… ali računajući da je od 2020., kad su na hrvatskim cestama poginule 237 osobe, najmanje na godišnjoj razini u povijesti, obujam prometa porastao za više od trećinu, to je realno dosad najbolji rezultat sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj.
Riječ je o privremenom podatku za 2022. godinu, jer se u smrtnost prometnih nesreća računaju i oni koji od posljedica nesreće preminu do 30 dana nakon nesreće. Konačna će se brojka znati 31. siječnja 2022., a dosad su bilježena tek minimalna odstupanja.
Statistički, sa 70 poginulih godišnje na milijun stanovnika Hrvatska će i ove godine biti među pet prometno-sigurnosno najlošijih zemalja u Europskoj uniji (lošije je stanje u Rumunjskoj, Bugarskoj, Latviji…), ali to nije realni podatak, jer je obračunska baza nerealna. Naime, Hrvatska je među zemljama s najvećim razmjernim udjelom tranzitnog (prvenstveno autocestom A3) i turističkog prometa, pogotovo tijekom 2022.
To je potvrdila i najtragičnija prometna nesreća u protekloj godini, kad je u ranim jutarnjim satima 6. kolovoza 2022., na autocesti A4, u slijetanju poljskog autobusu na putu za Međugorje, jer je premoreni vozač zaspao za volanom, 12 osoba poginulo, a 19 ih je teško ozlijeđeno. Stoga se realnim značajkama sigurnosti cestovnog prometa približavamo prosjeku EU-a.
POGINULI NA HRVATSKIM CESTAMA
1990. – 1360 (“crni” rekord)
2000. – 655
2001. – 647
2002. – 627
2003. – 701
2004. – 608
2005. – 597
2006. – 614
2007. – 619
2008. – 664
2009. – 548
2010. – 426
2011. – 418
2012. – 393
2013. – 368
2014. – 308
2015. – 348
2016. – 307
2017. – 331
2018. – 317
2019. – 297
2020. – 237
2021. – 292
2022. – 271 (privremeni podatak)