U Velikom tjednu pripreme za Uskrs su intenzivnije. Već
tradicionalno, valja pripremiti sastojke za blagdanski stol, ali i pisanice. U
2021. uzgojeno je 3,2 milijuna kokoši nesilica, a proizvedeno 736 milijuna
jaja.
No ono što zasigurno zabrinjava mnoga kućanstva jesu
cijene jaja koje su porasle tijekom cijele 2022., što se nastavilo i u 2023. U
veljači ove godine jaja su u Hrvatskoj poskupjela za 64,7% u odnosu na veljaču
2022.
Porast cijena prisutan je i kod drugih proizvoda koji
često imaju svoje mjesto na blagdanskom meniju.
Na Veliki petak u mnogim će se domovima pripremati
riba. Prema podacima statistike ribarstva, ulov i uzgoj morske ribe mnogo su
veći od proizvodnje slatkovodne ribe. Neke od najzastupljenijih morskih vrsta
su srdela i lubin, dok je kod slatkovodnih na prvom mjestu šaran.
Osim bogate blagdanske trpeze za najmilije, priprema
za Uskrs uključuje i uređenje doma. Nerijetko se ona poklopi s proljetnim
čišćenjem i osvježavanjem prostora koje će biti mjesto obiteljskog okupljanja.
U 2021. proizveli smo 52,8 tisuća tona sredstava za čišćenje. Iste godine
vrijednost izvoza sredstava za čišćenje iznosila je 44,2 milijuna eura, a
najviše u Bosnu i Hercegovinu, dok je uvoz tih sredstava bio u vrijednosti od
93,0 milijuna eura, a najviše iz Austrije.
Uskrsno jutro donosi slatko iznenađenje za najmlađe
članove obitelji. Šareni celofani kriju razne oblike čokolada i pralina. Prema
podacima domaće industrijske proizvodnje, u 2021. proizvedeno je 20,2 tisuće
tona čokoladnih proizvoda.