Nakon V. gimnazije “Vladimir Nazor”, našu novu rubriku predstavljanja splitskim srednjih škola nastavljamo Turističko-ugostiteljskom školom. Splitske škole svoje prijave za predstavljanjem mogu poslati na e-mail: [email protected] .
Turističko-ugostiteljska
škola osnovana je 1. rujna 1960. godine kao Ugostiteljska škola s praktičnom
obukom. Tijekom godina nazivi su se mijenjali; dugo godina je bila dio Centra
za odgoj i obrazovanje Ante Jonić, a od 1993. godine postoji kao
Turističko-ugostiteljska škola.
Aktualnu školsku godinu školu pohađa 750 učenika u 29 razrednih odjeljenja. Danas se
u njoj stječe obrazovanje za velik broj programa i zanimanja:
► u četverogodišnjem
trajanju
– turistička gimnazija
– hotelijersko-turistički tehničar
– turističko-hotelijerski komercijalist
► u trogodišnjem
trajanju
– konobar
– kuhar
– slastičar
►obrazovanje
učenika s teškoćama u razvoju
– pomoćni konobar -TES
– pomoćni kuhar i slastičar -TES
O zanimanjima
Zanimanje hotelijersko-turistički tehničar (HTT) obrazuje učenike za rad u
turističkim agencijama, recepcijama hotela,… ili omogućuje upis na fakultet. Značajni predmeti za upis u I. razred za
ovo zanimanje su : hrvatski jezik, matematika, strani jezik, geografija,
povijest i likovna kultura. U I. razred u školske god. 2015./2016. bit će
upisano 78 učenika u 3 razredna
odjela. Zadnji upisani učenik prošle godine imao je 68,45 bodova.
Zanimanje turističko-hotelijerski komercijalist (THK) obrazuje učenike za rad i vođenje malih obiteljskih hotela
i pansiona te vođenje odjela hrane i
pića u većim hotelima. Plan i program za ovo zanimanje napravljen je prema
sličnim planovima i programima škola iz Austrije, Njemačke, Švicarske i
Italije. Značajni predmeti za upis u ovo zanimanje su: hrvatski jezik,
matematika, strani jezik, geografija, povijest i likovna kultura. U sljedećoj školskoj godini zatražen je upis 26
učenika u ovo zanimanje. Zadnji upisani učenik prošle godine imao je oko 65
bodova.
Zanimanja konobar, kuhar
i slastičar su trogodišnja i
obrazuju učenike za rad u ugostiteljstvu na tim poslovima. Ta zanimanja sve
su atraktivnija razvojem turizma i
ugostiteljske djelatnosti. Važno je napomenuti da završetkom redovnog, ne
prestaje mogućnost nastavka školovanja. U školskoj godini 2015./2016. bit će
upisano 28 učenika za zanimanje konobar, 48 za zanimanje kuhar
i 8 za zanimanje slastičar. Uvjeti za upis su završena osnovna
škola (značajni predmeti za upis su: hrvatski jezik, strani jezik,
matematika). Za ova zanimanja
nema bodovnog praga.
Zanimanja pomoćni
konobar (TES) i pomoćni kuhar
i slastičar (TES) predviđana su za učenike koji imaju
teškoće u razvoju. Stjecanjem ovih zanimanja učenici imaju mogućnost obavljanja
pomoćnih poslova u kuhinjama i restoranima ugostiteljskih objekata. Školovanje
za ova zanimanja traje 3 godine i bit će upisano 6 učenika za zanimanje pomoćni
kuhar i slastičar-TES i 6 učenika za zanimanje pomoćni
konobar-TES.
Aktivnosti škole
Turističko-ugostiteljska
škola iz Splita postala je prva škola iz Republike Hrvatske članicom AEHT-a,
gdje učenici i nastavnici sudjeluju u raznim natjecanjima, razmjenama i
kongresima s učenicima i nastavnicima brojnih škola iz cijele Europe.
Splitska škola surađuje s četiri prijateljske škole iz Italije (Senigallia, Ascoli Piceno i Loreto), jednom iz Austrije (Semmering), školom iz Švedske (Bollnäs), Srednjom školom za
gostinstvo in turizam (Maribor) te Gradišćanskim Hrvatima (Pinkovec).
Učenici su nositelji brojnih medalja, nagrada i priznanja s raznih natjecanja,
naročito u znanju stranih jezika i s državnog natjecanja Gastro. Ove školske godine učenici Turističko-ugostiteljske škole nositelji su 3 zlatne medalje s državnih natjecanja, 1 srebrnu i 1
brončanu. (posebno o natjecanjima. Također jednu zlatnu sa natjecanja AEHT-a
koje se održalo na cruiseru po Mediteranu u studenome 2013.
Uspjesi na natjecanjima posljednje dvije školske godine
Školska godina 2013./2014.
Učenici i njihovi
mentori koji su ostvarili zapažene rezultate na međunarodnim
i državnim natjecanjima.
Marina Boban (4.D) osvojila je 1. mjesto na Međunarodnom natjecanju AEHT kategoriji Bar, njezin mentor je Darijo Žaja.
Ante Totić (3.H) osvojio je 2.mjesto na Državnom natjecanju GASTRO u Osijeku u
disciplini pripremanje menija. Njegova mentorica je Smiljka Ivakić.
Ante Vuletić (3.H) osvojio je 3.mjesto na Državnom natjecanju GASTRO u Osijeku
u disciplini pripremanje slatkog izloška. Njegova mentorica je Cvita Lolić
Ines Galić (4.D) osvojila je 3.mjesto na Državnom natjecanju GASTRO u Osijeku u
disciplini pripremanje barskih mješavina. Njezin mentor je Darijo Žaja.
Ante Klarić (4.C)
osvojila je 1.mjesto na Državnom natjecanju iz francuskog jezika u Primoštenu i
3. mjesto na Državnom natjecanju iz talijanskog jezika u Primoštenu.
Mentorice
su Helena Stamenov i Lidija Stipičić-Lopušinsky.
Marija Vuković (3.C) osvojila je 2.mjesto na Državnom natjecanju iz francuskog
jezika u Primoštenu. Njezina mentorica je Helena Stamenov.
Josip Abramac (4.C)
osvojio je 3. mjesto na Državnom natjecanju iz francuskog jezika u Primoštenu.
Mentorica je Helena Stamenov.
Stilda Roguljić (4.C)
osvojila je 3.mjesto na literarnom nagradnom natječaju „Evo me , moj svijete, na raskršju tvome i mome“. Mentorica je Maja
Fradelić
Školska godina 2014./2015.
Kako još nije
završen cjelokupni sustav natjecanja u ovome trenutku imamo rezultate
regionalnih i županijskih natjecanja:
Regionalno natjecanje Gastro 2015. održano je od 5. i 6. ožujka 2015.
u Dubrovniku.To je izlučno natjecanje za Državno natjecanje. Učenici ove škole
ostvarili su zapažene rezultate kako slijedi:
1.mjesto: Bruno
Banjan (disciplina 2 – posluživanje menu-a); mentor: Darijo Žaja
Roko Čulina (disciplina 3 –
pripremanje slanog izloška); mentor: Kruno Grgurević
Marija Tomkić (disciplina 4 –
pripremanje slatkog izloška): mentorica Cvita Lolić
Zrinka Rojnica (disciplina 5 –
barsko poslovanje), mentor: Tomislav Nađfej
Mirna Matković (disciplina 6 –
poslovanje recepcije hotela): mentori: Slaven Škrabić i Iris Tošić
Lea Meštrović (disciplina 7 –
poslovanje putničkih agencija): mentori: Slaven Škrabić i Iris Tošić
2.mjesto: Goran-Jerko Dujmović
(disciplina 8 – predstavljanje turističke destinacije): mentori: Slaven Škrabić
i Marija Maras-Krivić
12. mjesto: Tomica Vukoja (
disciplina 1 – pripremanje menu-a): mentor: Ivan Gojsalić
Županijsko natjecanje iz francuskog jezika:
1. Mjesto: Marija Vuković
(IV.c), mentorica: Helena Stamenov
2. Goran Jerko Dujmović (III.c),
mentorica: Helena Stamenov
3. Lea Meštrović (IV.c),
mentorica: Helena Stamenov
Županijsko natjecanje iz talijanskog jezika:
1. Magdalena Vuković (IV.c),
mentorica: Lidija Stipičić Lopušinsky
2. Lea Meštrović (IV.c),
mentorica: Lidija Stipičić Lopušinsky
3. Petra Vuka (IV.b),
mentorica: Lidija Stipičić Lopušinsky
Kako smo već pisali na našem portalu, učenica Zrinka Rojnica proteklog je vikenda sudjelovala na Državnom natjecanju Gastro 2015. u Biogradu na moru. Riječ je o natjecanju na kojem sudjeluju ugostiteljske škole iz cijele Hrvatske i Slovenije, a u osam kategorija natjecalo se 92 učenika. Zrinka se natjecala u konkurenciji trojice momaka i sedam djevojaka, u kategoriji barsko poslovanje. Sve je rezultiralo time da je osvojila prvo mjesto.
Nije Zrinka jedina koja se kući vratila s medaljom oko vrata. Njezina škola osvojila je tri prva mjesta, jedno drugo i jedno treće mjesto te je na taj način postala uvjerljivo najuspješnija škola u Hrvatskoj u ovom sektoru. Učenici su se natjecali u ukupno osam disciplina- pripremanje menua, posluživanje menua, izložbeni slani i slatki eksponat, bar, recepcija hotela, putnička agencija i prezentacija turističke destinacije.
Zlatnu medalju su osvojili: Bruno Banjan (posluživanje menua) uz pomoć mentora Darija Žaje, Zrinka Rojnica (pripremanje barskih mješavina) čiji je mentor Tomislav Nađfej, Mirna Matković (poslovanje recepcije hotela) s mentorima Slavenom Škrabićem i Iris Tošić. Srebrnu medalju je osvojio Roko Čulina (pripremanje slanog izloška) čiji je mentor bio Kruno Grgurević, dok je brončanu medalju osvojila Lea Meštrović (poslovanje putničke agencije) uz mentore Slavena Škrabića i Iris Tošić.
Obrazovanje odraslih
Turističko-ugostiteljska škola ima 50-godišnje iskustvu u obrazovanju odraslih. Izvode se redovni
srednjoškolski programi, prekvalifikacije i doškolovanja za sva zanimanja u
sektoru turizma i ugostiteljstva, a također usavršavanja i osposobljavanja.
Škola ima specijalizirane kabinete za
izvođenje najsuvremenijih oblika nastave, a u području ugostiteljstva ima 4
kabineta. Nastavnici koji izvode nastavu su renomirani predavači s dugogodišnjim
iskustvu u poučavanju odraslih osoba, a
također i stručnjaci iz realnog svijeta rada.
U školskoj godini 2011./2012. u školi se obrazovalo više od 250
polaznika, koji su stekli stručne kompetencije dovoljne za uključivanje u
tržište rada.
Redovna srednjoškolska zanimanja su četverogodišnja
zanimanja i to hotelijersko-turistički tehničar i turističko-hotelijerski komercijalist.
U četverogodišnja zanimanja polaznici se najčešće upisuju
kao prekvalifikacija iz drugih zanimanja, naročito u zanimanje
turističko-hotelijerski komercijalist, gdje se upisuju završeni konobari,
kuhari i slastičari. Od ove godine u četvrtom razredu za oba zanimanja
polaznici će kroz predmet praktična nastava dobiti znanja i kompetencije o radu
na distribucijskom sustavu Amadeus, najvećem svjetskom sustavu za rezervaciju avio
karata, hotela, rent-a-car agencija itd.
Zanimanja konobar, kuhar i slastičar su
trogodišnja i obrazuju polaznike za rad u ugostiteljstvu na tim poslovima.
Prednost naše Škole u odnosu na druge ustanove za obrazovanje odraslih su
vrhunski opremljena 4 kabineta s kuhinjama, kvalitetni i kompetentni
nastavnici, te izvođenje dijela praktične nastave u tim prostorima kako bi
polaznici na školski način usvojili znanja i tehnološke postupke koje će nadograditi
u gospodarstvu.
Škola također nudi niz programa
usavršavanja u struci za završene konobare i kuhare. Na 5. razini to su kuhar/ica specijalist/ica (525 sati) i konobar/ica specijalist/ica (504
sati).
Ta dva usavršavanja na
5. razini jedinstveni su u obrazovnom sustavu RH s preko 500 sati nastavnih
sadržaja. Trenutno ih izvodi samo naša škola. Usavršavanje za kuhara ili
konobara specijalista je program za usavršavanje na poslovima šefova
kuhinja/sala, voditelja odjela hrane i pića, poduzetnika u hotelijerstvu i
ugostiteljstvu. Sam program odvija se prema modularnom planu, kroz dva modula
koji će u sebi sadržavati po nekoliko sastavnica koje se interdisciplinarno
izvode i trećeg modula praktična nastava koji se sastoji od dvije radionice.
Preduvjet je završeno strukovno obrazovanje za kuhara/konobara ili
turističko-hotelijerskog komercijalista i tri godine radnog iskustva u struci.
Programi su napravljeni
tako da prate najsuvremenije trendove u gastronomiji, enologiji, sommelijerstvu
vodeći računa o kulturi prehrane gosta.
Na 3. razini – kuhar/ica
specijalist/ica za dalmatinsku kuhinju, hladna predjela, topla predjela, jela od tjestenine i riže, variva, priloge i garniture. Preduvjet je završena
škola za zanimanje kuhar ili turističko-hotelijerski komercijalist.
Za barmena, sommeliera i flambera preduvjet završena
škola za zanimanje konobar ili turističko-hotelijerski komercijalist.
Škola nudi i programe osposobljavanja za barmene i sommeliere.
Koncept Centra kompetencija/izvrsnosti
Ravnatelje Turističko-ugostiteljska škole, dipl.ing. Ivo Bilić, jedan je od najzaslužnijih da je ova vrijedna splitska škola prerasta u Centar izvrsnosti/kompetencija u turizmu za cijelu regiju! Objasnio nam je o čemu se radi:
– Projekt unaprjeđenja ljudskih potencijala u Sektoru turizma i
ugostiteljstva prezentirao sam u Ministarstvu turizma u srpnju 2013.
godine na skupu pod nazivom Centri izvrsnosti
za jačanje konkurentnosti ljudskih potencijala u turizmu. Radi se o
Kvalitetnoj školi, Centru izvrsnosti ili Centru kompetencija. Svejedno kako
ćemo to nazvati, važniji su cilj i zadatci takve Škole ili Centra. Naime, takvi Centri bi morali imati zavidnu
infrastrukturu (školsku zgradu s učionicama, školsku radionicu s kabinetima i
praktikumima za strukovne predmete, hotelske sadržaje, učenički internat, putničku
agenciju, radionicu za djecu s teškoćama,…) kroz koju bi osigurali izvrsne
uvjete za rad, nove kurikulume, podizanje kapaciteta nastavnika, rad s
učenicima s teškoćama, kontrolirana praktična nastava, osvježavanje znanja za
zaposlene u turizmu i ugostiteljstvu. Ovakvi Centri su predviđeni prema
Strategiji razvoja hrvatskog turizma do 2020. i prema predloženoj Strategiji
znanosti, obrazovanja i tehnologije.
Želja mi je da Turističko-ugostiteljska
škola, Split preraste u ovakav Centar, a ishodišna ideja je bila da sve škole u SD
županiji koje obrazuju barem jedan od programa iz Sektora turizma i
ugostiteljstva, a ima 15 škola, imaju potporu jednog takvog Centra. Centri bi
imale usklađene programe, a cijeli sustav obrazovanja temeljio bi se na
kontroliranoj praktičnoj nastavi i novim kurikulumima utemeljenim ne samo na
dosadašnjim iskustvima, nego i na novim inovativnim pristupima. U tim Centrima
izvodili bi se i razvijali novi kurikulumi, programi usavršavanja i
osposobljavanja, a sami Centri bi bili odgovorni za kvalitetu obrazovanja,
odnosno učeničke kompetencije na svome području (regiji). Osim toga, Centri bi
bili mjesta stalnog dodira turističkog gospodarstva, prehrambene industrije,
industrije novih tehnologija i škole, a sve u cilju sveobuhvatnog unaprjeđenja
obrazovanja – ističe ravnatelj Bilić.
Naš sugovornik istaknuo je da bi opći cilj Centra izvrsnosti bio poboljšati kvalitetu
pružanja usluga u turizmu i hotelijerstvu, a svrha bi bila da se poboljšaju
izlazne kompetencije učenika srednjoškolskog obrazovanja i polaznika
cjeloživotnog učenja u sektoru turizma i ugostiteljstva koje će biti
prilagođene potrebama regionalnog tržišta rada.
– Specifični ciljevi bili bi u funkciji
ostvarenja općeg cilja i sinergijski bi djelovali na ispunjenje svrhe. To znači da bi morali poboljšati i modernizirati infrastrukturu škola
koje bi prerasle u Centre kojom bi se omogućilo izvođenje kurikuluma baziranog
na kontroliranoj praktičnoj nastavi. Također, da se kroz sustav cjeloživotnog učenja podižu “kapacitete“ strukovnih nastavnika koji će
biti moderatori kako učenicima, tako i gospodarstvenicima na izvršnim poslovima
i poslovima srednjeg menadžmenta. Konačno, ovi bi Centri promovirali potrebu trajnog prilagođavanja
kurikuluma strukovnog obrazovanja suvremenim društveno-ekonomskim okolnostima i
regionalnim obilježjima tržišta rada
Centri
bi osim ciljeva koje sam prethodno istaknuo, morali biti regionalno pozicionirani i imali bi odgovornost za
kvalitetu obrazovanja i izlaznih kompetencija učenika i polaznika u svim
školama koje se nalaze na tom području.
Za južnu Hrvatsku jedan od Centara
kompetencija bit će današnja Turističko-ugostiteljska škola u Splitu. Uz potporu
Ministarstva turizma, koje je s 400.000,00 kuna financiralo izradu Studije
predizvodljivosti i Idejni projekt izgradnje, nadogradnje i dogradnje sadašnje
Škole koja bi imala izvrsnu infrastrukturu koja je preduvjet razvoja škole
prema Centru kompetencija. Projekt je kandidiran za financiranje iz EU fondova
za razdoblje 2014.-2020. kroz Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU. U
ovome trenutku čekamo raspisivanje natječaja prema kojem će se povlačiti
sredstva za Centre kompetencija – zaključio je ravnatelj.
Vrijedna volonterska grupa
U zbornici smo zatekli grupu učenica škole koje se bave
volontiranjem. Volontiranje je samo jedna od brojnih izvannastavnih aktivnosti
koje škola nudi zainteresiranim učenicima.
– Naša škola se još od 2000. godine bavi volonterskim
aktivnostima. Grupu je osnovala profesorica psihologije Nataša Stefansovski zajedno s vjeroučiteljicom Goranom Kelam. Aktivno sudjelujemo u brojnim aktivnostima, a neki od njih su
posjeti staračkim domovima i domu Slava Raškaj, druženje u udruzi s djecom s
Downovim sindromom, suradnja s udrugom Zdenac, sudjelovanje u Caritasovim
akcijama. Neke cure iz naše škole su pohađale tečaj znakovnog jezika. Ako me
pitate zašto sam se počela baviti ovakvim aktivnostima, odgovor je jednostavan.
Kada sam u staračkom domu vidjela koliko ima starijih nemoćnih, nepokretnih
osoba, shvatila sam da mi je osobno zadovoljstvo biti u mogućnosti dio svoga
vremena pokloniti tim ljudima. Zahvalnost koju oni nude za malo pažnje nema
cijene. Posjećujući centar Slava Raškaj, u kojemu su djeca s posebnim
potrebama, shvatila sam koliko moramo biti sretni sa svime što nam život nudi –
rekla nam je mlada volonterka ove škole Marina Ćurković (IV.b).
Na naš upit susreće li se s negativnim komentarima vršnjaka
vezanih uz volontiranje s potrebitima, naša mlada sugovornica Klara Šakić (III.c) je odgovorila:
– Ima i toga. Nismo svi isti i ne gledamo svi na neke stvari
u životu na isti način. Kada me prijateljica pita kakva koristi imam od toga da
posjećujem starački i dječji dom, teški mi joj je objasniti koliko ljubavi i
topline dobijem od takvih ljudi, jer njima to puno znači, a meni oduzme tek
malo vremena.
– Humanost je nešto jednostavno, svatko je ima u sebi i
svako je može prigušiti. Davati sebe drugima najplemenitiji je čin kojega
pojedinac može napraviti. Osobno sam doprinosila posjetima staračkom domu na
Lovretu, na Božić sam dijelila bakalar, a položila sam prvi semestar znakovnog
jezika. Dosta se učenika prijavilo na tečaj hrvatskog znakovnog jezika, ali nas
je samo 10 položilo. Sada pouke planiram držati zainteresiranim nastavnicima i
učenicima. Nikad se ne zna kada će nama ili drugima biti korisno znanje
znakovnog jezika – zaključila je Irena Josipović (IV.b) .
Postali su poznati…
Turističko-ugostiteljska škola u svojim je redovima imala čitav niz učenika koji su je pohađali, a koji su nakon njenog završetka postali poznati u nacionalnim, a neki od njih i međunarodnim okvirima. Tako su ovu školu završili sportaši Aljoša Asanović, Zorai Zlatko Vujović, Mario Carević, Ivan Pudar, Alen Bokšić, Davor Ćop, Drago Gabrić, Kaja Rogolj, Lucija i Ana Zaninović, Žan Tabak, Nikola Vlašić, Tina Erceg i mnogi drugi. Završili su je glumci Žarko Radić i Ana Gruica, pjevači Zorica Kondža, Petar Grašo, Petar Dragojević, Toni Rajnović (grupa Viva), znanstvenik Anđelko Milardović, ali i ljepotice Fani Čapalija, Iris Rajčić, Maja Kučić, Ana Kurobasa, Paula Amižić i brojni drugi.
Sadašnji i bivši učenici hvale svoju školu
Valentina Favorova (3.D): “Kako
vrijeme prolazi”
Ni jedna se odluka ne donosi lako.
Pogotovo nije lako djevojci koja završava osnovnu školu i odabire svoj daljnji
put. U takvim trenucima ljudi često pogriješe, krenu pogrešnim putem. Samo
rijetki, kojima se uistinu posreći, odaberu ono što ih ispunjava i čemu su
spremni posvetiti cijeli svoj život. Tako je bilo sa mnom kada sam odabrala
Turističko-ugostiteljsku školu u Splitu.
Sve je započelo danom kada sam po
prvi put stigla u školu i dobila priliku upoznati svoje buduće prijatelje i
profesore. Moram reći da sam u početku bila preplašena i zabrinuta upravo zbog
toga što sam mislila da sam pogriješila, da je možda moj odabir bio kriv. Što
su dani prolazili, tog osjećaja bilo je sve manje. Govoreći o svojoj školi,
prije svega bih morala reći o mjestu na kojem se ona nalazi. Još iz djetinjstva
poznajem park-šumu Marjan gdje sam kao dijete dolazila voziti biciklu, baviti
se sportom i naprosto uživati. Naravno da je za mene bilo ugodno iznenađenje
kada sam saznala da ću od sada ovdje boraviti svakodnevno. Običnom prolazniku
bi se moglo učiniti da je naša škola samo obična zgrada, dvorište i igralište, ali
za nas, učenike te škole, je to puno više. Za nas je to životna prilika uspjeti
u onome što volimo i čime se bavimo. Kada se osvrnem na godine koje sam tu
provela, mogu shvatiti da sam puno naučila. Ne govorim samo o nastavnom
sadržaju, koji je bio uistinu bogat i raznovrsan, govorim o ljudskim osobinama,
poštovanju prema starijima, prijateljstvu i o tome što zapravo znači biti
profesionalac. Primjer u tome su mi bili profesori koji ne štede na trudu i snazi
koje je potrebno uložiti u svoje učenike. Također, i sami učenici koji
završavaju ovu školu i blistaju na različitim međunarodnim “scenama”. Sada,
nakon tri godine provedene u ovoj školi, više nema one preplašenosti i
zabrinutosti o kojoj sam govorila u početku zato što mi je jasno što želim i
kako to postići, a sve to zahvaljujući mojoj školi.
U zaključku bih htjela naglasiti
misao koja me posjetila tokom pisanja ovog kratkog osvrta na moje
srednjoškolsko obrazovanje: treba odbaciti sumnje i uvijek ići prema onome što
želiš, ne obazirući se na poteškoće koje se na tom putu mogu susresti.
Mirna
Matković, 4.c razred, Turističko – ugostiteljska škola Split, hotelijersko
turistički tehničar
Odabir
srednje škole nije mi bio ni najmanji problem. S obzirom da nisam htjela
upisati gimnaziju, Turistička škola mi je bila najbolji odabir. Ima sve što me
oduvijek zanimalo- jezike i turizam, program je gimnazijski, a poslije nje ću
moći upisati fakultet koji budem željela.
Škola nudi
mnoge mogućnosti, a najvažnije korištenje u praksi i našoj struci svega što
znamo. Mnoga natjecanja, državna i međunarodna, na kojima mi učenici
sudjelujemo, pokazuju što smo i koliko naučili.
Ove godine
sam osvojila prvo mjesto na regionalnom natjecanju GASTRO iz discipline “Recepcijsko poslovanje” što mi je omogućilo prolaz na državno natjecanje. Kroz
ovo natjecanje sam dobila uvid u svoje znanje iz stručnog dijela mog
školovanja, odnosno koliko se dobro snalazim u svojoj struci i radu s ljudima.
Osim svom trudu, uspjeh pripisujem i svom mentoru i profesoru koji me svemu
tome naučio.
Svim
učenicima koji imaju dvojbe oko upisa, preporučujem ovu školu jer zaista nudi
ono što im je potrebno – znanje i sposobnost za daljnji rad u struci.
Lea
Meštrović, 4.c razred Turističko – ugostiteljske škole Split (HTT smjer)
Pitanje
gdje nastaviti obrazovanje nakon osnovne škole, u mom slučaju, nije bilo teško.
Oduvijek sam pokazivala interes za učenje više stranih jezika i interakcija s
ljudima mi nikada nije predstavljala problem. Stoga sam se odlučila baš za
Turističko – ugostiteljsku školu u Splitu. Ova škola nudi kvalitetno
obrazovanje kroz primjenjivanje naučene teorije u praksi.
Prošle
godine sam bila u prilici sudjelovati na međunarodnom natjecanju AEHT u
Beogradu u disciplini recepcijsko poslovanje. Uz brojna poznanstva,
ostvarila sam i bogato iskustvo koje mi je pomoglo u daljnjem školovanju i
natjecanjima. Početkom ožujka osvojila sam prvo mjesto na regionalnom GASTRO
natjecanju što mi je omogućilo plasiranje na državno natjecanje u disciplini
poslovanje putničke agencije. Sva natjecanja, osim što pozitivno utječu na moj
budući rad u struci i obogaćuju znanjem i vještinom, donose i bodove za upis na
fakultete. Ostvareni uspjeh u srednjoškolskom obrazovanju velikim dijelom
dugujem svojoj školi i mentorima koji su uložili svoje vrijeme i trud. Svakako
bih preporučila budućim učenicima koji vole putovanja, učenje kroz interakciju
i aktivno sudjelovanje u društvu da se odluče za jedan od ponuđenih turističkih
smjerova u Turističko – ugostiteljskoj školi Split.
Vlatka Vladilo, mag.paed. i
ital.philol: “Moja škola”
O upisu u turističku školu sam
razmišljala još u 4. razredu osnovne. Ne
zato što sam poznavala program škole, ali zanimali su me strani jezici, (prirodne
znanosti mi nisu bile jača strana) i logičan izbor je bio upravo ta škola. Kažu
da kad nešto stvarno želite, cijeli svemir se uroti da to i dobijete. Tako sam
ja 2001. godine krenula s Brača prema Splitu.
Samim dolaskom na upis, pristup djelatnika škole me oduševio. Upisala
sam smjer hotelijersko-turistički ugostitelj. Učili smo sve; od kuharstva i
ugostiteljstva do recepcijskog i agencijskog poslovanja. Dobili smo stvarno
kompletan školski paket. Ono što je
mojoj generaciji najdraže su upravo uspomene na atmosferu u školi. Ostvarili
smo stvarno dobre odnose s profesorima i ostalim djelatnicima škole, s nekima
smo i danas u kontaktu, imali smo
priliku sudjelovati u raznim manifestacijama, predstavljali smo školu i uvijek
smo bili ponosni što smo dio nje.
Većina učenika moje generacije je bez problema
upisivale željene fakultete. Tu sreću sam imala i ja tako da sam danas
pedagoginja i profesorica talijanskog jezika.
Radim u Ženskom đačkom domu i u svojoj skupini imam nekoliko učenica
koje pohađaju turističku školu pa u njoj često “gostujem”.
Vratiti se u svoju školu i surađivati s onima koji su zaslužni za ono što
danas radim : NEPROCJENJIVO!
Marijan Crnjak,
bivši učenik, student na Fakultetu
političkih znanosti u Zagrebu
Turističko-ugostiteljska škola u Splitu za mene je po mnogočemu bila i
ostala posebno mjesto. Iako na prvi pogled samo složeni beton, mramor, klupe i
ploče, ta ustanova u svojoj je srži puno više od toga. Kao odličan učenik u
svih osam razreda osnovne škole, od mene se očekivalo da upišem gimnaziju, a
moja odluka da upišem usmjerenje hotelijersko-turističkog tehničara upravo u
ovoj školi promatrana je kao hod linijom manjeg otpora. Odgovorno tvrdim sada,
kao i u trenutku kada sam se sa šezdeset bodova upisao u školu, da je to moja
najbolja životna odluka. Turističko-ugostiteljska škola zaista ima mnogo toga
za ponuditi. Uz to što pokriva stanovitu širinu
predmetima, pruža cijeli spektar specifičnih znanja i vještina koje su
ključne za uspješno, kvalitetno i uljudno ponašanje u turizmu, ali i u
svakodnevnom životu. S jedne strane nudi mogućnost odabira tri strana jezika,
široko znanje iz općeobrazovnih predmeta, a s druge vrlo konkretne i praktične
predmete koji se izvode u kvalitetno opremljenim kabinetima. Ova škola ima dugu
tradiciju brzog uočavanja kvalitetnih učenika u pojedinim predmetima te potiče
kako učenike, tako i profesore na veći angažman za bolje rezultate.
Tijekom
školovanja doveo sam znanje iz francuskog i talijanskog jezika na vrlo zavidnu
razinu i sa mentoricom profesoricom Helenom Stamenov osvojio prvo mjesto na
državnim natjecanjima iz oba jezika. O kvaliteti profesorskog kadra dovoljno
govore činjenice da neki profesori iz godine u godinu osvajaju prva mjesta na
svim prestižnim natjecanjima u kategorijama jezika, ali i disciplinama kao što
su predstavljanje turističkih destinacija, poslovanje putniče agencije ili
recepcije, kuharstvo, posluživanje ili slastičarstvo. Osim osvojenih prvih
mjesta iz jezika, ponosan sam što sam uz mentorstvo profesorice Gordane Tušek i
Marije Maras-Krivić osvojio i prvo mjesto u kategoriji predstavljanja
turističke destinacije na natjecanju „Gastro“ i treće mjesto u istoj kategoriji
na Konferenciji udruženja škola u turizmu i ugostiteljstvu AEHT u Den Haagu.
Moji uspjesi čine minimalni dio svih uspjeha koje je ova škola nanizala u
posljednjim godinama. Upravo zbog predanog rada vodstva škole, nastavničkog
kadra i učenika te zbog izvanrednih rezultata, ova škola prepoznata je kao
najbolja i najjača turističko-ugostiteljska škola na razini Hrvatske. Ono što
je mene kao učenika ponajviše oduševljavalo bilo je zdravo okružje i
prijateljska atmosfera među učenicima, ali i u odnosima s profesorima koji su u
brojim situacijama pokazivali spremnost pomoći nam u našim problemima.
Budući
da je turizam u recesijskim godinama ostao nedirnut, perspektivno je i
odgovorno promatrati ovu školu i zanimanja za koja ona školuje realnim izborom
za one učenike koji žele kvalitetno obrazovanje, praktičnu primjenu stečenih
znanja, praktični rad u turističko-ugostiteljskim objektima te u konačnici
zaposlenje u struci. Ono što je za mene, kao studenta treće godine, vrlo važno
je što ova škola i profesori izuzetno dobro pripremaju buduće studente za
državnu maturu, na kojoj mahom ostvaruju dobre rezultate. Iako je, naravno,
učenik glavni u cijelom ovom procesu, u Turističko-ugostiteljskoj školi imat će
kvalitetan profesorski kadar i obrazovne programe koji će mu pomoći u
pozicioniranju na tržištu rada, ali i u budućoj perspektivi akademski obrazovanih
građana.
Ferdo Živković, bivši učenik i uspješan ugostiteljski djelatnik
Srednja škola za mene je označila veliku prekretnicu u životu. Upravo sam tu stekao sva znanja koja će mi kasnije koristiti u životu. Upravo je ova škola zaslužna za moje sazrijevanje, usvajanje ključnih znanja i iskustava koje i danas primjenjujem. Ne samo da su nastavnici ove škole vrlo kompetentne osobe, već su za mene bili tu svaki puta kada mi je to bilo potrebno. S nekima od njih povremeno se vidim i danas, a osobito bih pohvalio ravnatelja škole, gospodina Bilića, pod čijom “palicom” ova škola postaje uzor ne samo u Splitu, već i znatno šire. On je s nastavnicima dokazao da škola nije samo školska klupa, da učenici puno bolje i više vještina nauče u aktivnostima izvan školskih zidova. Koncept je to koje bi i druge škole trebale slijediti.
Nastavnici i osoblje u školskoj godini 2014./2015.
Donosimo i listu nastavnika i osoblja škole u aktualnoj školskoj godini:
1 BANOVAC LUCIJA nastavnik hrvatskog jezika
2 BARAĆ JELENA nastavnik stručnih predmeta
3 BILANDŽIĆ ANDREA nastavnik stručnih predmeta
4 BURAZIN DANIELA nastavnik zemljopisa
5 ČARIJA JELENA nastavnik stručnih predmeta
6 ĆUBELIĆ SNJEŽANA pedagog
7 DESPOT LJUDMILA nastavnik hrvatskog jezika
8 DESPOT SERGEJ nastavnik stručnih predmeta- početnik
9 DRAGUN JELICA nastavnik hrvatskog jezika
10 DRNASIN IVANA nastavnik stručnih predmeta
11 DVORNIK DIJANA nastavnik stručnih predmeta
12 DVORNIK DUŠICA nastavnik biologije
13 FRADELIĆ MAJA nastavnik hrvatskog jezika
14 GALE ZLATKO nastavnik tjelesne i zdravstvene kulture
15 GOJSALIĆ IVAN strukovni učitelj kuharstva
16 GRGUREVIĆ KRUNO strukovni učitelj kuharstva
17 IVAKIĆ SMILJKA strukovni učitelj kuharstva
18 JURIŠIĆ BOROZAN NEVENA nastavnik talijanskog jezika
19 KARGOTIĆ LJILJANA strukovni učitelj kuharstva
20 KELAM GORANA vjeroučitelj
21 KEZIĆ ZLATA nastavnik engleskog jezika
22 KLARIĆ MIRELA nastavnik talijanskog jezika
23 KRIŠTIĆ ANDRIJA nastavnik stručnih predmeta
24 KRSTULOVIĆ KUČINIĆ SANDA nastavnik engleskog jezika
25 LJUBIČIĆ DENIS nastavnik povijesti
26 LOLIĆ CVITA strukovni učitelj slastičarstva
27 LUETIĆ MELITA vjeroučitelj
28 LUKŠIĆ SANDRA nastavnik engleskog jezika
29 MADIRAZZA MLIKOTA MARINA nastavnik tjelesne i zdravstvene kulture
30 MAGLICA IVANA nastavnik matematike
31 MARAS-KRIVIĆ MARIJA nastavnik njemačkog jezika
32 MATIJEVIĆ MILENA nastavnik stručnih predmeta
33 MATKOVIĆ MIRANDA nastavnik stručnih predmeta
34 MATOŠIĆ BREŠKOVIĆ GORANA nastavnik talijanskog jezika
35 MILOVAC-KRŽELJ MIRJANA nastavnik stručnih predmeta
36 MODRIĆ MARTIN-ANTONIO nastavnik stručnih predmeta
37 NAĐFEJ TOMISLAV strukovni učitelj ugostiteljskog posluživanja
38 ODAK ANTE nastavnik tjelesne i zdravstvene kulture
39 OKLOPČIĆ MARIJA nastavnik stručnih predmeta
40 PAPIĆ FRANO strukovni učitelj kuharstva
41 PEJIĆ BARBARA nastavnik hrvatskog jezika
42 PETRIĆ ANTONELA nastavnik engleskog jezika
43 PETRIĆ ASJA knjižničar
44 PLAZIBAT JELENA nastavnik hrvatskog jezika
45 POROBIJA VESNA nastavnik matematike
46 PRLIĆ ANITA nastavnik stručnih predmeta
47 RAFAELI VLAJČEVIĆ ELA nastavnik stručnih predmeta
48 RALJEVIĆ NINA nastavnik hrvatskog jezika
49 RATKOVIĆ NIKOLINA nastavnik matematike
50 ROMAC IVAN strukovni učitelj kuharstva
51 SARIĆ ANĐELA nastavnik matematike
52 STAMENOV HELENA nastavnik francuskog jezika
53 STEFANOVSKI NATAŠA psiholog
54 STIPIČIĆ-LOPUŠINSKY LIDIJA nastavnik talijanskog jezika
55 ŠKRABIĆ SLAVEN nastavnik stručnih predmeta
56 ŠTAMBUK DIANA nastavnik matematike
57 TAHIRBEGOVIĆ MARA ROZITA nastavnik njemačkog jezika
58 TENŽERA IVANA nastavnik hrvatskog jezika
59 TODOROVIĆ DRAGAN nastavnik stručnih predmeta
60 TOPIĆ NIKŠA strukovni učitelj kuharstva
61 TOŠIĆ IRIS nastavnik engleskog jezika
62 VERBANAC VEDRANA nastavnik stručnih predmeta
63 VIDAN SANDA nastavnik stručnih predmeta
64 VISKOVIĆ TOMA nastavnik povijesti
65 VRGOČ MUIĆ SANJA nastavnik stručnih predmeta
66 VUŠKOVIĆ SNJEŽANA nastavnik njemačkog jezika
67 ZUBČIĆ MARINA nastavnik tjelesne i zdravstvene kulture
68 ŽAJA DARIJO strukovni učitelj ugostiteljskog posluživanja
Ravnatelj:
Ivo Bilić
Tajnica:
Željka Bilankov
Računovodstvo:
Ružica Grgić
Administracija:
Izvorka Katić,
Ivana Zekan
Ekonom:
Nevena Ordulj
Voditelj obrazovanja odraslih:
Stojković Stojanka
Tehničko osoblje:
Josip Siber, Miranda Siber,
Vesna Pavić,
Jelenka Jevtović,
Jadranka Petrić i Nevenka Babić