Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5fc903f76f52df4c5d8b45cf/80
Foto: Brodosplit

Debeljak obećao radnicima Brodosplita isplatiti plaću za veljaču do kraja idućeg tjedna

Dug poslodavca prema radnicima jutros je uzburkao i splitsku političku scenu
Predsjednik uprave Brodosplita Tomislav Debeljak obećao je do kraja idućeg tjedna svim radnicima splitskog škvera isplatiti plaću za veljaču, potvrdio je to u telefonskom razgovoru za DalmacijaNews Joško Franić, predstavnik Brodosplitovih radnika u Sindikatu metalaca Hrvatske.

- Za mjesec ožujka Tomislav Debeljak obećao nam je plaću isplatiti dva tjedna poslije ove za veljaču - rekao je Franić.

Dug poslodavca prema radnicima jutros je uzburkao i splitsku političku scenu pa je SDP-ov Davor Matijević ustvrdio kako grad Split, Gradsko vijeće, ali i Splitsko-dalmatinska županija na sve ostaju nijemi, kao "da se radi o radnicima brodogradilišta u Gdanjsku, a ne u Splitu".

- U 90 godina, koliko je duga povijest brodogradilišta u Splitu, proizvodnja nikada nije bila zaustavljena, a danas je zaustavljena. Sablasnu tišinu strojeva prati još gora tišina splitske politike - napisao je Matijević u priopćenju.

Priopćenjem je reagirao i nezavisni vijećnik Ante Franić govoreći da je "splitskom škveru potrebna izvanredna uprava radi spasa radnika i egzistencije njihovih obitelji". Debeljaka, veli, može posjetiti tek USKOK.

Na pitanje kakva su radnici ranije imala iskustva s obećanjima Tomislava Debeljaka, Franić je kazao kako bi plaća uvijek dolazila, iako sa zakašnjenjem.

- Činjenica je da su radnici nezadovoljni s punim pravom. Dvije plaće štekaju - odgovara.

Dok radnici čekaju plaće, račun tvrtke Brodosplit d.d. je u blokadi. Na telefonske pozive Tomislav Debeljak danas nije odgovarao, a od glasnogovornika Josipa Jurišića smo naknadno, večeras nešto malo prije 20 sati, dobili poduži odgovor:

- Slažemo se s izjavom g. Davora Matijevića o potrebnoj komunikaciji svih dionika na temu Brodosplita, člana grupe DIV. Značaj Brodosplita i cijele grupe DIV je velik i za zaposlenike i za lokalnu zajednicu i za cijelo hrvatsko gospodarstvo. Cijela grupa DIV u svom sastavu ima više poduzeća metaloprerađivačke djelatnosti, od proizvodnje standardnih spojnih elemenata i sustava izgradnje željezničke i cestovne infrastrukture, te brodogradnje i brodarstva. Cijela grupa samo u Hrvatskoj zapošljava oko 3.000, a u inozemstvu još oko 500 zaposlenika. Konsolidirani prihod iznosi oko 1,1 milijardi kuna, uglavnom izvoza. Slikovito, grupa DIV je u posljednjih 11 godina (2010.-2021.) isplatila oko 3 milijarde HRK za plaće zaposlenicima, 10 milijardi HRK dobavljačima za robe i usluge, 2.3 milijarde HRK kooperantima, 500 milijuna HRK državnim poduzećima, te davanja u vidu poreza, prireza, koncesija i sl. u iznosu 2.5 milijarde HRK - piše u uvodnom dijelu odgovora te se nastavlja:

- Svjesni smo da plaća za veljaču još nije u cijelosti isplaćena, ali radimo na tome i nadamo se ispuniti svoju obvezu čim prije. Situacija u kojoj se nalazimo uzrokovana je višom silom, ratom u Ukrajini, koja se nadovezala na COVID-19 pandemiju i njene posljedice, kao na primjer porast cijene materijala i poteškoće u opskrbi. Zbog sankcija ruskim bankama - više sile, VTB Europe banci koja je najveći kreditor DIV GRUPE i njezinih povezanih poduzeća, onemogućeni su plasmani, što je u značajnoj mjeri utjecao na likvidnost grupe DIV.

U trećem dijelu odgovora, svojevrsnom zaključku, navodi se:

- Poduzeća u sastavu Grupe rade na nekoliko velikih projekata. Brodosplit osim gradnje kruzera, gradi i seriju obalno ophodnih brodova za Ministarstvo obrane. Najnovije vještačenje neovisnog vještaka pokazuje kako je cijena gradnje tih brodova porasla za 79%. Također, sudjelujemo na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci (DSK) sufinanciranog od strane EU. S obzirom na vrlo restriktivne uvjete Ugovora potpisanog 2016. godine s Naručiteljem, koji je izrazito loše financijski strukturiran za izvođače, došlo je do nekoliko povlačenja podizvođača iz Projekta. Problem je i ugovor i porast cijena repromaterijala i prolongiranje temeljem odgovornosti Naručitelja. Postoji Zaključak Vlade o analizi i korekciji cijena takvih projekata, no to još nije provedeno. Nama bi to značilo preko 200 milijuna kuna dodatne likvidnosti. Uglavnom, sporost u rješavanju problema narušava likvidnost izvođača i dodatno usporava realizaciju Ugovora za DSK.
Vremena su izazovna, no mi intenzivno radimo na iznalaženju problema refinanciranja kredita ruske banke i uvjereni smo da nećemo ugroziti plaće radnika, projekte u tijeku, ali ni nove, već ugovorene. Ugovorili smo nekoliko novih projekata, između ostalog gradnju polarnog kruzera i luksuzne jahte, gradnju 15 vojnih brodova za različite namjene, a u završnoj fazi su pregovori o gradnji još dvije jahte i rezidencijalnog broda vrijednih ukupno oko milijardu eura. Vrijeme je važan faktor u rješavanju ovog problema i nadamo se brzom donošenju važnih odluka.

hr Fri Apr 22 2022 19:41:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/62bd9b7618d1cbcbca8b4569/80

KOMENTAR DOBRILE STELLE: Domovinski p(re)okret i Puljkov pogodak u Centar

Ako se sada uznemire oni, a takvih sigurno ima, kojima se od ulaska desnice u gradsko vijeće diže kosa na glavi, neka se upitaju gdje su bili prošle nedjelje
Što znači i kolika je važnost izborne matematike u utrci za vijećničke mandate pokazali su nedjeljni izbori na kojima je tridesetak posto birača odlučivalo o novoj gradskoj vlasti. Je li im bilo svejedno tko će ih predstavljati u gradskom vijeću ili je možda presudio kolektivni zazor prema splitskoj političkoj kaljuži? Što god bilo - već je bilo i više se ne može popraviti. U gradsko vijeće probilo se šest lista od kojih su najviše profitirali Centar i koalicija predvođena Domovinskim pokretom. I dok su prvi zazivali veći odaziv birača, računajući da će niska izlaznost pogodovati HDZ-u, dogodilo se suprotno. S druge strane, desna koalicija prizivala je upravo ono što se u nedjelju i dogodilo, a to je razočaravajuće slab odaziv koji ruši težinu mandata odnosno broj glasova potrebnih za njegovo osvajanje.

Tako su od izborne matematike najveću korist na kraju izvukli Puljkov Centar, kao prva jakosna lista, te Domovinski pokret čija se koalicija svrstala na zadnje mjesto iznad praga. Osvojili su nešto više od 2500 glasova što im je donijelo dva mandata o kojima bi mogli samo sanjati da je izlaznost bila na razini prošlogodišnje ili oko 44 posto. Ovako ih je nezainteresiranost Splićana za izbore pogurala preko praga i dovela do dva mandata koliko imaju i izborni gubitnici, poput SDP-a, Željka Keruma i Mosta. No razliku od svih njih, Domovinski pokret bio je debitant na lanjskim izborima kojem je malo nedostajalo da uđe u vijeće izvan kojeg je na kraju ostao samo zato jer su se precijenili, vjerujući da kao nova politička opcija mogu zapasati desni bazen bez bočne podrške. U praksi to je izgledalo ovako: Na lanjskim izborima za Gradsko vijeće Splita desne političke opcije nastupile su u dva bloka od kojih nijedan nije prešao prag iako su zajedno osvojili više od 4000 glasova. Da su tada išli zajedno, imali bi sigurna dva mandata koliko imaju i sada kad su se udružili, iako im je ovogodišnji izborni saldo gotovo dvostruko skromniji. Što sve može  učiniti izborna matematika, čiji je sastavni dio parametar izlaznosti,  pokazuje i primjer Domovinskog pokreta koji se lani odlučio za samostalni izborni nastup.

Prije godinu dana osvojili su 2899 glasova i ostali ispod praga da bi sada, predvodeći koaliciju desnih stranaka, dobili tristotinjak glasova manje, a ipak ušli u vijeće i utržili dva vrijedna mandata. I sve to zahvaljujući svojim najvjernijim biračima čiji im glasovi, međutim, ne bi puno pomogli da niska izlaznost nije pogurala stvari. Oborila je vrijednost jednog mandata na razinu koju splitska desnica bez problema može prijeći, što su potvrdili i izborni rezultati s kojima jedino oni i Puljak mogu biti zadovoljni, štoviše oduševljeni. Da su lijeve stranke, poput Pametno i Možemo, imale zajednički izborni nastup vjerojatno bi uspjele prijeći prag i zadržati dio svoga biračkog bazena unatoč tome što ga je Centar predatorski opustošio. Šteta, jer je splitska ljevica sada spala na jedno slovo - na posrnuli SDP koji ne zna što mu je gore. Svrstati se uz Puljka koji je, od svih svojih bivših partnera, upravo njih najviše ponižavao i bučno im docirao dijeleći socijaldemokratima lekcije iz političkog bontona?  Da bi politički preživjeli morat će se skrasiti u Puljkovom jatu, bilo da je riječ o koalicijskom ili ''programskom'' formatu međusobne suradnje, a paradoks je tim veći jer ih je upravo to isto jato, u ne tako dalekoj prošlosti, ''operušalo'' i otelo im birače.  No to je već druga tema, koja nema veze s uspješnom izbornom pričom Domovinskog pokreta koji je zaigrao u istom kolu s HSP-om, Suverenistima i HDS-om. Tako je objedinio glasove autentičnih desnih birača na koje i inače može računati. Nema ih puno, ali kad se povežu sa slabim odazivom birača i D' Hondtovom metodom preračunavanja glasova donose dva mandata.

Ako se sada uznemire oni, a takvih sigurno ima, kojima se od ulaska desnice u gradsko vijeće diže kosa na glavi, neka se upitaju gdje su bili prošle nedjelje. Ukoliko su izašli na birališta, neka čekaju još tri godine kada će se karte ponovo miješati. Ako su, pak, izborni dan proveli u dokoličarenju, negdje na plaži ili ispred televizora, neka ušute jer je upravo njihova indolencija dovela omraženu im desnicu u vijeće u koje bi teško ušla oslanjajući se samo na svoje birače.

 

 

 






hr Thu Jun 30 2022 14:48:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5eb39cf56f2ab8e1108b4662/80

Alijana Vukšić još četiri godine na čelu Turističke zajednice grada Splita

Ovo joj je treći mandat na četiri godine

Turističko vijeće Turističke zajednice grada Splita donijelo je Odluku prema kojoj se Alijana Vukšić imenuje za direktoricu Turističke zajednice grada Splita na mandat od četiri godine. Na Natječaj su zaprimljene dvije prijave, od kojih jedna nije zadovoljila formalne uvjete.

 

Alijana Vukšić 8 godina kvalitetno je obavljala funkciju direktorice Turističke zajednice, što je potvrđeno novim mandatom. Već u prvim godinama svoga rada na ovoj poziciji, Alijana Vukšić rad Turističke zajednice temeljila je na povezivanju dionika i poslovanju prema modelu destinacijske menadžment organizacije. Kvalitetne suradnje, marketinške aktivnosti i projekti zasigurno su imali izniman značaj u  turističkom rastu Splita ali i savladavanju kriznih dana za turistički sektor. Brojne manifestacije, kongresi, događanja koja privlače turiste u grad, rezultat su zajedničkog rada Turističke zajednice, ostalih institucija i privatnog sektora.

 

- Vrijeme pandemije potvrdilo nam je činjenicu kako globalne nestabilnosti imaju izravan utjecaj  na turistička kretanja i kako je iznimno važna brza prilagodba. Vjerujem da će moje dugogodišnje iskustvo i stečeno znanje pomoći u savladavanju novih izazova pred kojima se Split, kao turistička destinacija nalazi. Želim izraziti svoju zahvalnost na novoj prilici i vjerujem,   da ćemo moj tim i ja, uspješno pratiti trendove u promociji destinacije i nastaviti kreirati turističke proizvode kojima ćemo graditi odgovoran i održiv turizam - izjavila je Alijana Vukšić.

hr Thu Jun 30 2022 14:18:24 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/62bd84ba18d1cb03c78b4627/80

Dalmatinske županije zaradile najviše ocjene za transparentnost

Temeljem istraživanja Instituta za javne financije kojim se analizirala i ocijenila transparentnost proračuna svih županija, gradova i općina, među gradovima odlikašima su Drniš, Dubrovnik, Hvar, Imotski, Kaštela, Knin, Metković, Nin, Skradin, Split, Šibenik, Trogir, Supetar, Vodice, Vrlika, Vrgorac i Zadar.
Temeljem istraživanja Instituta za javne financije kojim se analizirala i ocijenila transparentnost proračuna svih županija, gradova i općina, odnosno 576 lokalnih proračuna u Republici Hrvatskoj, jedinice lokalne samouprave ove godine su dobile izrazito pozitivne ocjene. Godinama taj institut analizira proračunsku transparentnost, a na kraju lipnja objavljeni su rezultati istraživanja provedenog u studenom i prosincu prošle te od veljače do travnja tekuće godine.

- Cilj je utvrditi količinu ključnih proračunskih dokumenata objavljenih na mrežnim stranicama lokalnih jedinica, bez detaljnije analize njihova sadržaja. Sama objava dokumenata ne znači da su jedinice
apsolutno proračunski transparentne niti da im je vodstvo apsolutno proračunski odgovorno, nego je samo potvrda da su se pridržavale Zakona o proračunu, Zakona o pravu na pristup informacijama i
preporuka Ministarstva financija - stoji, među ostalim, u istraživanju kojeg su proveli Mihaela Bronić, Marija Opačak, Katarina Ott, Miroslav Petrušić,Simona Prijaković i Branko Stanić.

Splitsko-dalmatinska županija zavrijedila je najviše ocjenu, baš kao i ostale južne županije - Dubrovačko-neretvanska, Zadarska i Šibensko-kninska. Među gradovima odlikašima su Drniš, Dubrovnik, Hvar, Imotski, Kaštela, Knin, Metković, Nin, Skradin, Split, Šibenik, Trogir, Supetar, Vodice, Vrlika, Vrgorac i Zadar.

Solin, Stari Grad i Trilj dobili su četvorku, kao i Biograd na Moru, Obrovac i Vis dok su Sinj i Omiš među društvom s trojkom.

Općine Pojezerje, Proložac, Sućurac i Šestanovac pri dnu su liste s jedinicom u transparentnom imeniku dok je s nulom Kijevo, i to jer iz te općine u ovom posljednjem ciklusu nisu objavili nijedan proračunski dokument.

hr Thu Jun 30 2022 12:39:53 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/62bd76f918d1cb3fc78b4623/80
Foto: Ivana Ivanović/DalmacijaNews

[FOTO] Promet predstavio 24 nova autobusa, starost voznog parka spuštena sa 14 i pol na 4 i pol godine

Nabavka je sufinancirana s 85 posto iz sredstava Europske unije iz Kohezijskog fonda, nabavlja se šest grupa autobusa ukupne vrijednosti 109 milijuna kuna s PDV-om
Od idućeg će tjedna na ulicama dvadesetak gradova i općina u kojima splitski Promet obavlja prijevoz biti nova 24 gradska i prigradska autobusa čime će prosječna starost voznog parka umjesto dosadašnjih 14 i pol godina biti oko 4 i pol godine - rekao je direktor Miroslav Delić.

Nabavka je sufinancirana s 85 posto iz sredstava Europske unije iz Kohezijskog fonda. Radi se o isporuci prve od tri grupe autobusa, i to po osam solo gradskih niskopodnih, poluniskopodnih i prigradskih buseva.

- U ovom projektu nabavlja se šest grupa autobusa ukupne vrijednosti 109 milijuna kuna s PDV-om, a ukupno je 47 novih autobusa od kojih će još 23 doći negdje u kolovozu ove godine i tada očekujemo zglobne autobuse i dvije grupe mini buseva - rekao je Delić.

U srpnju će implementiran biti i sustav e-ticketing u 155 autobusa, odgovorio je na novinarski upit. Impementacija je prolongirana u nekoliko navrata.

- Od ponedjeljka krećemo sa zamjenom svih starih karata koje smo do sada imali. Krenut ćemo s određenim kategorijama građana kao što su umirovljenici, učenici i neke druge kategorije s povlaštenim kartama. Do jeseni ćemo zamijeniti veći dio tih karata.

Barem zasad neće biti ni povećanja cijene karata jer odluka je to koju ne donosi Promet već suvlasnici tvrtke, gradovi i općine.

- Mi se iz mjeseca u mjesec borimo sa svim ovim problemima i nekako to izdržavamo. Kada će naši suvlasnici donijeti odluke poput povećanja cijene karata ili pojačanog sufinanciranja s njihove strane je isključivo njihova odluka.

hr Thu Jun 30 2022 12:13:36 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .