Henry Jorgensen, direktor kompanije Blue Line, u petak je optužio
splitskog gradonačelnika Ivu Baldasara i ravnatelja Lučke uprave Split Milana Blaževskog da, nakon što su odbili projekt botela u Splitu,
pokušavaju spriječiti dobivanje veza za brod-hotel u
Dubrovniku. Splitska lučka uprava je prije mjesec dana odbila zahtjev za
odobrenjem veza u Gradskoj luci za brod Dalmatia koji je trebao biti
pretvoren u hotel uz obrazloženje da za to nema mjesta. Jorgensen tvrdi
da ga je nakon toga kontaktirao dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić
te da je na zajedničkom sastanku nadležnih službi dogovoreno da botel
počne s radom u nedjelju, 1. lipnja.
– Nakon samo nekoliko dana dobre suradnje Blaževski, koristeći
kontakte iz splitske carine, pokušava utjecati i na Dubrovnik i
onemogućiti realizaciju projekta. Razloge njihova ponašanja ne znamo,
ali u interesu poreznih obveznika u Hrvatskoj je da se utvrdi je li u
pitanju nesposobnost ili zloća. Svojim su ponašanjem nanijeli
višemilijunsku štetu, narušili investicijsku klimu i ugled Splita i
vjerujemo da će se njihovim motivima pozabaviti nadležna državna tijela,
a mi ćemo zatražiti pravnu zaštitu zbog otežavanja uvjeta za poslovanje
i porasta pripremnih troškova projekta – kazao je Jorgensen i napomenuo
kako smatra da obrazloženje kako za botel nema mjesta u splitskoj luci
nije opravdano jer je nudio da po potrebi izmjesti brod ispod Sustipana.
Blaževski je na ove optužbe odgovorio kako one samo pokazuju da je njihova odluka bila ispravna.
– Onaj koji ima argumente ne pribjegava uvredama i klevetama na
osobnoj razini. Sadržaj njihovih optužni pokazuje samo to da je naša
odluka bila ispravna – komentirao je Blaževski.
Jorgensen je istaknuo i kako su problemi za Blue Line počeli dolaskom Baldasara
i Blaževskog na funkcije te da je Lučka uprava glavni razlog zbog kojeg
ove godine na liniji Split – Ancona plove samo s jednim brodom.
– Pitanje je hoćemo li iduće godine uopće ploviti iz Splita. U slučaju povlačenja
desetak će ljudi ostati bez posla na kopnu, ali na brodu imamo 35
hrvatskih pomoraca, a štetu će pretrpjeti i agencija koja radi s nama te
trgovine u kojima vršimo nabavu. Carina je u prosincu prošle godine
svojim nerazumljivim tumačenjem propisa uspjela otjerati Blue Line s
remonta u splitskom brodogradilištu u Crnu Goru, čime je Splitu i
Hrvatskoj također nanesena višemilijunska šteta, a sada traže milijunske
garancije – zaključuje Jorgensen.
Ivo Baldasar odgovorio je da stvari o kojima priča Jorgensen nemaju nikakve veze s njim.
– Istina je da sam se dio života bavio pomorstvom, ali on je na sasvim pogrešnoj adresi. Svaki investitor je dobrodošao dok poštuje institucije, zakone i propise ove države. Po njegovoj reakciji mi se čini da to baš i nije tako i to više puta u dužem periodu, on pokazuje da se ponaša sasvim suprotno. Mislim da se ovdje radi o potpuno pogrešnoj poslovnoj odluci i da im je sada svatko kriv – rekao je Baldasar.