Dalmacija se nada tradicionalno dobrim posezonskim rezultatima

U Hrvatskoj se trenutačno odmara oko 590 tisuća gostiju,
većinom stranih, oko 530 tisuća. Najbrojniji su turisti iz Njemačke, Slovenije,
Austrije i Češke. Najprivlačnije destinacije i dalje su Rovinj, Poreč,
Dubrovnik, Umag i Split. Od početka godine, prema podacima E-visitora,
ostvarili smo 17 cijelih 2 milijuna dolazaka i više od 94 cijela 2 milijuna
noćenja, piše HRT

Sve to predstavlja rast od 8 posto u dolascima i 2 posto u
noćenjima, a to je na razini iz 2019. Najbolje posezonske rezultate
tradicionalno ostvaruje sunčana Dalmacija.

I na našim autocestama i dalje je pojačan promet. Ovog je vikenda na naplatnoj
postaji Lučko ušlo 20-tak posto više vozila u odnosu na usporedivi vikend lani.

Rujansko sunce najveći je dalmatinski marketinški adut pa je u kanjonu Cetine
još itekako živo. No,velikog zadovoljstva nema.

– Sve im je skupo, najmanje 30 posto je manje, najmanje 30 posto, požalio
se Ivica iz Omiša.

U obližnjem hotelu i kampu u Dućama pokraj Omiša gošći iz Njemačke, jer Nijemci
su nam i dalje gosti broj jedan, postavljamo pitanje ljeta: je li vam skupo?


– Nije,u redu je,
rekla je jedna od turistkinja.

Hoteli krenuli u prodaju smještaja za 2024. godinu

Hoteli su rasprodani do kraja listopada, već su popunjeni i
Božić i Nova godina, i to Nijemcima i Austrijancima, prodaje se 2024. godina.


– Kvaliteta usluge je dovela do toga da su nam i ocjene bolje nego prošle godine,
imamo već ulaz rezervacija za iduću godinu. Mi smo već pustili cijene za 2024.
,više su 5-6 post
o, objasnio je Stipe Kovačić, jedan od hotelijera.

Hoteli su diljem Jadrana dobro radili, no i u Dalmaciji, i na Kvarneru i u
Istri hotelijere, ugostitelje i sve ostale najviše muči pad potrošnje. Svaki
euro ovoga ljeta vrijedi dvostruko, inflacija je sveprisutna, kažu nam u Puli.


– Vidimo da gosti pogotovo iz Njemačke pa čak i Austrije, koja su bila naša
jako dobra tržišta s kvalitetnijim gostima, osjetili da već i oni kalkuliraju o
potrošnji,
upozorio je hotelijer Deniz Zembo.

Velike nade za posezonu

Ipak, turistički djelatnici vjeruju u dobru posezonu. Opet
se bude i daleka tržišta.

– Imamo definitivan ulazak gostiju vaneuropskih tržišta, azijskih, tržišta
Amerike, Sjeverne i Južne. To su jaka tržišta koja putuju van turističke sezone
i to su dobri pokazatelji da ćemo i iduće godine imati njihov jaki priliv,
r
ekao je Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija,
HGK-a.

Zarada će sigurno biti veća nego ikad prije jer i cijene su više, no radost
onih koji žive od turizma bit će nikad manja jer rijetki su ovoga turbulentnog
ljeta mirno spavali. A 2024. godina bit će jednako velik izazov.

 

POSLJEDNJE DODANO: