Dioklecijanova palača sa starom gradskom jezgrom je glavni kulturno-turistički resurs Splita pod UNESCO zaštitom, čime se Splićani izrazito ponose, no Split bi moga i ostati bez te zaštite. Splitu se nakon prve „Ultre“ dogodio turizam i još uvijek ne postoji strategija Grada kako se s tim sve masovnijim turizmom nositi. Pritisak turista na staru gradsku jezgru je sve veći i pitanje koliko se još takvo stanje može održati, a život domicilnog stanovništva sve je nepodnošljiviji. Život grada smo u potpunosti podredili turističkoj sezoni, a to je krivo, pogotovo jer se radi o drugom gradu u Hrvatskoj – komentirao je gradonačelnički kandidat dr. Zdeslav Benzon, koji je iznio podatke iz istraživanja koje su radili među građanima Splita:
- Većina građana misli kako gradski proračun, a time i građani direktno, nemaju nikakvog benefita od turizma. Iako su svjesni da je turizam izvor zarade velikom broju Splićana i kada ga ne bi bilo, bio bi još veći problem nezaposlenosti, smatraju da im ovakav oblik turizma narušava kvalitetu života. Problem turizma vide što je ostao jedina gospodarska grana u gradu, što u Splitu postoji samo turizam i ništa više.
Zbog toga Benzon u prvoj godini mandata planira donijeti strategiju razvoja turizma s naglaskom na održivi turizam, u kojem se naša kulturna baština više neće gledati kao proračunski teret, već će sama sebe financirati, ali i stvarati novu vrijednost. Iz nacrta strategije razvoja turizma Benzon izdvaja jednu poprilično radikalnu mjeru;
- Po uzoru na turističke destinacije poput Italije ili Izraela, planiramo uvesti naplatu prolaza kroz Dioklecijanovu palaču za sve strane posjetioce. Ovakav potez traži kvalitetnu pripremu, testiranje modela, dodavanje vrijednosti te obogaćivanje turističkog sadržaja za sve posjetitelje, stoga bi s naplatom krenuli od sezone 2023. (da se tržište oporavi od pandemije), dok u predsezoni i posezoni naplate ne bi bilo. Naravno s ciljem produženja turističke sezone.
Benzon kaže kako je ovaj prijedlog nastao nakon razgovora s ljudima koji u staroj gradskoj jezgri žive, kao i nekim vlasnicima turističkih agencija te ugostiteljskih objekata:
- Ovim potezom ćemo poslati poruku svima koji dolaze u naš grad; prvo da mi držimo do sebe i svoga, i drugo, da ovaj grad ima svoju vrijednost i da ona košta. Vjerujem da ćemo se na taj način, posebno kada govorimo o gostima, okrenuti kvaliteti umjesto kvantiteti. Na koncu, da ćemo od uprihođenog novca obnavljati našu baštinu, ali i ulagati u neke druge gradske projekte poput izgradnje bitnih prometnica ili garaža, ako nam za to ostane novca.