„HGK
će okupiti hrvatske tvrtke u konzorcij koji će pregovarati s
kineskim konzorcijem za dobivanje dijela poslova na gradnji Pelješkog
mosta. Komora je zainteresirana posredovanje u približavanju domaće
proizvodnje i usluga kineskom partneru. Kontakt sa savjetnicima
kineskog veleposlanika već je ostvaren, a u razgovorima je istaknuto
kako se radi o trenutno najvećem hrvatskom projektu od iznimnog
strateškog značaja za Republiku Hrvatsku koji bi trebao omogućiti
bolju i lakšu suradnju hrvatskih i kineskih tvrtki ne samo u
građevinskom sektoru“, istaknula je potpredsjednica za
graditeljstvo, promet i veze HGK Mirjana
Čagalj
prilikom potpisivanja
ugovora za izgradnju mosta kopno-Pelješac
između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge
Corporation.
O
prilici da hrvatske tvrtke dobiju dio podizvođačkog kolača govorio
je i premijer Andrej
Plenković,
dodavši kako je ovo projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena.
“Smatram
da vrijeme, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i
da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri
godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog
dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski
projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo
i dugoročna vrata suradnje s Kinom”, istaknuo je Plenković.
„Današnjim
potpisivanjem ugovora započet ćemo s prvom od četiriju faza
cestovnog povezivanja samog juga Hrvatske. Most će biti generator
regionalnog i lokalnog razvoja te omogućiti teritorijalnu povezanost
Hrvatske. Stoga je i EK prepoznao projekt kao strateški te ga
podupro u maksimalnom iznosu od 85 posto“, naglasio je ministar
mora, prometa i infrastrukture Oleg
Butković.
Kineski
veleposlanik u Hrvatskoj Hu
Zhaoming
poručio je kako je potpisom ugovora otvoreno novo poglavlje u odnosu
Hrvatske i Kine.
„Naši
politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i
političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u
Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i
60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao
izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo
Kina trebala biti najveći gospodarski partner sljedećih deset
godina“, kazao je Hu Zhaoming.
Prema
dosadašnjim iskustvima s kineskim izvođačima na europskim
gradilištima procjenjuje se da bi domaće kompanije mogle
isposlovati i do 40 posto udjela u realizaciji projekta vrijednog
2,08 milijardi kuna bez PDV-a, a HGK će nastojati okupiti što više
zainteresiranih tvrtki kako bi se hrvatsko gospodarstvo uključilo u
što većem obujmu.