U splitskom je škveru u petak porinuta
Novogradnja 475, kruzer za riječna putovanja koji se gradi za Rusku
tvrtku Premier Cruises Limited u vlasništvu Vladimira Esakova. Kruzer,
koji je dobio naziv “Volga Dream II”, namijenjen je prijevozu putnika
uzduž rijeka Volga i Don, unutarnjih ruskih plovnih puteva, a plovit će i
na liniji Moskva – St. Petersburg.
– S
prijevozom putnika na ruskim rijekama počeli smo 2007. godine. Do sada
smo imali jedan brod u našoj floti, ali s obzirom da u Rusiji vlada
ogromna potražnja za riječnim putovanjima, s Brodosplitom smo ugovorili
izgradnju našeg drugog broda. Međutim, tek smo na pola puta.
Primopredaja je dogovorena u ožujku, a ovisno o tome vidjet ćemo kako će
se suradnja s Brodosplitom dalje razvijati – kazao je Vladimir Esakov.
Margarita
Esakova, prvi je put u petak bila kuma nekom brodu. To je toliko
dirnulo da je i zaplakala, a kazala je kako vjeruje da joj ovo neće biti
i posljednji put da se našla u toj ulozi.
Tomislav
Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita, pohvalio se kako je ovo prvi
brod koji je napravljen bez državnih poticaja ili garancija, ali i prvi
koji nije napravljen s gubitkom.
– Najvažnije
nam je što smo izronili iz bulkera i tankera koji su poznati kao brodovi
gubitaši.To nije konkurentan posao, a mi nemamo prostora za gubitke i
moramo ugovarati pozitivne brodove. Ovaj je brod simbol novog škvera,
prvi je koji je ugovoren i napravljen od kada je počelo
restrukturiranje, a to što ga završavamo u plusu razlikuje nas u odnosu
na sva opstala brodogradilišta koja su u procesu restrukturiranja –
rekao je Debeljak.
Pohvalio se i nedavno
potpisanim ugovorom za gradnju najvećeg jedrenjaka na svijetu te
naglasio kako su u sklopu projekta MOSE dobili i druga vrata Venecije.
–
Za tri tjedna imat ćemo postavljanje kobilice za dio trupa za jedan
veliki kruzer, tu je jedrenjak, ali i betonara za Plovput, a bit će još
ugovaranja – dodao je Debeljak te naglasio kako će do sredine 2016.
godine zaposliti oko tisuću radnika.
Objasnio je zbog čega se javio na natječaj za privatizaciju Jadroplova.
–
Imamo informaciju da smo jedini koji su dostavili svu dokumentaciju
koja se od nas tražila na natječaju. Naš plan restrukturiranja bazira se
na tome da imamo plovidbu, a jedna takva tvrtka u ovome gradu treba
investitora. Usto, znamo da država više nema novaca za dokapitalizaciju –
kazao je Debeljak.
Ponudu koju je dao za gradnju mosta kopno – Čiovo nije htio komentirati.
– Natječaj je još u tijeku, pa ne smijem ništa govoriti. Mogu se samo nadati – zaključio je.
“Volga
Dream II” dug je 105 metara i širok 16 metara. Ima četiri palube, a u
82 luksuzne kabine moći će primiti 160 putnika o kojima će se brinuti 69
članova posade koji će biti smješteni u 39 kabina. Cijena kruzera je,
kaže Debeljak, poslovna tajna.