Halo Taxi Split: “Nije nikakav problem doći po gosta u Solin”

Jedan vozač taksija, jedno vozilo, jedna dozvola – to su samo neka od
pravila koja bi se trebala poštivati, no kako kod nas teorija i praksa najčešće
na idu pod ruku, tako nije ništa čudno da neki vozači taksija imaju i više
dozvola na jedan automobil.

Na jedno vozilo je moguće izdati samo jednu dozvolu

A da ne smiju imati poreznoga duga, trebaju imati ispravno vozilo, trebaju
imati licencu i još mnoštvo toga da bi uopće 
mogli obavljati tu djelatnost, ne treba niti spominjati.

 – Ovoga trenutka u gradu Splitu egzistira 138 taksi brojeva, od toga
je 136 u upotrebi, međutim po našim saznanjima koja su temeljena na
dokumentaciji Grada Splita, 61 (možda i više) taksi dozvola u gradu Splitu
je izdana bez pravnog temelja, pet taksi brojeva su dužni oko 3 milijuna i
preko 3 milijuna kuna, to je samo pet njih da ne govorimo sad dalje – to je ono
šta je javno objavljeno od strane Ministarstva financija- Porezne uprave – kazali su nam iz  Udruge taxi veza Solin i  Udruge Taxi Podstrana, koji nastupaju
koordinirano.

 Vozače taksiste iz Solina i Podstrane se proziva da po Splitu kupe svoje
mušterije, no oni to po Zakonu ne bi smjeli, a kako su nam i kazali, to niti ne
čine.

 – Nas se proziva da mi čekamo ispred kafića po Splitu, mi ne radimo to – mi
dovodimo stranke isprid kafića, naš posao se sastoji u vožnji, a ne na čekanju.
Stavljeni smo u kontekst sa sivom ekonomijom, sa crnjacima, mi se tu ne
slažemo jer smo sto posto uredni. Što se tiče dozvola, što se tiče licenc i- sve
imamo. Ti isti šta nas prozivaju, jedan od njih sigurno, a za ostale ne
znamo su veliki porezni dužnici. Na jedno vozilo je moguće izdati samo jednu
dozvolu, ovoga trenutka tri vozila imaju šest dozvola, preko deset dozvola je
izdano, a nisu u funkciji, to znači direktno na štetu građana i gostiju je
smanjen broj i na taj način se potiče nelagalan linijski prijevoz, kružne taksije
i potiče se cilu sivu ekonomiju – kažu nam iz koordinacije ovih dviju Udruga.

 Grad Split može sa susjednim jedinicama lokalne samouprave
sporazumom utvrditi uvjete obavljanja autotaksi prijevoza za prijevoznike koji
nemaju sjedište ili prebivalište na području Grada Splita- stoji u članku 1.
Odluke o autotaksi prijevozu Službenoga glasnika grada Splita (broj 23/14). U
skladu s time, taksisti iz Solina i Podstrane htjeli bi poslovati na području
Splita, na taj način plaćali bi dvije koncesije- ovi iz Podstrane za Podstranu
i Split, a ovi iz Solina plaćali bi koncesiju svome gradu te gradu Splitu.
Inače, u Solinu je izdano 17 taksi dozvola, a u Podstrani 15.

“Ne želimo ovakav medijski rat”

 – Grad Solin, Podstrana, Split i Šolta – mi spadamo pod jednu sekciju u HOK u
kojoj plaćamo članarinu i koja bi trebala štititi naše interese i podržavati
naše inicijative. Mi bi i trebali zajedno nastupat, mi ne želimo ovakav medijski
rat. Ove stvari štete nama legalnim taksistima, kao i samoj profesiji. Mi želimo koordinirati i
surađivati. Želja nam je u ovom našem segmentu pružanja usluga te usluge podignuti na jedan viši nivo, na profesionalniji i kvalitetniji način i kroz takvo
djelovanje onemogućit rad na crno- apsurd je da jedan splitski taksi ima
izdanih sedam dozvola, a on je sam jedan jedini zaposlenik, šta to znači- to
znači sprječavanje legalnog rada, sprječavanje zapošljavanja u državi gdje nas
je preko 300 tisuća nezaposlenih, i sve na štetu proračuna RH i proračuna Grada
Splita. Mi znamo u kakvom smo problemu, a da ne govorimo koliko to štete nanosi
Turističkoj zajednici županije, Turističkoj zajednici Splita, Turističkoj zajednici grada Podstrane
jer mi ne možemo pružati našu uslugu i u tom vakuumu se pojavljuje stotinjak
kombija, stotinjak ilegalnih privatnih vozila koji nude taksi usluge,a to da
neka agencija preko interneta oglašava taksi usluge, to je van svake pameti, van
svih pravila. Sve šta država Hrvatska, Ministarstvo turizma ulaže u promidžbu,
na terenu se događa kontra, to znači da bi ovoga momenta trebalo bit jedno
deset tisuća inspektora na cesti i trebalo bi im jedno cijelo ljeto da uvedu
reda, to je jedna činjenica – kazuju nam članovi dviju Udruga.

 Ono što jest zanimljivo u cijeloj priči jest da inspekcija radi svoj posao,
no oni nemaju pravo provesti nadzor nad vozilom koje nije označeno kao taksi,
što znači da kada nemate taksi obilježja ne podliježete nikakvom nadzoru i inspektor nema pravo provjeriti je li kod vas sve po Zakonu.

 – Kako blokirani porezni dužnici uopće mogu poslovati? Ta vozila s kojima
oni obavljaju taksi prijevoz putnika ima neke redovne preglede, ako ima bilo
kakvog duga prema RH, ne može ih niti proći. Tako imamo situaciju da jedan splitski
taksi nema licencirano vozilo, nema airbagove, ne daj Bože da dođe do sudara i
da pogine gost..

Desetak splitskih taksista ima i kombije, i po tri- četiri auta koji voze
na crno, bez reklama, bez ičega. Sve su to propusti nadležnih službi Grada
Splita, njihovim propustima se omogućio razvoj sive ekonomije- kazuju nam iz
Udruga.

Grad Split ima mogućnost povećanja broja taksija

 Mjerila na temelju kojih se utvrđuje broj autotaksi vozila na
području Grada Splita su slijedeća: broj stanovnika Grada Splita i broj noćenja
turista u Gradu Splitu- stoji u Službenom glasniku Grada Splita (broj 23/14).

 – Grad Split ima mogućnost povećanja broja taksija- jedna kategorija je po
broju stanovnika (1309 stanovnika na jedno vozilo), a druga je broj noćenja
(prije je bio i broj noćenja i broj tranzitnih gostiju). Zbog čega nadležne
službe u zadnjih pet godina nisu nikada tu odluku Gradskoga vijeća revidirali?
Ljeti postoji potreba za 300 taksista. Tu se i pojavila siva ekonomija, a nas
se napada, nama se prijeti inspekcijama. Mi se ne bojimo inspekcije. Mi smo
zatražili inicijativu da plaćamo koncesiju i Gradu Splitu- na taj način se može
riješiti ovaj problem. Obećana nam je suradnja, ali kolege u Splitu to ne žele, tj. njihovi ovlašteni predstavnici koji su većinom veći porezni dužnici to onemogućuju, i plasiranjem neistina u medijima, jer se ne žele odreći monopola-
 nastavili su priču taksisti.

 – 61 dozvola nije izdana po Zakonu. Mi smo ukazali na te neke nedostatke,
sugerirali smo čelnim ljudima Grada Splita da obave reviziju, no očito nekima
iz osobnih interesa ne odgovara uvođenje reda. O ovome su upoznate sve relevantne
institucije, pa ćemo vidjelti šta će poduzeti- zaključili su priču solinski i
podstranski taksisti.

 

Za vrijeme obavljanja autotaksi prijevoza u vozilu mora se
nalaziti:

1. važeća licencija za obavljanje autotaksi prijevoza sa izvodom
iz licencije za vozilo,

2. dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza,

3. ugovor o radu zaposlenog vozača koji obavlja autotaksi
prijevoz,

4. uvjerenje o položenom posebnom ispitu za vozača autotaksi
vozila iz članka 38. ove Odluke,

5. potvrda o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozilo kojim se
obavlja djelatnost prijevoza prema posebnim propisima,

6. polica osiguranja od posljedica nesretnog slučaja za sve
putnike u vozilu,

7. ovjeren cjenik usluga autotaksi prijevoza (na hrvatskom i
engleskom jeziku) postavljen na putniku vidljivom mjestu u vozilu,

8. blok račun i pečat ili pisač za ispis računa,

9. plan Grada Splita ili navigacijski uređaj.

 

Za komentar na cijelu priču o crnom tržištu koje se širi
gradom Splitom kontaktirali smo Ministarstvo pomorstva, prometa i
infrastrukture
. Kazali su
nam da je zadnja akcija provedbe nadzora autotaksi prijevoza ove
Inspekcije bila održana od 24.04. – 26.04.2015. godine. U navedenoj je
akciji  sudjelovalo ukupno 5 inspektora
cestovnog prometa, a tom prilikom je bilo nadzirano sveukupno 7 vozila, te je
sačinjeno 7 zapisnika i utvrđena su sveukupno 3 prekršaja. Prvi prekršaj se odnosio
na neimanje dozvole u vozilu, drugi na neimanje ispita iz poznavanja kulturnih
znamenitosti, te treći na obavljanje djelatnosti javnog cestovnog prijevoza
putnika u unutarnjem cestovnom prometu bez licencije.

-Tijekom 2014.godine ova Inspekcija je nadzirala ukupno
48 autotaksi vozila, te izdala sveukupno 10 optužnih prijedloga, 8 obaveznih
prekršajnih naloga, 9 prekršajnih naloga, te 2 Rješenja o otklanjanju
nedostataka. Sukladno svojem programu rada, ova Inspekcija kontinuirano će
tijekom cijele kalendarske godine, a posebno tijekom sezone (ljetni
mjeseci)provoditi inspekcijske nadzore autotaksi vozila temeljem gore
spomenutih ovlasti, te u suradnji sa drugim ovlaštenim tijelima. Međutim,
obzirom na dimenziju ovog problema, mišljenja smo da je za što bolje i
kvalitetnije rješavanje istog, neophodno da se uz ovu Inspekciju, uključe i sva
druga tijela koja imaju ingerencije nad provođenjem zakonskih odredbi autotaksi
prijevoza na području grada Splita, a to su: Komunalno redarstvo grada Splita,
Ministarstvo financija, te Ministarstvo unutarnjih poslova.- izjavila je
voditeljica odjela Darinka Megla.

Poslali smo upit i Gradu Splitu o stanju taksi prijevoza
u gradu. Odgovor još nismo dobili.

I dok se vozače iz Solina i Podstrane proziva da čekaju
goste po Splitu, vozačima iz Splita nije nikakav problem otići po gosta u Solin
i odvesti ga u zračnu luku. Nazvali smo Halo Taxi Split, evo kako je tekao
razgovor.

DN: Dobar dan, zovem vas sa recepcije Hotela President u
Solinu, zanima me koliko bi našega gosta koštala vožnja od našega hotela do
zračne luke sutra ujutro?

Halo Taxi Split: To bi vam bilo negdje između 250 i 300
kuna.

DN: I nije vam problem doći po gosta u Solin?

Halo Taxi Split: Ma ne, dapače, možete odmah rezervirati
termin..

Kontaktirao nas je i vlasnik Halo Taxi Split, Joško Prkić.
Nije naime mogao vjerovati da je netko od “njegovih” vozača pristao
otići iz Splita po gosta u Solin. Međutim, brzo se situacija razjasnila: Prkić,
koji inače ima obrt već 15-ak godina i prema vlastitim riječima nije dužan ni
lipe davanja državi te poštuje sve zakonske propise i obveze, zapošljava
sezonske vozače kada se poveća obujam poslovanja. Tako je bilo i ovaj put,
upravo se “friški” sezonac javio na naš poziv te prihvatio imaginarnu
“gažu” do Solina. “Nije u tom poslu, niti ne zna što je
napravio. Upozorio sam ga, ispričao se i on na pogrešci i uvjeravam vas da se
tako nešto više neće ponoviti.” – kazao nam je Joško Prkić.

POSLJEDNJE DODANO: