zbog dana kojeg provode u Zadru, nego i zbog istraživanja koja pokazuju da se 63% putnika koji posjete destinaciju na krstarenju, ponovo vraća u destinaciju u vlastitom aranžmanu, što otvara velike potrebe za hotelskim sadržajem i turističkim doživljajima na destinaciji.
U Zadar je u prošloj godini uplovilo blizu 150 kruzera, od čega se 82 pristajanja odnose na Putničku luku Gaženica (Zadar Cruise Port), u kojoj se iskrcalo 122.629 putnika te čak 59.139 članova posade. Direktorica ZIPO-a Rebeka Pevec kaže kako su u ovoj godini za sada najavljena 73 dolaska, ali s više putnika nego prošle godine – čak 143 tisuće, uz 59 tisuća članova posade.
- Glavni razlog je veća prosječna popunjenost kapaciteta brodova, s obzirom da je većina pandemijskih restrikcija ukinuta. U ovoj godini očekujemo dolazak 16 kompanija za krstarenje, uglavnom s gostima iz Njemačke, Velike Britanije, Italije i SAD-a - najavljuje Pevec.
- Svjetski trendovi pokazuju da će se oporavak cruise industrije nakon dvije pandemijske godine nastaviti i u sljedećoj, za koju u Zadar Cruise Portu već sada imamo najavu preko 100 uplovljavanja s oko 220 tisuća putnika i 84 tisuće članova posade. Imamo razloga za optimizam, ali naravno pravi uspjeh sezone ovisi prije svega na dobroj pripremi destinacije i svega onoga što uključuje kvalitetan doživljaj - kaže Pevec.
Zadar će krajem ožujka biti prisutan na najvećem svjetskom sajmu cruising industrije Seatrade Cruise Global u Fort Lauderdaleu (SAD), zajedno s ostalih 25 luka u portfelju Global Ports Holdinga, ali i još 500 izlagača i 80 cruising kompanija, pred 10.000 posjetitelja. Važnost prisutnosti Zadra na takvom tržištu ističe i direktor Turističke zajednice grada Zadra Mario Paleka.
- Cruising se izvrsno oporavlja i razvija, a na nama je da budemo spremni za te goste, da i u nekim drugim sredinama vidimo kako oni funkcioniraju, kakve standarde moramo imati da oni budu zadovoljni onime što imaju priliku vidjeti i doživjeti u samome gradu. Zahvalan sam direktorici Pevec i ZIPO-u, koji su se aktivno uključili u podizanje kvalitete destinacije, bilo kroz promocije u svijetu, uslugu koju pružaju ili podrškom lokalnim događanjima poput Adventa. I ZIPO i Lučka uprava Zadar imat će našu veliku podršku - kaže Paleka.