Poznati lanac kava Starbucks osnovan je u Seattleu 1971 i ima više od 30 tisuća kafića otvorenih diljem svijeta.
Prvo što ljudima padne na pamet kada čuju riječ Starbucks najvjerojatnije je bijela papirnata čaša s poznatim zelenim logom. Upravo takve nedavno su dobili i stanovnici Milana.
Postavlja se pitanje, ako su otvorili svoju trgovinu u susjednoj nam Italiji, a poznato je da su Hrvati veliki ljubitelji kave – kako to da im na pamet nije pala Hrvatska?
Sama činjenica da Starbucks ne postoji u Hrvatskoj ne znači da ovaj brand nije razmišljao o otvaranju u glavnom gradu Lijepe Naše. Naime, takve glasine starije su više od desetljeća. Međutim, brojni kažu da su to ipak samo glasine.
Moguće je da su i razmišljali o opciji otvaranja svoje ‘podružnice’ u nas, no ipak došli do zaključka da im takvo što ne bi bilo profitabilno.
Zašto? Zato što Hrvati nisu kao i svi ostali. Ukoliko ste ikada posjetili Starbucks ili pak vidjeli na internetu, filmovima.. mogli ste primjetiti da stranci najčešće svoje kave piju to go. To naravno nije slučaj u nas. Možete li se zamisliti kako sami u hodu pijete kavu iz velike plastične čaše?
U Hrvatskoj je odlazak na kavu dio svakodnevice. Na kavama se mnogi susreću zbog poslovnih sastanaka, sastaju s prijateljima i rodbinom koje nisu dugo vidjeli.
Mala šalica kave ispija se satima.
Odlazak na kavu nerijetko se pretvori u višesatno ispijanje drugih pića, a moguće i izlazak.
Moglo bi se reći da se našoj ‘kulturi ispijanja kava’ stranci čude i da odlaze svojim kućama prepričavajući kako Hrvati u kafićima sjede satima.
Vrlo vjerojatno ovo nije jedini razlog zašto ovaj svjetski poznati brend nije stavio Hrvatsku na mapu kada je riječ o otvaranju podružnice no jedno je sigurno, ako i dođu u Hrvatsku:
Bi li Hrvati zaista zamijenili svoje kvartovske kafiće i umjesto njih ispijali ledene kave s okusima peperminta, bundeve…?