U Brodosplitu porinut riječni kruzer “Volga Dream II”

U splitskom je škveru u petak porinuta
Novogradnja 475, kruzer za riječna putovanja koji se gradi za Rusku
tvrtku Premier Cruises Limited u vlasništvu Vladimira Esakova. Kruzer,
koji je dobio naziv “Volga Dream II”, namijenjen je prijevozu putnika
uzduž rijeka Volga i Don, unutarnjih ruskih plovnih puteva, a plovit će i
na liniji Moskva – St. Petersburg.

– S
prijevozom putnika na ruskim rijekama počeli smo 2007. godine. Do sada
smo imali jedan brod u našoj floti, ali s obzirom da u Rusiji vlada
ogromna potražnja za riječnim putovanjima, s Brodosplitom smo ugovorili
izgradnju našeg drugog broda. Međutim, tek smo na pola puta.
Primopredaja je dogovorena u ožujku, a ovisno o tome vidjet ćemo kako će
se suradnja s Brodosplitom dalje razvijati – kazao je Vladimir Esakov.

Margarita
Esakova
, prvi je put u petak bila kuma nekom brodu. To je toliko
dirnulo da je i zaplakala, a kazala je kako vjeruje da joj ovo neće biti
i posljednji put da se našla u toj ulozi.

Tomislav
Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita, pohvalio se kako je ovo prvi
brod koji je napravljen bez državnih poticaja ili garancija, ali i prvi
koji nije napravljen s gubitkom.

– Najvažnije
nam je što smo izronili iz bulkera i tankera koji su poznati kao brodovi
gubitaši.To nije konkurentan posao, a mi nemamo prostora za gubitke i
moramo ugovarati pozitivne brodove. Ovaj je brod simbol novog škvera,
prvi je koji je ugovoren i napravljen od kada je počelo
restrukturiranje, a to što ga završavamo u plusu razlikuje nas u odnosu
na sva opstala brodogradilišta koja su u procesu restrukturiranja –
rekao je Debeljak.

Pohvalio se i nedavno
potpisanim ugovorom za gradnju najvećeg jedrenjaka na svijetu te
naglasio kako su u sklopu projekta MOSE dobili i druga vrata Venecije.


Za tri tjedna imat ćemo postavljanje kobilice za dio trupa za jedan
veliki kruzer, tu je jedrenjak, ali i betonara za Plovput, a bit će još
ugovaranja – dodao je Debeljak te naglasio kako će do sredine 2016.
godine zaposliti oko tisuću radnika.

Objasnio je zbog čega se javio na natječaj za privatizaciju Jadroplova.


Imamo informaciju da smo jedini koji su dostavili svu dokumentaciju
koja se od nas tražila na natječaju. Naš plan restrukturiranja bazira se
na tome da imamo plovidbu, a jedna takva tvrtka u ovome gradu treba
investitora. Usto, znamo da država više nema novaca za dokapitalizaciju –
kazao je Debeljak.

Ponudu koju je dao za gradnju mosta kopno – Čiovo nije htio komentirati.

– Natječaj je još u tijeku, pa ne smijem ništa govoriti. Mogu se samo nadati – zaključio je.

“Volga
Dream II” dug je 105 metara i širok 16 metara. Ima četiri palube, a u
82 luksuzne kabine moći će primiti 160 putnika o kojima će se brinuti 69
članova posade koji će biti smješteni u 39 kabina. Cijena kruzera je,
kaže Debeljak, poslovna tajna.

POSLJEDNJE DODANO: