Dinko Tarabarić iz Strožanca pored Splita već mjesecima muku muči
sa više od 100 tisuća eura vrijednim Mercedesom SL kojem su po drugi put
otkazale – kočnice. Riječ je o grešci u uređaju SBC za kočenje
(Sensotronic Brake Control), a njemački automobilistički gigant je prije
nekoliko godina na zamjenu uređaja u najbliži ovlašteni servis pozvao
preko dva milijuna korisnika. No, među njima nije bio ovaj povratnik iz
Australije koji je 2008. godine, kada su kočnice na brzoj cesti
Split-Solin prvi puta otkazale poslušnost, jedva sačuvao živu glavu.
– Mercedes je navodno o toj akciji zamjene
neispravnog uređaja obavijestio kupce putem ovlaštenog servisa, a ja
iako sam u Vrdoljaka obavljao servis nikada nisam dobio ništa. Po meni
su oni dobili Mercedesov dopis, morali su jer sam u Strožancu imao
vlastiti autoservis pa znam kako to funkcionira. Ukoliko pronađu grešku u
proizvodnji, obavještavaju servisera da putem brojeva šasije
prekontroliraju automobile. Kada sam prvi puta izgubio kočnice, a tad je
sa mnom bila i supruga, auto je prešlo samo 25 tisuća kilometara no
pošto je bilo starije od pet godina, garancija nije vrijedila.
“Poslije zamjene, uređaj SBC-a ponovno mi se pokvario”
Međutim,
te 2008. godine u Autolineu Dugopolje, priznali su su mi kvar i
zamijenili SBC uređaj. Ali, prije četiri mjeseca mi se dogodilo opet
isto – priča nam razočarani Tarabarić koji je nedavno iz protesta
kabriolet odvezao na sajam automobila ispred City Centra One u Splitu
(na fotografiji).
– Kad mi se to nanovo dogodilo, tražio sam ih u
servisu da budu korektni, da taj uređaj zamijene, ali su oni pod izlikom
da auto nije redovno servisirano kazali da ne mogu poduzeti apsolutno
ništa. Potom sam slao dopise Mercedesovu menadžeru Ralphu Braunu za
Europu, Aziju i Afriku, nakon tri mjeseca mi je javio da se ne može
ništa učiniti. Ne znam kako misle da auto nije redovno servisiran, pa
valjda mogu sam promijeniti ulje i filter ulja motora. A i što se na
takvom vozilu ima servisirati na 40 tisuća kilometara – pita se vlasnik
skupocjenog kabrioleta, te nastavlja:
– Kažu da auto nije redovno servisiran, a otprilike
mjesec dana prije no što su mi drugi put otkazale kočnice bio sam kod
Jollyja gdje su mehaničari na autu radili sat i pol i nisu našli ništa
sumnjivo. Pa ne tražim garanciju na motor već na kočnice jer je očito da
taj uređaj otkazuje na svakih 15 tisuća kilometara i onda doslovno
nosim glavu u torbi.
Naš sugovornik je inače 22 godine u Strožancu držao
ovlašteni servis korejskih vozila, kaže kako ovakve slučajeve ne pamti
niti sa 15 puta jeftinijim korejskim automobilima.
“Nisam dobio reklamacijski zapisnik”
–
Nedavno sam čitao kako iz Mercedesa tvrde da se na taj SBC kočioni
uređaj može aplicirati 400 tisuća kočenja. Mislim da u ovih jedanaest
godina koliko imam SL, nisam aplicirao niti tisuću – prisnažuje
Tarabarić kojeg više od svega iznenađuje što na servisu nije dobio
reklamacijski zapisnik.
– Obzirom da sam i sam držao servis, znam da se taj
zapisnik radi u tri primjerka od čega jedan ostaje u arhivi servisa,
drugi se uručuje vlasniku vozila, a treći se šalje u centralu. Meni taj
zapisnik u Jollyja nisu dali na uvid, samim time nisam ga ni potpisao
niti znam što je u njega unešeno. Zato sam upitao voditelja servisa za kontakt telefon njihove centrale ili bilo kakav
broj gdje mogu provjeriti što je s tim zapisnikom, a on mi je kazao da
ne smiju to davati. Znam da to nije istina jer mi kao stranci pripada
jedna kopija – priča nam rezignirani povratnik iz Australije čudeći se
načinu na koji funkcionira jedna demokratska i na koncu europska država
kao i njezini ovlašteni Mercedesovi servisi.
– Mislim da građane Splita i okolice treba
alarmirati na potencijalu opasnost jer za slučajne prolaznike i ostale
sudionike u prometu definitivno postoji opasnost od udesa od strane
automobila kojem svako toliko otkazuju kočnice. Na koncu bih
upozorio potencijalne kupce da dobro razmisle što kupuju – za kraj će
Tarabarić koji moli sve one koji imaju kakav pravni savjet da mu se jave
na broj 098 957 6762.
Jolly Autoline: Vozilo nije održavano u ovlaštenom serviseru
Drugu
stranu priče odlučili smo potražiti u Jolly Autolineu, tvrtka je to
koja je prije nekoliko godina preuzela prostor Autolinea Dugopolje na
istoj adresi kod koje je Dinko Tarabarić prvi puta promijenio SBC
uređaj. Čini se kako nije sporno da uređaj za kočenje ne funkcionira već
činjenica da je povratnik iz Australije svoj Mercedes sam održavao,
kako je i sam rekao, mijenjao je ulje i filter za ulje.
– Poznat nam je slučaj gospodina, bio je kod nas no
mi smo na servisu gledali mehaničke kvarove, ne električne i vozilo je
mehanički ispravno. O njegovom slučaju smo obavijestili Daimler, poslali
knjižicu vozila, a oni su odbili zamjenu tog SBC uređaja uz
obrazloženje da automobil nije održavan u ovlaštenom servisu. Gospodina
smo obavijestili o iznosu kojeg treba platiti da mu se to napravi, no on
uporno traži besplatno. Čak smo spremni odreći se rabata, zamijeniti bez naplate,
ali taj uređaj Daimleru mora platiti. To je jedino rješenje koje je
gospodinu Tarabariću ponudio i vlasnik naše kuće, Josip Stojanović –
poručili su nam iz Jolly Autolinea.