ISTRAŽIVANJE CARVERTICALA

Hrvatski vozači preferiraju rabljene automobile iz Njemačke

Mnogi rabljeni automobili uvoze se iz jedne u drugu državu kako bi se zadovoljila lokalna potražnja za vozilima. Njemačka, Francuska, Belgija i Italija najveći su izvoznici automobila u Europi, opskrbljujući ostatak kontinenta polovnim vozilima. Međutim, automobili iz ovih država imaju svoje nedostatke. Najnovije istraživanje, koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical, otkrilo je da mnoga vozila uvezena u Hrvatsku imaju vraćenu kilometražu i oštećenja iz prošlosti.

Velik broj uvezenih njemačkih automobila ima sumnjivu povijest carVertical je analizirao izvješća o povijesti vozila koja su korisnici platforme zatražili tijekom 2023. godine i uračunao one s podatcima o povijesti iz drugih država. Čak 39,7 % svih uvezenih automobila provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj prošle godine došlo je iz Njemačke, njih 15,6 % iz Francuske, 13,3 % iz Italije, također 13,3 % iz Belgije te 5,2 % iz Austrije. I dok četiri od deset automobila u Hrvatsku stiže iz Njemačke, 3,4 % njih imalo je vraćenu kilometražu, a 22,8 % bilo je oštećeno u prošlosti. Izmjene na brojaču kilometara imalo je i 3,3 % automobila iz Francuske, a manja ili veća oštećenja pretrpjelo je njih 41,2 %. Od pet najvećih izvoznika u Hrvatsku, najmanje oštećenja imaju talijanski automobili – njih 13, 1 %. Međutim, 4,8 % vozila imalo je vraćenu kilometražu.

Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu, ističe da je Njemačka najveći izvoznik rabljenih automobila u Europi, ali se ističe da se neke informacije, poput povijesti servisa ili kilometraže, mogu izmijeniti prilikom prebacivanja rabljenih vozila na vlasnike u stranim državama.

– Njemačka je najveći izvoznik rabljenih automobila u Europi. Budući da zemlja ima dobro razvijenu cestovnu infrastrukturu, izvozi mnogo luksuznih automobila i dizelaša s velikom kilometražom. Ljudi također vjeruju i da Nijemci posvećuju više pažnje održavanju automobila. No, kada se rabljena vozila prebace na vlasnike u stranim državama, neke informacije, kao što je povijest servisa ili čak kilometraža, mogu se izmijeniti, čime se povećava rizik – kaže Buzelis.

Ponekad kupci mogu biti nesvjesni činjenice da kupuju uvezeni automobil

Kupci mogu kupiti uvezeni automobil izravnom kupnjom željenog modela sa stranica stranih oglasnika ili putem tvrtke specijalizirane za usluge uvoza. U tom slučaju, tvrtka se pobrine za sve dokumente i dostavlja automobil na kućni prag kupca. Drugi način jest kupnja automobila, koji još nije registriran na domaćem tržištu, u Hrvatskoj. U ovom slučaju kupac mora samostalno registrirati vozilo i proći tehnički pregled.

– Postoji i treća, ujedno i najrizičnija opcija. Kupac može u potpunosti propustiti činjenicu da je automobil uvezen u Hrvatsku jer je već bio registriran i prodao kao vozilo bez povijesti u stranim državama. Ponekad prodavači ne obavijeste kupca o prošlosti vozila – objašnjava Buzelis.

Iako širok izbor uvezenih automobila može potaknuti kupce da donesu spontanu odluku, važno je upoznati se s poviješću automobila kako bi se mjesecima kasnije izbjegla neugodna iznenađenja.

POSLJEDNJE DODANO: