Article

//www.dalmacijanews.hr/files/603c0e9d6f52df02ed8b456b/80
Foto: DalmacijaNews

Splitska psihologinja: 'Neke epidemiološke mjere dosta su nelogične! Sve ovo predugo traje, ljudi su nestrpljivi!'

S prvim danom ožujka na snagu je stupilo blago popuštanje mjera, ali ni s tim popuštanjem depresija neće popustiti.

Teška situacija uzrokovana pandemijom, koja je već godinu dana uvelike promijenila svakodnevicu svakog čovjeka na ovoj 'zemaljskoj baloti', nikako da upiše svoja posljednja slova. Kraj se, štoviše, ne nazire. Ruku na srce, nitko nije očekivao da će 'novo normalno' ovoliko trajati.

Kakvo je mentalno stanje nacije? Kako nas ova kriza psihički pogađa? Tko pati najviše? I kako se suočavati s dugoročnim posljedicama? Tek je to dio pitanja kod kojih smo za pomoć pitali uglednu splitsku psihologinju Mirjanu Nazor koja i u sedmom desetljeću života aktivno pomaže u rješavanju brojnih modernih problema nacije.

- Veliki dio ljudi je pomalo nestrpljiv. Sve ovo traje godinu dana i čini se puno više od onoga što su građani očekivali. Još jedan element, koji pridonosi tom teškom podnošenju ovakve situacije, je što su neke mjere dosta nelogične. Dosta je ljudi izgubilo povjerenje u ono što Stožer traži, pa se onda na novim mjerama budi revolt. Bez obzira na stroge i teške mjere, ako smo uvjereni da čuvamo sebe i druge, onda ćemo to izdržati, ali ako mislimo da je to maltretiranje ljudi, onda postaje sve teže – kazuje Mirjana Nazor za DalmacijaNews.

Nelogičnost u mjerama, kaže, vidi u tome što su ljudi bili bliže jedni drugima kada su čekali u redu za kavu, nego da su sjedili. Kao i brojne druge zabrane u sportu zbog kojih se smanjila aktivnost, a građani počeli provoditi vrijeme 'sjedilačkim načinom'.


'Najviše su patili stariji ljudi...'

- Djeca predškolske dobi su najmanje patila u ovom vremenu jer je najmanje zabrana bilo u vrtiću, a kod kuće su se nalazili u ugodnom ambijentu s roditeljima, bakama i djedovima ili nekim drugim bliskim osoba. Školskoj djeci su, sasvim sigurno, falili vršnjaci. Kod odraslih, zrelih ljudi razlike postoje u smislu koliko je pojedincu potrebno druženje, ali najviše su patili stariji ljudi kojima je rečeno da ne kontaktiraju s mladima. Oni su bili zakinuti za ono što im je potrebno i zato sam se mnogo puta pitala zašto čuvati fizičko zdravlje ako im uništavamo njihovo mentalno - govori ugledna splitska psihologinja.

S prvim danom ožujka na snagu je stupilo blago popuštanje mjera, ali ni s tim popuštanjem depresija neće popustiti. Brojne životne teme pale su u drugi plan, ali Nazor se nada kako ćemo se brzo vratiti starim životnim navikama. Opisala nam je njezinih godinu dana s malenim virusom.

- U prvoj, proljetnoj fazi preuređivala sam ladice i prelistavala knjige od kojih je dio otišao u antikvarijat. Srećom u kući u kojoj stanujem postoji terasa pa smo muž i ja svakog lijepog dana šetali, bez dodira s drugima. Osim izravnih kontakata sa znancima, prijateljicama i vlastitom djecom, nisam imala drugih kontakata - tvrdi.

Zaključuje i kako nije nikad mislila da će u komunikaciji koristiti moderne platforme poput Zooma pa skromno priznaje, za kraj razgovora, kako je zbog korone 'stekla iskustvo koje ne bi inače'. Kao jednu od rijetkih dobrih stvari.


hr Sun Feb 28 2021 22:44:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/607952526f52df21348b4595/80

Brigadir Jozo Ribičić kandidat za splitsko-dalmatinskog dožupana: 'Vlast mora biti servis naroda!'

Jozo Ribičić kandidat je Domovinskog pokreta za splitsko-dalmatinskog dožupana.
Ovaj umirovljeni brigadir posljednja je slagalica stranke u Splitu nakon što je ranije istaknuto kako je Mate Šimundić kandidat za župana, a Marko Žaja za dožupana.

- O brigadiru Jozi Ribičiću ne treba puno govoriti. On je devedesetih godina stao na branik domovine, a stao je i u obranu istine u Domovinskom ratu. Dok i danas ljudi iz sjene vladajućih stranaka ponavljaju da treba locirati i transferirati, Jozo je bio branik istine - rekao je uvodno Nikola Grabovac, predsjednik Domovinskog pokreta Splitsko-dalmatinske županije.

- Spreman sam staviti se na službu naroda kako bi županija krenula naprijed. Puno je posla i nadam se da ćemo u četiri godine, bez velikih obećanja, napraviti pomake. Na vlasti ne može biti vlast radi sebe, nego vlast koja je servis naroda. Ona nije naslijeđe monarhije nego ono što je narod izabrao - kratko je naglasio Ribičić za kojeg je Šimundić kazao da je osoba koja predstavlja 'mudrost, strpljenje i dobronamjernost'.

- Mi ne nudimo samo ljude nego konkretne ideje i konkretne stvari da administracija bude bolja i da razvijamo poljoprivredu, turizam i gospodarstvo. Mi ne bacamo prazne floskule, krajnje je vrijeme i treba nešto poduzeti za našu dicu - dodao je Šimundić.
hr Fri Apr 16 2021 11:01:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/607947216f52df13348b458f/80

Donesen prvi gradski Akcijski plan za smanjenje onečišćenja plastikom u Hrvatskoj

Plan koji je potpisao gradonačelnik Mato Franković razvijen je kroz suradnju Udruge za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce i WWF-a, kao dio globalne inicijative Plastic Smart Cities kojoj se Dubrovnik priključio u srpnju 2020.
Jučer, 15. travnja 2021., Plastic Smart City Dubrovnik formalno je prihvatio prvi Akcijski plan za smanjenje onečišćenja plastikom za razdoblje od 2021. do 2026. godine, koji uključuje ključne mjere za smanjenje nastanka otpada i unaprjeđenje sustava gospodarenja otpadom.

Plan koji je potpisao gradonačelnik Mato Franković razvijen je kroz suradnju Udruge za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce i WWF-a, kao dio globalne inicijative Plastic Smart Cities kojoj se Dubrovnik priključio u srpnju 2020.

Grad se obvezao poduzeti mjere i radnje kojima će smanjiti količinu odloženog plastičnog otpada za 30% na pilot području do 2022. i za 55% na gradskoj razini do 2025. godine. To će se postići primjenom sustava prikupljanja otpada od-vrata-do-vrata u gradskim naseljima Zaton Veliki, Zaton Mali, Štikovica i Bosanka. Plan uključuje i mjere za poboljšanje prikupljanja i odlaganja kompostabilnog i biorazgradivog plastičnog otpada, kao i projektiranje, financiranje i implementaciju Centra za ponovnu upotrebu u gradu Dubrovniku.

U skladu s Akcijskim planom do kraja ove godine trebala bi biti usvojena posebna odluka kojom će biti ograničena upotreba jednokratne plastike za sva javna događanja, koja (su)organizira ili (su)financira Grad Dubrovnik, kao i odluka o ograničavanju upotrebe jednokratne plastike u svim javnim poduzećima i institucijama Grada Dubrovnika, koja bi trebala biti donesena prije početka turističke sezone.

Donošenjem Akcijskog plana za smanjenje onečišćenja plastikom, Grad Dubrovnik poduzeo je bitan korak u okviru globalne inicijative WWF-a pod nazivom Plastic Smart Cities, koja ima za cilj spriječiti dotok plastike u prirodu do 2030. Drugi mediteranski i europski gradovi, poput Nice, Izmira, Tangera, Amsterdama i Venecije, također su dio ove inicijative.
hr Fri Apr 16 2021 10:14:43 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5d50549e29111cd8438b456f/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Cehovi taksi prijevoznika ne odustaju od borbe za uređeno tržište: 'Zašto ministar Butković već godinama ne rješava probleme u svom resoru?'

Zašto ih je sve ignorirao, zašto ignorira očite probleme u svom sektoru, koga štiti, pitaju se taksi prijevoznici.

Vlada RH svjesno je propustila urediti taksi tržište i kaos koji su izazvale nedovoljno promišljene izmjene zakona iz 2018. godine, poručuju Cehovi taksi prijevoznika Zagreba, Splita, Dubrovnika i Kaštela osvrćući se na nedavno izglasavanje Zakona o prijevozu u cestovnom prometu bez usvajanja njihovih prijedloga koje su uputili preko Hrvatske obrtničke komore. Odbacuju optužbe da su protiv liberalizacije tržišta te naglašavaju da bi se s njihovim prijedlozima postojeće malverzacije i anomalije svele na minimum, država bi bolje mogla pratiti sva taksi vozila, a lokalna bi samouprava imala bolju kontrolu prijevoznika na svom području.

Umjesto toga, ostalo je problematično postojeće stanje prema kojem na jednoj dozvoli možete imati na stotine vozila, što rezultira poreznim malverzacijama i kaosom na tržištu.

- Imamo najneuređeniju djelatnost taksi prijevoza u cijeloj Europskoj uniji, zašto ministar prometa Oleg Butković, kad ne želi slušati naše prijedloge, jednostavno ne uzme primjere dobre prakse iz drugih zemalja i prepiše ih. Umjesto toga, on nas koji nemamo nikakve veze s politikom optužuje za  politikantstvo, tvrdi da tražimo ukidanje liberalizacije, što je potpuna neistina. Po ministru je ukidanje liberalizacije da svatko u vozilu mora imati originalnu dozvolu, da lokalna samouprava određuje cijenu iste dozvole, da vozač koji upravlja vozilom bude prijavljen na puno radno vrijeme...“, poručuju udruženi taksi prijevoznici.

Ministar Butković, nastavljaju, zaboravlja da su na e-savjetovanju svoje prijedloge za unapređenje zakona uputili i svi veći primorski gradovi i sve državne udruge koje okupljaju najveći broj prijevoznika. Zašto ih je sve ignorirao, zašto ignorira očite probleme u svom sektoru, koga štiti, pitaju se taksi prijevoznici.

- Kako kontrolira tržište ako nema pojma koliko je igrača na njemu, kako ubiru poreze i doprinose ako ne znaju tko sve vozi taksi u Hrvatskoj? I što je najvažnije, kako brinu za sigurnost naših građana? To su sve otvorena pitanja na koja i dalje ne dobivamo odgovor, ali dobivamo lažne optužbe da politiziramo. Sigurno da u ovom trenutku nećemo pokleknuti i da nećemo odustati od uređenja ove djelatnosti i općenito prijevoza, jer su vidljivi problemi i u drugim sektorima prijevoza, što je očiti dokaz da ministar Butković ne radi svoj posao, i što je najgore, uopće ga ne zanimaju problemi u njegovom sektoru“, zaključuju predstavnici Cehova taksi prijevoznika Zagreba, Splita, Dubrovnika i Kaštela.

hr Fri Apr 16 2021 09:58:47 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/60793e4b6f52df15348b457b/80

Promet: Djelomična izmjena trase linije broj 8

Navedena izmjena se primjenjuje od ponedjeljka 19. 04. 2021.g.
Nakon višetjednih rješavanja sigurnosno-tehničkih uvjeta napokon su se stekli preduvjeti za djelomičnu izmjenu trase linije br. 8 kako bi se na taj način zadovoljile potrebe stanovnika gradskog kotara Trstenik za povezivanje s bolnicama i centrom grada.

Nakon održanih konstruktivnih razgovora i sastanaka između direktora te stručnih službi „Prometa d.o.o.“ sa predsjednikom GK Trstenik Damirom Barbirom u svezi nekoliko, od strane „Prometa d.o.o“, pripremljenih prijedloga navedenog povezivanja, predstavnici navedenog gradskog kotara su se odlučili za inačicu povezivanja na način da će linija br. 8 pri polasku sa Žnjana prometovati postojećom trasom odnosno Bračkom i Velebitskom ulicom, nakon čega bi skretala lijevo u Ulicu Moliških Hrvata te Ulicom Put Radoševca prometovala do kružnog toka i dalje nastavila Ulicom Ivana pl. Zajca do Poljičke ulice. Nakon dolaska u Poljičku ulicu linija broj 8 bi nastavljala svojom uobičajenom trasom prema Zvončacu.

U povratku sa Zvončaca linija bi prometovala istim ovim prometnicama u obrnutom smjeru.
hr Fri Apr 16 2021 09:35:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .