Splitski vijećnici obvezuju se posebno skrbiti o osobama s invaliditetom – od semafora, preko pokazne karte do liftera na plažama

Jednoglasno je prolazio cijeli dan posvećenim socijalnim potrebama u gradu Splitu, tematska sjednica s prijedlozima za poboljšavanje života osobama s invaliditetom, dok na posljednjoj točki nije sve na susramlje pozvao Martin Mladen Pauk (Domovinski pokret), i to jer se dvojcu predstavnika osoba s invaliditetom nije dala riječ. No, objašnjeno je kako je ranije pao dogovor tko će o točkama govoriti u ime svih osoba s invaliditetom pa da je dati riječ drugima zapravo samo prolongiranje rasprave.
Uz nekoliko povišenih tonova Pauka,  Grozdana Radinović iz inicijative “Želiš li se mijenjati za mjesto? i Andrija Lipanović, predsjednik udruge “Vjeruj i djeluj” u pratnji Domovinca otišli su iz velike vijećnice Banovine.
Treba biti više rampa za osobe s invaliditetom, moglo se napraviti i više. Sigurnost naših sugrađana je na prvom mjestu, nek gradske službe pošalju tvrtki Point da se pozabavi time – predložio je HDZ-ov Tomislav Prljević na što je Nenad Uvodić iz Centra kazao da je samo prošle godine napravljeno 27 rampi, a u prvih pet mjeseci ove godine još 13.

Miro Renić koji se pristupačnosti osoba s invaliditetom bavi od 2002. rekao je kako je potrebna odluka o prijevozu za osobe s invaliditetom, a kao primjeren rok istaknuo je kraj tekuće godine. 
S tvrtkom Promet Split treba napraviti ozbiljnu analizu kako bi u budućnosti preuzela prijevoz kombijima koji sada obavlja privatnik. S obzirom na to da ima niskopodne autobuse, cjelokupni bi se sustav mogao zaokružiti. Uvijek će biti potrebni kombiji, ali Grad nije dovoljno bogat da se njima prevoze oni koji mogu busevima. Po pitanju nogostupa, potrebno je povećati broj koridora. Bitno je da se odrade prema kvartovima kako bi osobe u kolicima imale pristup gradu – kazao je Renić.
Nadovezao se Ivan Tokić, čelnik Županijske udruge slijepih uz pohvalu gradskoj vlasti na 27 zvučnih semafora postavljenih u zadnjih godinu dana. 
Dosadilo mi je zvati službe, tražiti da se pojačaju pa da opet nakon nekoliko dana budu smanjeni. Mogu razumjeti da prve dvije, tri noći nakon postavljanja mogu smetati ljudima dok se ne naviknu, ali stišani su nam neupotrebljivi, ispada da smo platili ružne ukrase. 
U razgovoru sa slijepim osobama iz udruge, shvatio sam da im strašno smeta gašenje nakon 22 sata. To je neka vrsta policijskog sata – redao je Tokić. Obećano je da se neće gasiti iza 22 sata.
Lidija Bekavac iz HGS-a pročitala je prijedloge Radinović, Ante Grubišić (HSP) Lipanovića. Zamjenik gradonačelnika Bojan Ivošević ustvrdio je da je kao čovjek tužan kad čuje što je napisala Radinović jer je gotovo sve predloženo već bilo tema razgovora.
Nakon stanke od gotovo pola sata, šest je zaključaka stavljeno na papir i jednoglasno usvojeno.
Tako će zvučni semafori raditi cijeli dan i noć, ali od 22 sata do 7 ujutro će imati blaži intenzitet. Svake godine u Proračunu će se predvidjeti sredstva za 52 rampe za osobe s invaliditetom i novac za prilagodbu dva raskrižja za slabovidne i slijepe osobe. Preporuka je i da se prilikom projektiranja novih parking mjesta, predvide i ona za one za osobe s invaliditetom kao i da tvrtka Promet Split do listopada 2023. razradi model prijevoza osoba s invaliditetom, zapravo osvježi zastarjelu odluku.
Osobe s invaliditetom po završetku gradnje polupodzemnih spremnika omogući pristup kontejnerima, a prilikom rebalansa Proračuna pravni subjekti koji upravljaju plažama za osobe s invaliditetom, dobit će novac za održavanje liftera.

POSLJEDNJE DODANO: