Evo tko stoji iza videa koji je digao “buru” u Splitu!

Prvi
festival glazbenih spotova Split spot festival održat će se 31.
svibnja 2014. na Tvrđavi Gripe. Bit će to mjesto susreta redatelja,
glazbenika, predstavnika medija, filmske industrije i publike. Uz
prikazivanje najznačajnijih spotova tom prigodom će se dodijeliti
nagrade najboljima u protekloj godini u tri kategorije.

Festival
glazbenih spotova zamišljen je kao cjelodnevni događaj koji za cilj
ima predstaviti najbolje video uratke prethodne godine, podignuti
svijest o važnosti proizvodnje kvalitetnih spotova, otvoriti
raspravu o statusu redatelja ove umjetničke forme, donijeti novosti
iz ove industrije te nametnuti Dalmaciju kao idealno mjesto snimanja
video materijala. Osim ovih zadataka, ideja je da Split spot festival
ponudi zabavu svima koji se tada zateknu u Splitu.

Festival će
se održati na dvije lokacije, dnevnoj i noćnoj. Tijekom jutra i
popodneva bit će organiziran okrugli stol, prezentacija i obuka
snimanja novim tehnologijama, dok će u večernjim satima na Tvrđavi
Gripe biti prikazano tridesetak najboljih spotova koji su konkurirali
za nagrade. Stručni žiri dodijelit će nagradu za najbolji spot i
nagradu debitantu, a nagradu publike osvojit će redatelj čiji video
dobije najviše glasova na službenoj Facebook stranici festivala.
Split spot festival završit će koncertom, a ulaz na sva događanja
bit će besplatan.

– Ne tako
davno glazbeni spotovi su se prikazivali na HRT-u isključivo u
specijaliziranim emisijama koje su u pravilu bile emitirane u manje
atraktivnim terminima. Praktički nije bilo prostora za prikazivanje
spotova, pa tako ni potrebe za njihovom proizvodnjom. Danas je pak
situacija drastično drugačija: postoji nekoliko specijaliziranih
glazbenih televizija koji program popunjavaju gotovo isključivo
prikazivanjem spotova. Tu treba posebno istaknuti pokretanje glazbene
televizije CMC, ali i sljedećih: MTV Adria, VH1, Jugoton TV, Narodna
TV, Hit TV… Osim toga, internetski kanal YouTube, danas široko
korišten, sam po sebi je jak medij za promociju glazbenih videa –
kaže Milan Latković, direktor SSF-a i predsjednik “x!x!
kreativne agencije” koja organizira ovaj festival.

Split je
posljednjih godina postao turistički centar, a ne samo tranzitni.
Ovakav festival poboljšava turističku ponudu Splita, a budući da
se očekuje dolazak najznačajnijih ljudi filmske i glazbene
industrije iz Hrvatske za očekivati je da će Split spot festival
zaintrigirati pažnju medija što će rezultirati dodatnom promocijom
grada.

– Split je
najveći grad na hrvatskoj obali Jadrana, jako turističko, prometno,
gospodarsko i kulturno središe kojemu gravitira veliki dio
Dalmacije, ali i Hercegovine. Split, grad s oko 180.000 stanovnika,
veliki je sveučilišni centar s gotovo 25.000 studenata. Split je
svim tim predodređen da kreira događaje koji će imati nacionalni
značaj, a prvi festival glazbenih spotova u Hrvatskoj je sigurno
jedan takav. U ovom kontekstu važno je napomenuti da u sklopu
Umjetničke akademije u Splitu postoji Odsjek za film i video te
Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija, što otvara mogućnost za
suradnju Split spot festivala sa Sveučilištem – drži Latković.

Filmska
umjetnost ukorijenjena je u grad. Dosta je spomenuti tri institucije:
“Kino klub Split”, “Split Film Festival” i
“Festival mediteranskog filma Split”. “Kino klub
Split” osnovan je 1952. godine i njegovo je djelovanje
prepoznato u javnosti kao jedna od izvornih odrednica u povijesti
hrvatske neprofesijske, alternativne, amaterske kinematografije.

“Split
film festival” najstarija je međunarodna filmska (medijska)
manifestacija u Hrvatskoj, utemeljena 1996. godine. “Festival
mediteranskog filma Split” pak brzo se afirmirao kao jedna od
najkvalitetnijih i najpopularnijih kulturnih manifestacija na
Jadranu, a njegov pozitivan duh tijekom posljednjih pet godina
održavanja prepoznalo je već 30.000 tisuća posjetitelja.

Split je
grad glazbe, ne treba nabrajati sve popularne glazbenike, dovoljno je
samo reći da se “Festival zabavne glazbe Split” održava
više od pola stoljeća. Glazbena industrija treba spotove, pa je
stoga izbor Splita za održavanje ove manifestacije još logičniji.

Dodajmo još
da se prijave za sudjelovanje u natjecanju za festivalske nagrade
primaju do 1. svibnja putem službene web stranice festivala na
www.splitspotfestival.com.

Za sve
dodatne informacije slobodno se obratite na dolje navedene kontakte.

Na
kraju otkrijmo i da je video koji se posljednjih dana raširio
portalima i društvenim mrežama, a na kojem je pri snimanju selfieja
s Prve vidilice uhvaćen “neidentificirani
divovski objekt kako izranja usred Splita” – samo teaser Split
spot festivala.

POSLJEDNJE DODANO: