Article

//www.dalmacijanews.hr/files/616c81ee6f52df52568b4573/80
Foto: DalmacijaNews

Privatnik iz Klisa četiri godine ilegalno upravljao javnom garažom na Brodarici, Grad Split je čak za nju plaćao i pričuvu

Koncesionar koji to četiri godine već nije i Grad koji "mišiće" ne trenira zauzimanjem svoga? Posljedice koje se vide golim okom kad sustav zakaže.
Državni i gradski prostori po zakonu dobivaju se na natječaju, javne garaže koncesijom dolaze do odgovornih za "obavljanje komunalne djelatnosti upravljanja i održavanja". Splitska priča s Brodarice dokazuje suprotno. U gradu u kojem svatko iole vjeran stranačkoj iskaznici reda rješenja za kaotičan nedostatak parkirališnih mjesta, postoji javna gradska garaža sa 125 mjesta kojom upravlja privatnik. I to na posve zanimljiv način - četiri godine ilegalno i uz dodatak da grad Split za taj isti sporan prostor plaća mjesečnu pričuvu nešto veću od 11 tisuća kuna.

Krenimo redom. Još u travnju 2013. godine Grad Split je, kojim je tada "vladao" socijaldemokrat Ivo Baldasar, zaželio treću etažu javne garaže Brodarica dati u koncesiju za najmanje 22 i pol tisuće kuna. Kriterij odabira napisan je u jednoj crti - onaj s najvišom naknadom za koncesiju je ujedno i novi koncesionar. Kad je već zbog gubitaka na lokaciji iz kombinacija ispala Hvidra, preteča Split Parkinga.


Nakon svih zakonskih procedura odlučeno je kako će u garažu, koja ima ulaz u ulici Mike Tripala, upravljati tvrtka "Acorus d.o.o." iz Klisa. Od 2. kolovoza 2013. godine do istog dana četiri godine kasnije. Jedina se javila na gradski natječaj.


Skuteri, bicikli, skladište...

S jedne strane potpis Baldasara, s druge paraf Damira Bobana, vlasnika te firme s Klisa koji je više od jednog desetljeća radio na mjestu stručnog voditelja izgradnje u splitskoj gradskoj Službi, uz bok Damira Babića. U međuvremenu je osnovao "Acorus" koji već neko vrijeme usluge održavanja rampi i sustava naplate radi, zanimljivo, i za gradsku tvrtku Split Parking.

I ne bi priča dospjela u rubriku "vjerovali ili ne" da od tog 2. kolovoza 2017. godine do prije nekoliko dana privatna tvrtka nije bez produženja koncesije i dalje upravljala tom garažom i ubirala zaradu. Čak i prenamijenila garažu u turistički parking, kako je taj prostor oglašavan na internetu. 

- Parking se naplaćivao 15 eura po danu, a za više od tri dana na parkingu bio je po 10 eura. Suprotno odredbama koncesijskog ugovora, naravno, a čak se nudio i "parking za utakmicu" - pred ulazom u garažu dočekao nas je Siniša Jonjić, višegodišnji član vijeća Gradskog kotara Lovret i predstavnik suvlasnika u cijelom objektu na Brodarici koji službeno slovi kao "stambeno poslovni objekt".

- U prostoru garaže čak su se i nudili najmovi skutera i bicikli, a određeni dio prostora se koristio i kao skladište opreme za restoran, vrtne garniture i nekoliko platnenih suncobrana. Sve je to bilo dio vanjske terase restorana koncesionara - dodaje Jonjić i dio s "turističkim parkingom" i "parkingom za utakmicu" prisnažuje fotografijama s terena. 



"Zahvaljujem koncesionaru"

Krajem ožujka 2016. godine Grad je osnovao tvrtku Split Parking kako bi se "parkirališna mjesta u Splitu spojila u jedinstvenu cjelinu" pa je bizarno da taj gradski komunalni "parking uređivač", koji je tada imao nešto više od godinu dana od rođenja, nije "ušao" u tu javnu garažu.

Iz Grada Splita sve opravdavaju "ponajprije zbog neriješenih odnosa suvlasnika i podizanjem nekoliko kaznenih prijava, financijskih pitanja te funkcioniranja zajedničkog-operativnog sustava za objekt u cijelosti". 

Nova splitska gradska uprava, koja je u Banovinu stigla prije stotinjak i kusur dana, kaže kako četverogodišnje bezvlašće "financijski nije bilo štetno za grad". Pred kamerama je tako govorio dogradonačelnik Bojan Ivošević. Grad koji je svo to vrijeme, primjerice, nastavljao s plaćanjem pričuve. Točno tjedan dana kasnije Ivošević je ponovno odgovarao na naše pitanje o "Brodarici".

- Prostor je vraćen u posjed Grada bez ikakvog otpora koncesionara i ja mu na tomu zahvaljujem - započeo je.

- Garaža je u dobrom stanju, ali cijeli poslovni objekt ima nedostataka zbog čega je ne možemo pustiti u javnu upotrebu i biti odgovorni za moguću štetu. Razmišljamo da garažu stavimo u neku komercijalnu naplatu nakon što se ishodi sve tehničko što treba, a drugo je da možda, s obzirom da je vrlo nezgodna za javno korištenje, procijenimo njezinu vrijednosti i da gradski vijećnici odluče o njezinoj prodaji - podvukao je Ivošević.


"K'o i lani"

Nekoliko minuta nakon tog "novinarskog sastanka s vlasti" u Banovini uputili smo se na treći kat ispod zemlje. Dočekao nas je, kao i ranije, čovjek koji bi reagirao na svaku škripu automobilskih guma.

- Možemo li se ovdje parkirati? - pristojno smo pitali.

- Bez problema - odmah je uzvratio naočit muškarac, u pedesetima.

- Besplatno je? - dodatno zapitkivamo.

- Koliko ćete se zadržati? - govori nam.

- Sat vremena otprilike.

- Onda parkirajte - zaključio je kratak razgovor muškarac koji se vratio u kućicu od nekoliko kvadrata na kojoj i dalje stoji ime privatnika iz Klisa. Nekoliko motora stajalo je i s lijeve strane te naplatne kućice, a natpisi za parking i dalje su bili na ulazu u garažu, čak i na prometnici koja vodi do tog ulaza.

Dakle, sve i dalje izgleda "k'o i lani", kako kažu stihovi poznatog dalmatinskog pjevača iako je, kako smo u dva navrata čuli od strane gradskih otaca, "prostor vraćen u posjed Grada". 


"Ivošević je odgovoran"

Situaciju u garaži smo pokušali razjasniti i s Damirom Bobanom, ali nije bio razgovorljiv

- Za sve informacije o garaži obratite se gradu Splitu, možete i direktno Bojanu Ivoševiću, on je odgovoran. Ja nemam mogućnosti više davati te informacije - rekao nam je u telefonskom razgovoru. 


Bivši šute, novi odgađaju

O spornom prostor naš prvi sugovornik, jedno vrijeme i kao čelnik Gradskog kotara Lovret, tražio je sastanak u Gradu. O mogućim financijskim štetama i drugim ilegalnim radnjama želio je na sastanku razgovarati s bivšim čelništvom Splita, ali i novim "vladarima". Na protokolirane zamolbe prošli nisu odgovarali, a ništa više sreće nije bilo ni s novima. Nakon pisanja gradonačelniku Ivici Puljku i dogradonačelniku Bojanu Ivoševiću na službeni susret pozvala ga je tajnica drugog dogradonačelnika Antonia Kuzmanića. Susret je otkazan dva dana prije održavanja.

Treba kazati i kako je vijeće tog kotara i prije isteka koncesije, 25. srpnja 2017. godine, izrazilo protivljenje mogućem produžetku tog ugovora "dok se ne sanira protupožarna i ostala oprema u objektu".


Kazna do milijun kuna

Zakonom o koncesiji za slučajeve kada se obavlja "djelatnost za koju je potrebna koncesija bez dane koncesije" propisuje novčane kazne od 10 tisuća pa do milijun kuna za pravne osobe, a isto toliko kažnjava se situacija kada se "u izvršavanju ugovora o koncesiji obavlja djelatnost koncesije izvan opsega djelatnosti koncesije koji je određen ugovorom o koncesiji".

Koncesionar koji to četiri godine već nije i Grad koji "mišiće" ne trenira zauzimanjem svoga? Posljedice koje se vide golim okom kad sustav zakaže.



hr Sun Oct 17 2021 22:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/633aace718d1cb72098b459c/80
Foto: Ivana Ivanović

Rektor Ljutić pozdravio prvu generaciju studenata studija Komunikacija i mediji u Splitu

Dugo smo radili i čekali na početak ovoga studija, rekao je prorektor Radić
Rektor Sveučilišta u Splitu prof. dr. sc Dragan Ljutić, u povodu početka nove akademske godine, pozdravio je prvu generaciju studenata novog studija Komunikacija i mediji u Vijećnici Senata "don Frane Bulić" na 5. katu Rektorata / Sveuč. knjižnice.

- Studenti su sami tražili otvaranje jednog ovakvog studija jer oni su trebali ići ja druga učilišta kako bi ovo studirali. Splitsko Sveučilište se širi, vidite to, studentima dajemo više mogućnosti, a opet ćemo na scenu u državi dovesti stručnjake širog znanja koji će biti izvrsni u komunikaciji. To nam je danas potrebno - rekao je Ljutić.

- Uzbuđeni smo zbog početka studija. Studenti zbog početka akademske karijere, a mi na Sveučilištu zbog početka studija na kojem smo dugo radili i iščekivali. Ponosni smo na njega i nadamo se da će opravdati očekivanja. Od iduće akademske godine studenti će moći upisati i diplomski studij "Komunikacije i medija" - rekao je prorektor prof. dr.sc Željko Radić.




hr Mon Oct 03 2022 11:36:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/633a978318d1cb37098b4587/80
Foto: Ivana Ivanović

[FOTO] U Ulici hrvatske mornarice se zapalio automobil

Planuo je ispod Turske kule
Jutros je u Ulici hrvatske mornarice u pravcu Poljuda planuo automobil u vožnji. Dogodilo se to odmah nakon prolaska raskrižja nakon Parka mladeži, a pred školskim poligonom ispod Turske kule. Na teren su odmah pohitale sve dežurne službe, a nastala je i malo veća gužva u prometu. Sva sreća da je šteta samo materijalna.



hr Mon Oct 03 2022 10:05:33 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/627e450becdbd1aeaa8b456c/80
Foto: Goran Leš

Domovinski pokret: Mala pobjeda, ali velika poruka, Dalmatia Tower skinuo pokidanu zastavu

Prije nekoliko dana su iz stranke uppozorili da je zastava u neprimjerenom stanju
Domovinski pokret Split reagirao je na sramotno i tužno stanje državne zastave na vrhu najvišeg tornja u Hrvatskoj. Naime, državna zastava na Dalmatia Toweru, novom neboderu u ulici Domovinskog rata, bila je pokidana i u neprimjerenom stanju. Upozorli smo menadžment tornja da su dužni, sukladno Zakonu o zastavi, grbu i himni RH, brinuti o nacionalnim obilježjima koja ističu na privatnim prostorima. Upornost u traženju reda se isplatila - Dalmatia Tower je skinuo pokidanu zastavu. Sada bi bilo lijepo, kada ste već jednom istaknuli državna obilježja na vašem tornju, da postavite novu i veću zastavu na tornju. Ipak je to, kako volite kazati, najviši toranj u Hrvatskoj. Pa, gospodo, obilježimo ga prikladno!
hr Mon Oct 03 2022 08:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/633a812518d1cb0d078b4642/80

Izbori u BiH: Komšić prestigao Krišto

Izetbegović uvjerljivo izgubio od Bećirovića

CIK je objavio nove podatke prema kojima Željko Komšić ima 183.529 glasova (53,61%), a Borjana Krišto 158.781 (46,39%) glas. Obrađeno je 2812 biračkih mjesta, odnosno 84,75%.

Denis Bećirović ima 57% glasova, Bakir Izetbegović 37,84%, a Mirsad Hadžikadić 5,16%.

Željka Cvijanović je s 52,87% ispred Mirka Šarovića koji ima 35,70%.

Milorad Dodik vodi na izborima za predsjednika Republike Srpske. On ima 242.851 glas (48,80%), a druga je Jelena Trivić s 212.452 glasova (42,69%).

RANIJE OBJAVLJENO

Mrtva je trka između Borjane Krišto i Željka Komšića u utrci za člana Predsjedništva iz redova hrvatskog naroda, piše N1. Prema preliminarnim rezultatima izbora u BiH za člana Predsjedništva BiH iz redova hrvatskog naroda vodi Borjana Krišto, koja ima 51 posto glasova, dok Željko Komšić ima 49 posto.

SDP-ov Denis Bećirović, koji je predstavljao ujedinjenu oporbu, u utrci za člana Predsjedništva pobijedio je uvjerljivo Bakira Izetbegovića.

U Republici Srpskoj izbori su rezultati u utrci za člana Predsjedništva BiH bili sukladni očekivanjima jer je pobijedila Željka Cvijanović iz Saveza nezavisnih socijaldemokrata (SNSD).

Utrka za predsjednika Republike Srpske između Milorada Dodika i kandidatkinje oporbene Partije demokratskog progresa (PDP) Jelene Trivić i dalje je potpuno neizvjesna, a iz oba izborna stožera tvrde kako upravo njihovi kandidati vode.




hr Mon Oct 03 2022 08:29:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .