Turistička zajednica Splitsko – Dalmatinske županije kao jedan od temeljnih programskih ciljeva postavila je turistički i infrastrukturni razvoj unutrašnjosti Dalmacije.
- Velika je čast što ovakve dvije institucije stoje uz Turističku zajednicu i što ćemo njihovo znanje moći iskoristiti i primijeniti u izradi strategije. Vjerujemo da ćemo zajedno napraviti jednu lijepu i uspješnu priču u kojoj ćemo pomaknuti granice turističkoga pojasa Dalmacije i potaknuti investicije i infrastrukturni razvoj na ovome području. Splitsko zaleđe je biser u kojega moramo ulagati i čiji potencijal moramo maksimalno iskoristiti. Ovo je tek početak jedne suradnje gdje ćemo testirati područje Zagore i vidjeti koje su nam granice, a nakon izrade Strategije očekujemo i suradnju na izradi akcijskih planova. Svakako treba pohvaliti i predstavnike lokalnih turističkih zajednica koji su svakodnevno na terenu i ulažu mnogo napora i truda u promociju i razvoj ruralnih područja – istaknula je Vladović, direktorica županijske Turističke zajednice.
Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam, naglasio je kako se turistički trendovi mijenjaju te kako upravo područje Dalmatinske zagore može kvalitetno odgovoriti na te promjene.
- Zahvaljujemo Turističkoj zajednici Splitsko – dalmatinske županije što nas je spojila jer ovo definitivno neće biti jedini projekt na kojem ćemo surađivati. Institut za turizam već se skoro 70 godina bavi znanstvenim istraživanjem ove grane, dok Ekonomski fakultet ima jednu lokalnu ekspertizu i poznavanje ovoga područja. Dalmatinska zagora ima mnogo toga za ponuditi, a trendovi se na turističkom tržištu itekako mijenjaju. Iako su „sunce i more“ još uvijek dominantan motiv dolaska u Dalmaciju, sve više se javlja interes za ruralnim destinacijama poput Dalmatinske zagore koje mogu ponuditi i nešto drugo. Turistički proizvodi koje će Zagora nuditi posjetiteljima tek bi se trebali utvrditi kroz ovu Strategiju, no vrlo vjerojatno će se to bazirati na aktivnom i eno- gastro turizmu te odmoru u netaknutoj prirodi koji bi privukao turiste iz užurbanih sredina koji traže nešto drugačije. A to drugačije upravo nudi Dalmatinska zagora, počevši od mentaliteta, lokalne kulture pa sve do reljefa i gastronomije – kazao je Krešić.
Vinko Muštra, dekan splitskog Ekonomskoga fakulteta, ovu suradnju vidi kao odličnu priliku za nadograđivanje znanja studenata.
Nakon potpisivanja ugovora o suradnji, predstavnici institucija i lokalnih turističkih zajednica obišli su Centar za posjetitelje „Skrivena Dalmacija“ koji od travnja ove godine kada je uvedena Zelena autobusna linija bilježi visoki porast u broju posjetitelja.