Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5ff2d64b6f52dfdc918b4580/80
Foto: Pixabay

Stranka umirovljenika: Nemojte cijepiti starije građane cjepivom AstraZeneca

Predlažu i da se, s obzirom na to da je AstraZeneca prekršila ugovorne odredbe o isporuci svoga cjepiva, Hrvatska kao i sve više zemalja EU obrati na druge adrese u nabavi cjepiva za koja je potvrđena klinička učinkovitost i više od 90 posto.

Stranka umirovljenika pozvala je u nedjelju Vladu i Nacionalni stožer civilne zaštite da cjepivo AstraZeneca ne koristi za cijepljenje starijih građana te da se obrate na druge adrese u nabavi cjepiva za koja je potvrđena klinička učinkovitost veća od 90 posto.

Europska agencija za lijekove odobrila je uporabu Oxford/AstraZeneca cjepiva uz niz ograda o njegovoj učinkovitosti osobito za stariju populaciju stanovništva pa je tako znatan broj vlada europskih država donijelo odluku kako neće cijepiti stariju i umirovljeničku populaciju tim cjepivom, navode u priopćenju.

Kod donošenja takvih Odluka EU zemlje rukovodile su se činjenicom kako je tijekom kliničkih ispitivanja učinkovitosti cjepiva na uzorku od 24.000 osoba između 18 i 55 godina utvrđena uspješnost na razini od 60 posto. Zbog te je činjenice, Europska agencija za lijekove (EMA) utvrdila da nema dovoljno relevantnih podataka za zaključak da bi cjepivo bilo uspješno kod populacije starije od 55 godina, stoji u priopćenju.

Upozoravaju i na slične zaključke instituta Robert Koch koji je preporučio to cjepivo samo za mlađe od 65 godina te dodatno i najnovijem priznanju proizvođača kako je ograničena zaštita cjepiva prema južnoafričkom soju virusa.

Slijedom tih zaključaka apeliramo na naše institucije, Stožer civilne zaštite i Vladu RH da ozbiljno razmotre  znanstvene primjedbe na cjepivo AstraZeneca, kao što su to učinile i druge važne europske države, te na sličan način tretiraju to cjepivo i ne koristite ga za cijepljenje naših starijih građana mimo utvrđenih zaključaka Europske zdravstvene agencije, poziva u priopćenju Stranka umirovljenika.

Predlažu i da se, s obzirom na to da je AstraZeneca prekršila ugovorne odredbe o isporuci svoga cjepiva, Hrvatska kao i sve više zemalja EU obrati na druge adrese u nabavi cjepiva za koja je potvrđena klinička učinkovitost i više od 90 posto.

hr Sun Feb 07 2021 17:49:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/603161716f52df7fdc8b4579/80
Foto: DalmacijaNews

Mihanović: 'Osigurat ću 4000 kuna za prvorođenu djecu i uvesti program roditelj odgojitelj'

Vice Mihanović konkretnim mjerama želi omogućiti ugodniji život splitskim obiteljima
Vice Mihanović, HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Splita, svjestan je trenutačne situacije i položaja roditelja i djece u gradu, stoga planira uvesti novitete koje će građane potaknuti na zasnivanje obitelji i omogućiti im bolji, ugodniji i sigurniji život.

Konkretno, želi povećati naknadu s 2000 na 4000 kuna za rođenje prvog djeteta. Grad Split trenutno troši 1,2 milijuna kuna godišnje za 600 djece, a ovom promjenom taj bi se trošak udvostručio na 2,4 milijuna kuna.

Nadalje, u planu je i uvođenje programa „Roditelj odgojitelj“ koji nudi mogućnost dobivanja naknade za roditelje četvero i više djece koji ostaju kod kuće, a imaju prijavljeno prebivalište od pet godina i više u Gradu Splitu. Program će obuhvaćati obitelji do osme godine djetetova života.

- Želio bih da naknada za roditelja odgojitelja bude nešto veća od minimalne plaće. Točnije, iznosila bi 3500 kuna. Takva mjera svakako je korisna s obzirom na nepovoljnu demografsku situaciju. Predviđena vrijednost ovog projekta iznosi 22 milijuna kuna – ističe Mihanović.

U svojem mandatu svakako ove mjere želi nadograđivati.

- Nije mi u cilju da one budu na teret gradskog proračuna već planiramo neke druge stvari iz proračuna uklopiti i financirati sredstvima europskih fondova. Želimo rasteretiti proračun i preusmjeriti sredstva na konkretne mjere – kaže Vice Mihanović.
hr Fri Feb 26 2021 17:49:22 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/603919e66f52dfc3e78b4596/80
Foto: Slobodna Dalmacija

Bilaver: Događa se renesansa na hrvatskoj obali, od Austrougarske nije bilo toliko izgradnje

Slobodna Dalmacija organizirala je u petak panel-raspravu na temu „Povezivanje otoka kao temelj razvoja“ u sklopu događanja SD tema tjedna.
Na panelu, koji se održao uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera, su Josip Bilaver, državni tajnik za more i EU fondove, David Sopta, predsjednik uprave Jadrolinije, Dario Soldo, direktor Sektora za graditeljstvo i promet HGK, Domagoj Maroević – ravnatelj Lučke uprave Splitsko-Dalmatinske županije, Goran Puž, član Hrvatskog društvo za ceste - Via Vita, Vice Mihanović, ravnatelj Lučke uprave Split govorili o sadašnjoj i budućoj perspektivi jadranskih otoka.

Cjelogodišnja povezanost otoka s kopnom kao preduvjet ostanka stanovništva i poboljšanja kvalitete života osnovna je tema rasprave. Cilj panela bio je potaknuti raspravu, iznijeti planirane strategije razvoja, te informirati stručnu i širu javnost odgovarajući na mnogobrojna pitanja vezana za temu.

Državni tajnik Josip Bilaver kazao je kako je hrvatska Vlada od 2016. uložila više od milijardu kuna iz europskih fondova u obnovu lučke infrastrukture na jadranskoj obali, a kad se govori o nacionalnim sredstvima taj se iznos penje do pola milijarde kuna i Vlada to svakako nastavlja dalje.

- Što se tiče Splitsko-Dalmatinske županije najveća ulaganja su u luku Omiš, Sućuraj, nedavno su otvoreni radovi u splitskoj luci, ali tu su u pripremi i veliki projekti koji dolaze a financirat će se iz europskih sredstava. To je nova trajektna luka Split, terminal Split, luka Bol, luka na Šolti i ostale male lučice – izjavio je državni tajnik.

Također je naglasio kako “nema otoka, nema dijela hrvatske obale gdje se ne rade ceste, gdje se ne rade luke, a ulaže se i u brodove i nove kapacitete“.

- S pravom možemo reći da se događa renesansa na hrvatskoj obali, kažu da od Austrougarske nije bilo toliko izgradnje – komentirao je Bilaver.

No, kako svakodnevica redovito nameće neke druge prioritete, a oni su za otočane uvijek – pruga više, zaključilo se kako na tome, kao i do sada stalno treba raditi osluškujući potrebe otočana, ali i službi koje ih opslužuju robama i uslugama, te brinu o infrastrukturi. Također je odgovoreno i na pitanje trebaju li otočani strahovati od smanjenja broja linija s kopnom s obzirom na krizu izazvanom pandemijom korona virusa.

Tako je državni tajnik za more ustvrdio kako ni u kriznoj 2020. nisu ni u jednom trenutku ostavili otoke nepovezane.

- Bez obzira na to što je i prihod u proračunu bio manji ni u jednom trenutku nije došlo u pitanje povezivanje otoka i tako će sigurno biti i ubuduće. Sada se pripremamo za novu sezonu i nadamo se da će biti bolja – kazao je Bilaver.

Na panelu se moglo i čuti kako država posredstvom agencije za obalni i pomorski promet ove godine planira subvencionirati linijske brodare s 327 milijuna kuna, a tendencija je da u 2022. i 2023. taj iznos dosegne razinu od 340 milijuna kuna.
hr Fri Feb 26 2021 16:56:42 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/5dece3c929111c8c208b4573/80
Foto: MORH/Hrvoje Jelavić

MORH raspisao natječaje za prijam u kadetsku službu: Splitsko Sveučilište prima do 20 kandidata

Na splitskom Sveučilištu budući studenti mogu pohađati preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Vojno pomorstvo

Ministarstvo obrane Republike Hrvatske raspisalo je u petak, 26. veljače 2021. godine javne natječaje za prijam u kadetsku službu na:

SVEUČILIŠTE U ZAGREBU

Preddiplomski sveučilišni studij Vojnog inženjerstva – do 70 kandidata/kinja
Preddiplomski sveučilišni studij Vojnog vođenja i upravljanja – do 40 kandidata/kinja

SVEUČILIŠTE U SPLITU

Integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Vojno pomorstvo – do 20 kandidata/kinja

 SVEUČILIŠTE U ZAGREBU – FAKULTET PROMETNIH ZNANOSTI

preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Aeronautika – vojni pilot – do 20 kadeta

Rok za podnošenje prijava za Sveučilište u Zagrebu – Fakultet prometnih znanosti (preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Aeronautika – vojni pilot) je 19. travnja 2021. godine, a za Sveučilište u Zagrebu (preddiplomski sveučilišni studij Vojnog inženjerstva i preddiplomski sveučilišni studij Vojnog vođenja i upravljanja) i Sveučilište u Splitu (integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Vojno pomorstvo) je 10. svibnja 2021. godine.

Kandidati/kinje se prijavljuju u propisanom roku elektronički Središnjem prijavnom uredu na portalu postani-student i pismeno na adresu: Ministarstvo obrane, Središnjica za upravljanje osobljem, Zagreb, Ilica 256b.

Pismene prijave trebaju sadržavati:

zamolbu sa životopisom, adresom i brojem telefona/mobitelapresliku osobne iskazniceuvjerenje da nije pokrenut kazneni postupak, ne starije od šest mjeseci

U slučaju prijave na više vojnih studijskih programa, kandidat/kinja šalje samo jednu prijavu u kojoj mora jasno navesti za koje se sve vojne studijske programe natječe.

Uvjeti koje kandidati/kinje moraju ispunjavati za prijam u kadetsku službu navedeni su u svakom pojedinom natječaju:

Javni natječaj za prijam u kadetsku službu: Preddiplomski sveučilišni studij Vojnog inženjerstva i Preddiplomski sveučilišni studij Vojnog vođenja i upravljanja,
Javni natječaj za prijam u kadetsku službu: Integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Vojno pomorstvo,
Javni natječaj za prijam u kadetsku službu: Preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Aeronautika – vojni pilot

Kandidati za kadete/kinje koji ispunjavaju propisane uvjete za prijam u kadetsku službu i koji se u propisanom postupku elektronički prijave Središnjem prijavnom uredu na portalu postani-student u navedenom roku, Ministarstvo obrane pozvat će na odabirni postupak.

Upise na sveučilišni studij kandidati/kinje provode u skladu s propisima i uvjetima natječaja koji raspisuje Sveučilište u Zagrebu odnosno Sveučilište u Splitu, a u skladu s obavijestima objavljenim na mrežnim stranicama Ministarstva obrane i vojnih studija (vojni.unizg.hrvojni.unist.hr) odnosno referade Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

Kandidati/kinje koji zadovolje uvjete odabirnog postupka i upišu sveučilišni studij iz natječaja, krajem kolovoza 2021. godine bit će pozvani na pripremni kamp.

Informacije u vezi s natječajima nalaze se na internetskoj stranici Ministarstva obrane, a dodatne obavijesti kandidati/kinje mogu dobiti na telefone referade Hrvatskog vojnog učilišta „Dr. Franjo Tuđman“ (021/354-927 i 01/3786-666), Središnjice za upravljanje osobljem (01/3784-812 i 01/3784-814), referadi Fakulteta prometnih znanosti (01/238-0202) te u područnim odjelima za poslove obrane i područnim odsjecima za poslove obrane.

hr Fri Feb 26 2021 16:15:47 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/60390e096f52dfc4e78b4587/80

Na četiri lokacije u Splitu postavljeni pametni spremnici - imaju prešu na solarni pogon i dojavljuju kad su puni

U planu je na javne površine u centru grada postavljanje dodatnih pametnih spremnika.

Na četiri nove lokacije u našem gradu danas su postavljeni pametni spremnici za odlaganje miješanog otpada (Big Belly model). Od ranije, navedeni spremnici postoje na dvije lokacije (na Rivi i kod Galerije umjetnina). 

Nove lokacije pametnih spremnika su kod zgrade Gradske uprave, u Marmontovoj ulici, u blizini Turističke palače te Trajektne luke.

Navedeni spremnici za miješani otpad posjeduju ugrađenu prešu na solarni pogon. Ugrađena preša stješnjava otpad zbog čega može zamijeniti znatan broj klasičnih koševa koji se koriste na javnim površinama. Ugrađeni senzori mjere popunjenost i povezani su sa sustavom notifikacije. Sam dojavljuje putem mobilne aplikacije i e-mail poruke kada je pun. Zahvaljujući posebnom dizajnu otvora onemogućen je fizički pristup ubačenom otpadu.

Spremnik u Marmontovoj ulici posjeduje audio modul, pri ubacivanju otpada korisnik dobiva govornu poruku.

hr Fri Feb 26 2021 16:07:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .