ZDRAVA PREHRANA

Razlozi zašto bismo trebali jesti prehranu bogatu vlaknima

Zdrava prehrana uključuje konzumaciju svih vrsta hranjivih tvari u obrocima. Namirnice koje jedemo sadrže različite hranjive i korisne tvari, a vlakna su nešto što ne bismo trebali izbjegavati jer imaju mnoge zdravstvene dobrobiti.

Nutricionistica Lovneet Batra izdvaja da bismo dnevno trebali unijeti 25 do 40 grama vlakana u organizam. Unošenje vlakana važno je za hormonsku ravnotežu, regulaciju inzulina u tijelu i druge funkcije. Kao jedne od najboljih namirnica koje su bogate vlaknima, nutricionistica je izdvojila voće, povrće, leću i cjelovite žitarice, piše index. Također, otkrila je i nekoliko razloga zašto bismo često trebali konzumirati vlakna.

Nutricionistica tvrdi da hrana bogata vlaknima, osobito topivim vlaknima, smanjuje upalu u tijelu.

Smanjivanjem upalnih markera, vlakna mogu pomoći u ravnoteži hormona na koje utječe upala, poput kortizola i inzulina, objašnjava ona.

Kada je u pitanju reguliranje inzulina, vlakna usporavaju apsorpciju šećera u krvotok, sprječavajući skokove šećera u krvi.

To može pomoći u regulaciji proizvodnje inzulina i osjetljivosti, promicati bolju kontrolu šećera u krvi i smanjiti rizik od inzulinske rezistencije, dodaje nutricionistica.

Slično je i s regulacijom razine kortizola. Hrana bogata vlaknima može pomoći u “moduliranju razine kortizola” promicanjem stabilne razine šećera u krvi i smanjenjem stresa za tijelo. Reguliranje razine kortizola može ublažiti negativne učinke kroničnog stresa i podržati zdravu funkciju nadbubrežne žlijezde. 

Vlakna djeluju kao prebiotik, hraneći dobre bakterije u crijevima.

Zdrava ravnoteža crijevnih bakterija neophodna je za cjelokupnu hormonalnu ravnotežu. Vlakna podržavaju rast dobrih bakterija te mogu utjecati na razinu hormona u tijelu i promicati zdrav rad metabolizma, tvrdi nutricionistica.

POSLJEDNJE DODANO: