U Hrvatskoj gospodarskoj komori predstavljena ekološka dekarbonizacija motora

U organizaciji Hrvatske gospodarske komore i nonCarbon
Akademije danas je u HGK – Županijskoj komori Split održana Konferencija
ekološke dekarbonizacije motora s unutarnjim izgaranjem. Tehnologijom dekarbonizacije motora, kako se moglo čuti na konferenciji, poboljšavaju se
performanse motora, znatno se smanjuju emisije čađi i štetnih plinova u
atmosferu te se štedi na potrošnji goriva, stoga ista predstavlja jedan od odgovora za smanjenje emisija stakleničkih plinova i
dekarbonizaciju energetskog i prometnog sektora.

Hrvatska gospodarska komora prati trendove i
aktualne teme, sve u kontekstu potreba svojih članica, tj. gospodarstva. Tako
smo organizirali i ovu konferenciju kako bi tvrtke koje koriste veliki broj
vozila, ali kod nas i plovila, upoznali s jednim načinom smanjenja štetnog
utjecaja na okoliš i u konačnici i određenim uštedama
, rekla je u ime HGK –
Županijske komore Split samostalna savjetnica Vesna Friedl. Friedl je
naglasila da Komora provodi veliki broj aktivnosti te pruža usluge koje pomažu
prilagodbi članica zakonskoj regulativi, kao i što bržem i kvalitetnijem
prihvaćanju europskih inicijativa na području održivosti i zelene tranzicije,
što je u konačnici i put ka inovativnosti, konkurentnosti i otpornosti
gospodarstva.

Proces ekološke dekarbonizacije motora s unutarnjim
izgaranjem i aktivnosti nonCarbon akademije predstavio je njen direktor
Tihomir Tomaž
Pavičić. ”Proces dekarbonizacije motora
nonCarbon uređajima u cijelosti je neinvazivan jer u motor vozila i plovila ne
ulazi nikakav kemijski sadržaj štetan po motor ili okoliš, a nakon čišćenja
produžuje se vijek trajanja motora, smanjuje se potrošnja čak do 10-ak posto, a
emisije CO2, NOx, HC, koji su dokazano karcinogeni, smanjuju se do 70 posto
”,
rekao je Pavičić, naglasivši da su prepoznati i posluju u 65 zemalja svijeta.

Da je dekarbonizacija pitanje koje se tiče svih, kao
potrošača, pojasnio je predsjednik Europskog centra za izvrsnost potrošača Josip
Kelemen
. ”Dekarbonizacija je vrlo bitno pitanje i za potrošače, jer
ako manje trošimo u distribuciji, prodaji i transportu automatski
pojeftinjujemo proizvod. A to je naš glavni interes, da očuvamo okoliš,
smanjimo troškove u transportu i da proizvod koji kupujemo bude jeftiniji, jer
je dobavni pravac pojeftinio i u konačnici ne šteti okolišu”
, poručio je Kelemen.

Što o dekarbonizaciji kažu znanost, struka i brojke,
nazočnima su približili predstavnici zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti i
Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta (RGNF) te splitskog Fakulteta
elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje (FESB). Prof. dr. sc. Željko
Marušić
s Fakulteta prometnih znanosti istaknuo je da tehnologija
dekarbonizacije prvenstveno ima utjecaj na smanjenje stvaranja čađe te da
pomaže da motori rade ispravnije, učinkovitije i budu dugoročno prihvatljiviji
za okoliš.

Rezultate analize HGK i
Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta u suradnji s Centrom za vozila Hrvatske, a
temeljem ispitivanja rada motora s unutarnjim izgaranjem prije i nakon
dekarbonizacije, predstavila je prof. dr. sc. Daria Karasalihović-Sedlar
s RGNF-a, dok je o određivanju emisija štetnih tvari u motorima s unutarnjim
izgaranjem govorio dipl. ing. Ante Kozina sa splitskog FESB-a. 

Suradnju s marinama i čarter
tvrtkama po pitanju zaštite okoliša, prvenstveno mora, predstavila je
predsjednica organizacije Green Sail Ornela Krezić, dok je dr. Vide
Popović
iz Kliničkog bolničkog centra Split prezentirao utjecaj štetnih
čestica na ljudski organizam, a prof. Mirela Žižić iz splitske Pomorske
škole njihov utjecaj na okoliš.

Da je riječ o zanimljivoj temi
pokazao je i odaziv županijskih
gospodarstvenika, koji su zahvaljujući prikazanom iz različitih aspekata,
znanstvenog, praktičnog, zdravstvenog, okolišnog, mogli dobiti cjelovitu i
kvalitetnu sliku o predstavljenoj tehnologiji dekarbonizacije motora s
unutarnjim izgaranjem.

POSLJEDNJE DODANO: