Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5d1cfb9629111c18f18b4574/80

Samo jednom promjenom moguće je poboljšati zdravlje i osigurati dugovječnost

Nova studija MGH pokazuje kako smanjenje količine šećera u gotovoj pakiranoj hrani može voditi do boljeg zdravlja.

Ako se smanji samo 20 posto šećera u pakiranim proizvodima, to može prevenirati 2.48 milijuna kardiovaskularnih bolesti te 490 000 smrtnih ishoda te 750 000 dijagnoza dijabetesa samo u Americi kroz životni vijek odrasle populacije. Tim je znanstvenika kreirao model kako bi simulirali kvalitetu života, utjecaj ekonomije te smanjenje šećera, predloženo od strane Nacionalne inicijative za smanjenje šećera i soli.

No, kako bi se s tim započelo, potrebno je naravno puno posla i dozvola kako bi se pratili proizvođači i njihov napredak. Znanstvenici se nadaju da će njihov model stvoriti konsenzus potreban za reformu.

„Nadamo se da će ova studija pomoći da se pogura ta transformacija inicijative u nekoliko narednih godina. Redukcija količine šećera u komercijalno pripremljenoj hrani i napicima će imati veliki utjecaj na zdravlje od ostalih inicijativa, poput one da se označi koliko šećera ima na vidljivom mjestu ili da se slatka pića zabrane u školama. Ono što znamo je da će prevelik unos šećera utjecati na povećanje tjelesne mase, pretilost, dijabetes i kardiovaskularne bolesti. Šećer je jedan od najprisutnijih aditiva u hrani i trebalo bi ga se smanjiti do normalnih razina”, izjavio je Dariush Mozaffarian, koautor studije i dekan na školi za nutricionizam Tufs.

“Naši zaključci predlažu da je vrijeme da se ovaj plan ostvari, što će sasvim sigurno donijeti puno dobrobiti za zdravlje populacije“, zaključuje.

Evo kako sami možete smanjiti unos šećera u organizam:

1. Planiranje vremena za šećer

Dr. psihologije Ashley Gearhardt jedna je od znanstvenica koja je osmislila mjerilo ovisnosti o hrani Yale i ona tvrdi kako je vrijeme kada konzumirate šećer bitno. Naime, šećer se najčešće konzumira u stanju usamljenosti ili u vremenu koje jednostavno provodimo sami. To vrijeme, smatra, nije vrijeme za pretjerivanje u šećeru, a kao alternativu preporučuje stvaranje navike umjerenog konzumiranja takve hrane u nekim pozitivnim razdobljima kada ste, na primjer siti jer ste upravo ručali u društvu voljenih osoba.

2. Posebne oznake na proizvodima

Taktika većine proizvođača hrane koja svoj proizvod deklarira kao proizvod bez glutena ili slično, je da manjak jednog sastojka nadopune drugim sastojkom kako bi okus ostao isti. Vodeći se time, 2018. godine objavljeno je istraživanje u časopisu Pediatrics koje je utvrdilo kako je 79 posto proizvoda s oznakom bez glutena, a koje je namijenjeno djeci, bilo pretrpano šećerom. Kako bi želja za šećerom postala manja, a ne veća, preporučuje se čitanje etiketa na proizvodima i odabir onih proizvoda u svom sastavu nemaju velike količine šećera.

3. Vizualizacija količine šećera

Odabir omiljene slastice i definiranje količine šećera koju ona sadrži moguće je čitanjem etikete na proizvodu, no to neće biti toliko dramatično kao sljedeći korak. Naime, podjelom ukupne količine s brojem četiri dobit ćete broj čajnih žličica šećera koje se nalaze u tom proizvodu. Vizualizacijom tog šećera na jednom mjestu kakvo je šalica, postavite si pitanje želite li pojesti tu sirovu količinu šećera. Pretpostavka je da će odgovor biti ne, a na taj ćete način, osvijestiti količinu unesenog šećera.

4. Iz prostora u kojem najviše boravite, izbacite šećer

Kada je Sveučilište u Kaliforniji prestalo prodavati sokove u svom kampusu, ljudi su jednostavno prestali i kupovati takve proizvode. Temeljem toga preporučuje se izbacivanje šećera iz prostora u kojem najviše boravite, a dodatna podrška mogu biti i drugi ukućani. „Tako izbjegavanje šećera bit će kolektivni cilj, a druge osobe će pomoći kako ne bi pokleknuli“, tvrdi Laura Schmidt, prenosi Ordinacija.

5. Krizna razdoblja

Gearhardt tvrdi kako je izbacivanje šećera iz prehrane jednako kao borba s bilo kojom drugom ovisnošću. Tako će se prvotna razdoblja krize javiti između 2 do 5 dana od prestanka konzumiranja šećera pa se predlaže izbacivanje šećera sredinom tjedna kada je razina stresa najmanja i kada je najvjerojatnije da ćete imati dovoljno vremena za san. Osim toga, bez uobičajene količine šećera u tijelu ono će biti podložno stresu i nervozi pa je dobro imati rezervni plan za smanjenje stresa kao što su joga i meditacija i slično. Također, kako ne biste pokleknuli, čuvajte hranu bogatu nutrijentima u blizini.

hr Fri Sep 10 2021 14:39:55 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/61766b9e6f52dfc25f8b4613/80

Održana posljednja ovogodišnja Boranka, u 29 akcija pošumljavanja od 2018. godine sudjelovalo 8 500 volontera

Akcija se održala u subotu, 23. listopada na području splitskog naselja Donje Sitno.
Savez izviđača Hrvatske, Hrvatske šume, Hrvatska gorska služba spašavanja i Splitski skautski zbor, kao glavni organizatori kampanje Boranka, organizirali su ove subote posljednju ovogodišnju, a ukupno 29. po redu akciju pošumljavanja požarišta Dalmacije.  

Šesta i posljednja ovogodišnja akcija pošumljavanja u sklopu kampanje Boranka, na kojoj je sudjelovalo 200-tinjak volontera, održala se u subotu, 23. listopada na području splitskog naselja Donje Sitno. U Boranki je u 2021. godini ukupno sudjelovalo 1 200 volontera čime je  broj ljudi koji su od 2018. osobno uključili u akcije pošumljavanja požarišta narastao na više od 8 500. U ukupno 29 održanih akcija tokom posljednje 4 godine volonteri su posadili više od 100 000 stabala u sadnicama, sjemenu i žiru čime je Boranka postala najveća europska volonterska akcija pošumljavanja požarišta.

- Stvarno smo sretni i ponosni što je toliki broj ljudi do sada sudjelovao u vraćanju šuma na dalmatinska požarišta. Očito je da i kao društvo postajemo sve osvješteniji jer se broj volontera povećava iz godine u godinu i sve više ljudi želi pomoći prirodi te aktivno sudjelovati u ovakvim akcijama. Iako 100 000 posađenih stabala možda nije mnogo u odnosu na milijune stabala koja su izgorjela u požarima, svaka posađena sadnica i sjeme dokaz su ljubavi prema prirodi i okolišu koju želimo širiti. Iduće godine Boranka se nastavlja, sigurni smo i s još većim brojem volontera i zaljubljenika u prirodu – izjavio je Dan Špicer, poslovni direktor Saveza izviđača Hrvatske i glavni koordinator kampanje Boranka.

Domaćini ove posljednje akcije bili su splitski izviđači iz Odreda izviđača pomoraca „Jadran“, a u pošumljavanju su sudjelovali studenti i profesori Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Splitu (KIFST), učenici I. i III. gimnazije iz Splita te drugi građani, a akciji se, kao i svake godine, pridružio veleposlanik Kanade, Nj.E. gospodin Alan Bowman, koji je s obitelji posadio nekoliko desetaka sadnica. Veleposlanstvo Kanade jedan je od glavnih partnera Boranke te od početka podržavaju akciju i sudjeluju u pošumljavanju.

Ove subote Sitno Donje su pošumljavali i zaposlenici tvrtke Radenska Adriatic, koji su Glavni PoBORitelji Boranke te zaposlenici tvrtke AKD, koja je NeoBORivi Pomagač Boranke. Na akciju je, posebno iz Slovenije, sa suradnicima stigao i gospodin Marián Šefčovič, Predsjednik uprave Radenska Adriatic.
- Ovogodišnja Boranka nam je uistinu posebna jer smo imali priliku i osobno se uključiti u pošumljavanje. Sve o ovom nevjerojatnom projektu, naravno, znamo od ranije, ali vidjeti toliku količinu volontera i vidjeti s kolikim entuzijazmom pomažu u obnavljanju opožarenih područja uistinu daje nadu da je bolje i zelenije sutra moguće. I kao netko tko često posjećuje Dalmaciju, moram reći da će mi biti posebno emotivno vidjeti zelene obronke kojima smo pomogli dati novi život – rekao je gospodin Šefčovič.

U organizaciji Boranke i ove su godine sudjelovale brojne institucije koje pružaju podršku izviđačima i drugim volonterima. Hrvatske šume, kao glavni suorganizator kampanje,  osiguravaju sadnice i drugi sadni materijal, a njihovi stručnjaci educiraju volontere i rade stručni nadzor same sadnje. HGSS-ovi volonteri glavna su logistička podrška u organizaciji pošumljavanja. Ravnateljstvo civilne zaštite osigurava alat i opremu za sadnju te ostalu logistiku, Grad Split osigurava besplatan prijevoz volontera autobusima, volonteri Crvenog križa na raspolaganju su volonterima u slučaju nesretnog slučaja ili nezgode.

Boranku kao pokrovitelji podržavaju Europski parlament, Ministarstvo poljoprivrede, Američka gospodarska komora, Veleposlanstvo Kanade, UHDDR, agencija IMAGO te Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora. Glavni sponzori, simbolično nazvani Glavni PoBORitelji ovogodišnje Boranke su Raiffeisen banka, Radenska Adriatic, Henkel i FINA.

hr Mon Oct 25 2021 10:32:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5a3782c8b9e03e8a298b465c/80
Foto: Pixabay

Trebate li piti toplu vodu ako želite smršavjeti?

Osim što je vrlo isplativa, dijeta s toplom vodom donosi i neke zanimljive zdravstvene prednosti u usporedbi s drugim dijetama.
Pijenje tople vode ubrzava vaš metabolizam i pomaže vam da smršavite na zdrav način. U osnovi, topla voda pomaže brže razgraditi molekule masti u vašoj prehrani, što može dovesti do gubitka težine.

Voda ne smije biti prevruća da vam opeče usta, ali treba biti dovoljno topla, temperature koju vaše tijelo može podnijeti. Kad tek počinjete uključivati pijenje ​​tople vode u svoju dnevnu rutinu, to vam može isušiti usta i osjećat ćete se razdražljivo dok je konzumirate. No, uz dosljednost, uvidjet ćete da se vaše tijelo navikava na to.

Osim što je vrlo isplativa, dijeta s toplom vodom donosi i neke zanimljive zdravstvene prednosti u usporedbi s drugim dijetama.

Zašto je pijenje tople vode zdravo

Postoji drevna znanost poznata kao Ayurveda, koja odavno zagovara pijenje tople vode kao dio ljudske prehrane i čini se da se taj trend vraća.

Dokazano je da topla voda zapravo na pozitivan način stimulira peristaltiku i gastrointestinalni trakt. To počinje snažiti vaš metabolizam i pomaže u ispiranju štetnih toksina koji se talože u našim tijelima preko noći i tijekom dana. Naravno, voda također hidratizira naša tijela, a topla voda može nam pomoći da manje osjećamo glad, piše Index.

hr Sun Oct 24 2021 14:12:36 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/617514806f52dfae5f8b458e/80
Foto: Pixabay

Studija: 'Paraben i njegova štetnost za zdravlje, naročito žena'

Ovi sastojci se dodaju dezodoransima, pastama za zube, šamponima, balzamima, losionima za tijelo, ali se dodaju i u šminku, između ostalih proizvoda, kako bi se zaustavio rast gljivica, bakterija i drugih potencijalno štetnih mikroba.
Prvi put komercijalizirani 50-ih godina, parabeni, kao grupa sintetičkih sjedinjenja obično se koriste kao konzervansi u širokom spektru proizvoda za zdravlje, ljepotu i osobnu njegu. Ako proizvod koji koristite sadrži metilparaben, etilparaben, propilparaben, butilparaben i izobutilparaben, znači da sadrži parabene na što biste trebali obratiti pažnju.

Ovi sastojci se dodaju dezodoransima, pastama za zube, šamponima, balzamima, losionima za tijelo, ali se dodaju i u šminku, između ostalih proizvoda, kako bi se zaustavio rast gljivica, bakterija i drugih potencijalno štetnih mikroba.

Istraživači su otkrili i da oko 90 posto tipičnih namirnica sadrži mjerljive količine parabena, zbog čega čak i oni koji se klone potencijalno štetnih proizvoda za osobnu njegu također unose parabene u svoj krvotok.

Ono što zabrinjava zagovornike javnog zdravlja je da, iako pojedinačni proizvodi mogu  sadržavati ograničene količine parabena u sigurnim granicama koje je postavila Američka uprava za hranu i lijekove (FDA), kumulativna izloženost kemikalijama iz nekoliko različitih proizvoda mogla bi preopteretiti naše tijelo i doprinijeti širokom nizu zdravstvenih problema, prenosi Scientific American.

- Najveću zabrinutost izaziva činjenica da je poznato da parabeni remete funkciju hormona, efekt koji je povezan s povećanim rizikom od karcinoma dojke i reproduktivnom toksičnošću - izvještava neprofitna kampanja za sigurnu kozmetiku (CSC).

Parabeni oponašaju estrogen tako što se vezuju za receptore estrogena na ćelijama, a istraživanja su pokazala da uočeni priljev estrogena iznad normalnog nivoa u nekim slučajevima može pokrenuti reakcije poput povećanja diobe ćelija dojke i rasta tumora.

CSC citira britansku studiju iz 2004. koja je otkrila tragove pet parabena u tumorima dojke 19 od 20 ispitanih žena.

- Ova mala studija ne dokazuje uzročnu vezu između parabena i karcinoma dojke, ali je važna jer je otkrila prisustvo netaknutih parabena, nepromijenjenih metabolizmom tijela,  što je pokazatelj sposobnosti kemikalije da prodre u kožu i ostane u grudnom tkivu.

Prema ovoj  grupi, novija studija otkrila je više nivoe jednog parabena, n-propilparabena, u pazušnom dijelu dojke gdje je pronađen najveći postotak tumora dojke. CSC izvještava da su parabeni također povezani s reproduktivnim, imunološkim, neurološkim problemima i problemima iritacije kože.

Zastupnici zdravlja vrše pritisak na FDA da zabrani parabene u proizvodima koji se prodaju u SAD, kao što je to učinila Europska unija 2012. Zabrinuti potrošači za sada moraju preuzeti stvari u svoje ruke čitajući etikete na proizvodima i izbjegavajući proizvode s parabenima.

- Mnogi proizvođači prirodne i organske kozmetike pronašli su efikasne alternative parabenima kako bi spriječili rast mikroba u proizvodima za osobnu njegu - izvještava CSC i dodaje:

- Neke kompanije su kreirale proizvode bez konzervansa koji imaju kraći rok trajanja od konvencionalnih proizvoda, šest mjeseci do godinu dana, ali ako se koriste svakodnevno, vjerojatno će se potrošiti prije nego što im istekne rok.

Važno je da provjerite sadrže li vaši omiljeni proizvodi parabene ili druge rizične sastojke tako što ćete čitati etikete na samim proizvodima.

Istina, često najvažnije piše sitnim slovima, ali vrijedi truda. Pojedini proizvođači, odsustvo parabena i drugih potencijalno štetnih sastojaka, u svojim proizvodima naglase na prednjoj strani proizvoda, tako da potrošači odmah znaju što kupuju, prenosi N1.
hr Sun Oct 24 2021 10:08:47 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/617505396f52dfae5f8b4583/80
Foto: Pixabay

Ovo su najzdravije namirnice koje biste trebali jesti za doručak

Doručak je, reći će neki, najvažniji obrok u danu. Zato je važno ujutro izabrati namirnice koje će biti dobre za vaš organizam i držati vas sitima do sljedećeg obroka.

Žitarice

Jedno je istraživanje pokazalo da cjelovite žitarice, poput zobenih pahuljica, pomažu u koncentraciji i učenju.

Jaja

Jaja u svim oblicima. S njima ne možete pogriješiti. Jaja sadrže antioksidanse lutein i zeaksantin koji posebno doprinose održavanju zdravlja očiju.

Jogurt

Jogurt je odličan izvor probiotika. Posljednja istraživanja dokazuju da probiotici mogu djelovati i kao lijek te da pomažu u kontroli tjelesne težine.

Voće

Voće je dobar izbor, obiluje vitaminima i vlaknima koja pomažu zadržati osjećaj sitosti.

Zeleni čaj

Ovo je jedan od najzdravijih napitaka uopće. Razbudit će vas, a pijući ga ćete dobiti i antioksidans koji dokazano štiti mozak, živčani sustav i srce od oštećenja.

Smoothie

Smoothie je dobar izbor. Gotov je za dvije minute, a kao bazu možete koristiti jogurt zbog proteina. Voće ovdje daje prirodan šećer, piše Večernji.
Dodajte mu i povrće poput kelja, blitve, špinata ili svježe cikle.

hr Sun Oct 24 2021 09:03:41 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .