Article

//www.dalmacijanews.hr/files/5fb394526f52df21408b46a2/80
Foto: PR

Prvi hrvatski trgovački lanac objavio informaciju vezanu uz predstojeći blagdan

Prvi hrvatski trgovački lanac PEVEX donio je odluku vezanu uz rad njegovih centara u srijedu, 18.11.2020. godine, tijekom Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje.
Od ukupno 26 prodajnih centara diljem Hrvatske, radit će 25 centara, ali skraćeno, od 8 do 14 sati. Jedino neće raditi prodajni centar u Vukovaru.

Brojne zaštitne mjere u mjestu sigurne kupnje

Podsjetimo, PEVEX je prvi trgovački lanac koji je na području Europske unije uveo u sve svoje prodajne centre - termalne kamere, visokotehnološki stupanj zaštite koji su u Hrvatskoj uvele tek neke bolnice. Zbog projekta uvođenja termalnih kamera PEVEX je u listopadu ove godine dobio i nagradu Udruge menadžera sigurnosti.

Svima koji ulaze u prodajni centar sustav mjeri temperaturu tijela, a ako je ona povišena kupca se diskretno obavijesti o tome te ga se dodatno zaštiti zaštitnom opremom, maskom i rukavicama, uz još jedno dezinficiranje ruku.

PEVEX je kao jednu od zadnjih zaštitnih mjera, za sve svoje prodajne centre, uveo i zamagljivače koji pretvaraju higijensko sredstvo u aerosol, čime se omogućava bolji prodor u sve dijelove prostora.


hr Tue Nov 17 2020 10:16:10 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5fc406126f52dfb2588b45b0/80
Foto: DalmacijaNews

Pere Eranović došao je do glumačkog Olimpa, u svojoj tridesetoj godini i pjeva i slika, a 2020. godina bila mu je godina prekretnica...

Trogiranin sa splitskom adresom, očevim korijenima vezan za Livno, kroz svoju nagrađivanu monodramu 'Priče iz Vukovara' spojio je Split i grad heroj, pjesmom je razvedrio sve tmurne oblake patnje i žrtve.
Ljubav, trud, preciznost i sati rada dobitna su kombinacija do zvijezda. Nerijetko žuljevitih ruku, s mnogo muka i problema, ali i s ostvarenim ciljem koji ruši sve barijere. 

Njegovi snovi bili su posebniji od drugih jer kako jednostavno opisati maštanje da u budućnosti postaneš papa, čovjek u kul odijelu i s neobičnim štapom kojega svi ljudi vole. Dječački naum ostvario je vrlo brzo jer dolaskom na 'daske koje život znače' svaki san postaje stvarnost, gotovo svaku zamisao lako je ostvariti.

U njegovoj obitelji nitko se prije nije bavio glumom, ali majka je napravila presudan trenutak da Pere Eranović dosegne glumački Olimp. No, priča koja je povezala nered, majčinu ljutnju i monolog Pometa Trpeze, koji je bio tema njegovog prijemnog ispita, bila bi dovoljna za cijeli jedan samostalan tekst. 

Kreativnost je najveća strast u životu ovog mladića i baš sve se vrti oko nje. Bilo na glumačkoj sceni, pred mikrofonom ili s kistom u ruci, Pere u potpunosti živi umjetnost. Trogiranin sa splitskom adresom, očevim korijenima vezan za Livno, kroz svoju nagrađivanu monodramu 'Priče iz Vukovara' spojio je Split i grad heroj, pjesmom je razvedrio sve tmurne oblake patnje i žrtve. 

- S Vukovarom imam ljudsku povezanost. Priča o kalvariji iz Vukovara me motivira. Iskra i žar s kojima pristupam takvim temama, pristupam i svemu ostalom u životu. Osobno mi je Vukovar intrigantan s više aspekata, ali poseban je taj spartanski element jer je branitelja bilo 40 puta manje od neprijateljske sile - priča nam Eranović koji nas je ugostio u 'službenim odajama' splitskog HNK u kojemu stvara već gotovo jedno desetljeće.


Hrvati imaju 'sindrom Cvjetnice'

Otac mu je u ratu poginuo kao dragovoljac pa je i taj tužni trenutak njegova života bio dodatan motiv da Vukovaru, sa svojim bendom Croatica, posveti i pjesmu 'Groblje tenkova'.

- Projekt Croatica pokrenut je prije pola godine. Imao sam vremena pa sam ostvario svoje stare snove, na lageru misli s gitarom i olovkom sam napravio sedam pjesama. Prva od njih, ona udarna, je 'Groblje tenkova' koja je omaž svim braniteljima. Sve ranije napisane pjesme o Vukovaru su pomalo elegične, s dozom romantike, sjete i poštovanja, a ova je posebna. 'Groblje tenkova' je borbena pjesma ekipe s juga, branitelji su zaslužili imati ovakvu budnicu - tvrdi naš sugovornik. Pjesma je već došla do srca svih Vukovaraca.



Jedan od životnih ciljeva mu je i uveseljavati sve oko sebe, pa je tako u vrijeme 'lock-down' imao dnevna objavljivanja viceva. Veli, želio je nasmijati još barem dvoje ljudi koji bi pogledali njegove videozapise. Oštro je reagirao i na kršenje epidemioloških mjera.

- Hrvati imaju 'sindrom Cvjetnice'. Osobe se dočekuju s palminim granama, glorificiraju se i onda se nakon nekoliko dana traži njihovo raspeće. Isto se dogodilo i Nacionalnom stožeru. Ja i dalje smatram da svi mi moramo podnijeti neku vrstu žrtve, za više dobro. Kao pojedinci moramo dati maksimalno od sebe. Prebolio sam koronavirus, stradala mi je kralježnica, ali ne podcjenjujem je. Štoviše, znam da je moj vršnjak, sportaš, bio pozitivan i da se gotovo dva tjedna borio za kisik, život mu je visio o koncu. Nemamo pravo na uskogrudnost, sve ima širu dimenziju - kaže nam Pere.

- Nisam siguran u sve ove donesene epidemiološke mjere, nadam se da će se financijski pogođene skupine što brže oporaviti - dodaje Eranović.

Ipak, 2020. godina za njegovu obitelj bila je i više nego plodonosna jer rodio se mali Stipe nakon kojeg je, priznaje nam, sve počeo gledati nekim novim naočalama.



U nove pobjede...

Ako Eranovića pitate za budućnost onda je jasno kako je planova mnogo. 

- Van kazališta radim s Ivanom Baranovićem projekt 'Ženici' autora pokojnog Ivana Zovke. Planiramo s tim izaći u veljači dogodine. Zanimljiv je to komad o sudbini dvojice poznanika iz istog sela koji na putu otkriju kako se iznimno povezani - otkriva naš sugovornik. I glazbena bi odiseja trebala dobiti nastavak u pjesmi 'Kardinal' posvećenoj Alojziju Stepincu.

U svojoj tridesetoj godini uspjeh na više polja dovoljan je razlog za sreću i zadovoljstvo. Što očekivati, hoćemo ga vidjeti u još kojoj ulozi - posljednje pitanje koje nam je Pere odgovorio u jednom dahu.

- Gdje se osjećam ugodno tu i djelujem. Ako to sutra bude sadnja cvijeća ili vezenje goblena onda ću se time i baviti i uživat ću u tome.

hr Sun Nov 29 2020 21:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5fc35e6a6f52dfb1578b4570/80
Foto: Pixabay

Prva adventska nedjelja: Počelo je došašće, vrijeme pripreme za proslavu Božića

Paljenje svijeća običaj je koji nas poziva na budnost i pripravnost Svetog dolaska među ljude
Došašće je vrijeme koje nas odgaja da intenzivno proživljavamo vrijeme u kojemu je povijest čovječanstva. Došašće je vrijeme kada ponovno postajemo svjesni što predstavlja ono kršćansko i životno u nama. Vrijeme kada naše iščekivanje ujedno postaje i naše svijetlo i radost, naše preporođenje u kojem ponovno postajemo djeca Božja.

U vrijeme Adventa ili Došašća običaj je stavljati vijenac ili panj s četiri svijeće koje simboliziraju četiri nedjelje do Kristova dolaska. Paljenje svijeća običaj je koji nas poziva na budnost i pripravnost Svetog dolaska među ljude.

Običaj izrade adventskog vijenca proširio se u njemačkim evangelističkim obiteljima tijekom 19. stoljeća.

Prva nedjelja Došašća govori o ponovnom Kristovom dolasku kada će Bog po svome sinu uspostaviti Kraljevstvo. Odnosno, novi Božji svijet. 

Druga i treća adventska nedjelja prikazuju Ivana Krstitelja, a četvrta Mariju Djevicu koja je rodila Isusa.

Mnogi današnji narodni običaji vezani uz Božić imaju korijene u poganstvu. 

Primjerice, kićenje borova. To je običaj koji je vezan uz simbole plodnosti, a kićenje štiti od uroka. Do nedavno, često se provodilo i paljenje badnjaka koji je praslavenski običaj, ali danas izumire. Palile su se velike klade nazvani 'badnjaci'. Često bi se na kladi urezivao križ, po njoj bi se polijevalo vinom, uljem i posipalo se žitom, a sve s ciljem da Bog blagoslovi kuću potomstvom, zdravljem i drugim blagodatima.

Na Badnjak još i danas neke bake i djedovi unose slamu u kuću kako bi se na njoj, poput Isusa, moglo spavati. Na stol se stavljao svečani stolnjak, a ispod stola bi se rasula zrna žita, zobi, ječma i kukuruza...

Zbog antičkog kulta vegetacije, koristi se žito koje se obično sije na spomendan sv. Barbare 4. prosinca ili spomendan sv. Lucije 13. prosinca. 

Rast žita nagovještavao je dobru ili lošu ljetinu. 

Kod Hrvata, običaj je žito privezati trobojnicom.

hr Sun Nov 29 2020 09:39:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5fc2d15a6f52dfdc568b4596/80

Tupperware posuđe je ono što svatko treba imati u kuhinji, a mi dijelimo dva seta!

Dijelimo dva seta 'orašar' koja su specijalno blagdansko izdanje iz Tupperware radionice
Za one koji svakodnevno provode vrijeme u kuhinji neizbježno je korištenje posuđa Tupperware koje više od 80 godina čini kuhanje lakšim i ljepšim.

Tupperware nije obična investicija u kuhinju već prava investicija u proizvode iznimne kvalitete koju svi cijene. 

Poruka koju Tupperware posuđe nosi je da svaka posuđa, eko boca ili pomagalo slavi temeljno vjerovanje da svatko treba imati priliku sam oblikovati svoj život.

Ako volite lijepo i kvalitetno posuđe u kuhinji u kojoj provodite veliku većinu vremena, ako volite druženja s prijateljima i želite popraviti kućni budžet sve to možete pronaći u Tupperwareu.

Za sve koje zanima gdje mogu pronaći ovo popularno posuđene, mogu se javiti Sandi Jakešević koja je zastupnica Tupperware posuđa za srednju i južnu Dalmaciju sa središtem u Splitu.

Možete joj se javiti na broj 095 51 444 86 ili putem maila [email protected] ili navratiti u Tupperware poslovnicu na adresi Ivana Gudelja 30 i odabrati posuđe koje vam se sviđa. 

Osim toga, više o Tupperwareu možete pronaći OVDJE ili na stranici.

DIJELIMO DVA TUPPERWARE SETA

U suradnji sa Sandom, dvjema čitateljicama ili čitateljima odlučili smo pokloniti Tupperware 'orašar set'. Sve što trebate učiniti je označiti osobu kojoj bi se ovaj set svidio i podijeliti pod 'javno' na Facebooku.

Igramo se do 4.12. u 12 sati kada ćemo proglasiti dobitnike! 

Ovaj set je specijalno blagdansko izdanje, a radi se o univerzalnim spremnicima veličine 500 mL i 1,3 L.


hr Sun Nov 29 2020 07:38:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
//www.dalmacijanews.hr/files/5f783dea6f52df8f038b463f/80
Foto: Pexels

"Recite Da u Du": Dubrovnik se brendira kao destinacija za vjenčanja

U sklopu HGK Županijske komore Dubrovnik osnovana je Strukovna grupa organizatorica vjenčanja koja će okupiti agencije za organizaciju vjenčanja sa širega dubrovačkoga područja

Ideja je okupiti same organizatore, ali i povezane djelatnosti, u jednu marketinšku priču brendiranja Dubrovnika kao idealne destinacije za vjenčanja.

Za predsjednicu Strukovne grupe izabrana je Ines Nanić iz tvrtke Dubrovnik događanja. Za zamjenice predsjednice izabrane su Ivana Smojver iz Dubrovnik Designa te Martina Pavleković iz tvrtke Be positive.

Radi se o industriji koja za sobom povlači puno drugih djelatnosti, poput dobavljača različite opreme, cateringa, glazbenika, cvjećara… Iz marketinške perspektive, ovo je jedinstvena prilika da Dubrovnik pozicioniramo među različitim skupinama ljudi kao destinaciju za vjenčanja, ali i općenito. Vjenčanja po svojoj prirodi okupljaju heterogenu grupu ljudi, različitih dobi i interesa na jednom mjestu, i dolaskom takve skupine stvara se jedinstvena prilika da im predstavimo grad i njegovu ponudu ako se odluče vratiti u privatnom aranžmanu. - rekla je Nanić.

Iz novoosnovane Strukovne grupe naglašavaju da vjenčanja u destinaciji imaju multiplikativni efekt na cjelokupno gospodarstvo. Na jedan par mladenaca u destinaciju stiže u prosjeku 70 do 150 sudionika. Njihova promocija destinacije putem slika i objava na društvenim mrežama nešto je što se teško može postići komercijalnim kampanjama. Stoga ova priča ima iznimno veliki utjecaj na sve segmente u pružanju turističkih usluga unutar jedne destinacije i odlična je platforma za građenje imidža destinacije.

Nanić podsjeća da u ova teška vremena sigurno ni konkurencija ne spava, priprema svoje marketinške planove, strategije nastupa na tržištima, stoga i mi moramo spremno dočekati sunce.

- Nemojmo zaboraviti koliko je velika industrija vjenčanja i koliko je mikro poduzetnika pogođeno njezinim drastičnim padom ove godine. Stotine ponuđača usluga u našoj zemlji je ostalo bez posla. Naša misija je zajedničkim snagama uz marketinške aktivnosti oživjeti našu industriju u vidu promocije koja nam može donijeti samo pozitivne rezultate. U doba kad se svi stišavaju na nama je da damo sve od sebe da se pročuje dobar glas o uslugama i ljepotama te vrijednostima koje nudi naš grad. - rekla je Nanić.

Kako bi se ubrzao oporavak, zajedničkim će se marketinškim aktivnostima promovirati destinacija, ali i oni segmenti ponude, tj. poslovni sektor koji je uključen u vjenčanju kao finalnom proizvodu.

- Želimo im predstaviti kako njihova priča može izgledati ako kažu ‘Da u Du. - rekla je Nanić.
Iz Strukovne grupe pozivaju i sve zainteresirane da se uključe u rad, predstave svoje ideje kako unaprijediti ovu priču i pomognu pozicionirati Dubrovnik kao idealno mjesto za najvažniji dan u životu budućih mladenaca.

hr Sat Nov 28 2020 15:42:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .