Article

//www.dalmacijanews.hr/files/605d99846f52dfd3148b457e/80
Foto: Dalmacija News

Ćorić: Reagirat ćemo ako bude prijetila eskalacija cijena

Ono što nam stoji na raspolaganju ako dođe do daljnje eskalacije jest intervencija, naravno da pratimo stanje. Predsjednik Vlade jasno je dao uputu da analiziramo različite scenarije, što činimo na razini Ministarstva financija i Ministarstva gospodarstva, rekao je Tomislav Ćorić, ministar gospodarstva i održivog razvoja u Dnevniku HTV-a.

Proteklih mjeseci svjedoci smo snažnog rasta cijena svih energenata, ne samo nafte, nego i plina i struje. Situacija u Hrvatskoj jako je dobra u kontekstu krajnjih potrošača, odnosno kućanstava po pitanju cijena električne energije, odnosno plina, i držimo da ćemo i idućih mjeseci uspjeti zadržati cijene na trenutnoj razini za razliku od drugih europskih ekonomija. S druge strane cijena goriva i nafte je porasla, imali smo priliku vidjeti i današnju cijenu, istaknuo je ministar.

Do kada misle pratiti stanje, odnosno koliko gorivo treba poskupjeti da Vlada ipak odluči intervenirati smanjenjem trošarine, Ćorić odgovara kako je to moguće, ali kaže - dopustite da ocjenjujemo trenutak u kojem je intervencija prijeko potrebna. 

"Nismo zadirali u trošarine šest godina"


- Držimo da smo u proteklih godinu i pol dana, a referirat ću se na COVID krizu, itekako dobro analizirali stanje i intervenirali u onim ključnim trenucima kad je to bilo potrebno. Ono što ću naglasiti je da se trošarine nisu mijenjale od 2015. Dakle, taj sustav je bio stabilan i mi nismo zadirali u trošarine proteklih šest godina. Sada kada imamo rast cijena goriva postoje apeli s različitih strana da se utječe na cijenu. Međutim, mi u ovom trenutku ne znamo kako će se cijene kretati u narednim tjednima i mjesecima. 

Na pitanje ako bi Vlada odlučila dirati u trošarine, koja bi to bila stavka - ona za cestovna poduzeća ili ona za proračun, Ćorić je odgovorio da ponovno dolaze u fazu kalkulacije o samoj intervenciji te ističe da su i jedan drugi smjer upućivanja prihoda od trošarina važni.

- Bavimo se i ispunjavamo kriterije za ulazak u eurozonu od 1.1.2023. i stabilnost proračuna nam je izuzetno bitna. Takva politika Vlade postoji od 2016. otkad smo preuzeli odgovornost.

Koji je to scenarij u kojem bi Vlada intervenirala?

Na ponovljeno pitanje koja je to cijena na koju bi Vlada intervenirala, ministar odgovara - nećete dobiti odgovor na to pitanje.

- Ono što ću odgovoriti još jednom i dati uvjerenje hrvatskim građanima i građankama jest da u trenutku kada vidimo da nikakav drugi scenarij nije moguć, dakle da neće doći do smirivanja cijena, da ćemo reagirati ako bude prijetila eskalacija. Imajmo na umu da će nam cijena plina i struje u sljedećim mjesecima, za razliku od cijele Europske unije, govorim o kućanstvima, biti stabilna. To je vrlo važno zbog ogrjevne sezone. Međutim, neovisno o tome pratimo cijenu na ovom dijelu tržišta. Nažalost, tu je sudbina Hrvatske kao i svih zemalja članica EU-a, rekao je Ćorić. 

Što u travnju, ako cijene plina nastave divljati?

U ovom trenutku cijene su znatno više nego u referentnom razdoblju prošle godine. Ono o čemu će ovisiti cijena je zapravo razdoblje koje predstoji do tada, jer se cijena izračunava kao prosjek cijena u proteklom razdoblju. Vjerujemo da će doći do stabilizacije cijena. Vjerujemo i da će neki čimbenici koji u ovom trenutku utječu na visoke cijene poput nestabilnosti opskrbe, smanjene proizvodnje i nepoznanica oko Sjevernog toka 2, da će se razriješiti do tada i da ćemo u proljeće ući s nešto nižim cijenama, navodi.

Energija iz nuklearnih elektrana?

Ovisi li naša energetska održivost o većem korištenju nuklearne energije, ministar kaže ona ovisi prije svega o energetskom miksu koji Hrvatska ima na raspolaganju. 

- Ja vjerujem da će idućih deset godina donijeti povećanje udjela obnovljivih izvora energije. Međutim, ako se referirate na korištenje električne energije proizvedene u nuklearnim elektranama, mi od toga ne bježimo, mi i danas koristimo električnu energiju proizvedenu u nuklearnoj elektrani Krško i neovisno o činjenici što Hrvatska na svom teritoriju neće ići u izgradnju takvih potencijala jer to nije naš smjer, mi smo u konačnici zemlja koja je opredijeljena ka "obnovljivcima", ali ćemo svakako koristiti mogućnosti koje će nam stajati na raspolaganju. Tu prije svega mislim na suradnju sa slovenskom stranom po pitanju drugog bloka Krško i eventualno dobavu iz Republike Mađarske, ako se za to stvore uvjeti kada njihova elektrana bude gotova.

Budućnost solara u Hrvatskoj?

Sigurno dobra i sigurno potentna s obzirom na broj sunčanih sati na većini naših pozicija, odnosno smjer u kojem mi idemo i afirmiramo ga u konačnici i kroz premijski model. A i u kontekstu naših omotnica iz Europe će biti izgradnja malih ili velikih solarnih elektrana, zaključuje Ćorić za HRT.

hr Tue Oct 12 2021 21:27:23 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/615b556b6f52dfaa478b4579/80
Foto: DalmacijaNews

Tek su u sedam organizacija HDZ-ovci i birali u Splitsko-dalmatinskoj županiji, evo rezultata...

Ante Sanader i dalje je na čelu županijskog ogranka stranke.
U HDZ-u ništa novo ni nakon 30 i kusur godina demokracije i novog sustava glasanja. Na listi za unutarstranačke izbore tako je većina kandidata, poglavito za predsjednika ogranka, usamljena. Tek je u sedam organizacija odabirao pao na dva kandidata.

Igor Vidalina novi je predsjednik sinjskog HDZ-a, a Ivan Laco pobijedio je u utrci u susjednoj općini Otok. Sanja Kuzmanić Komadina na čelu je HDZ-a u Okrugu Gornjem dok je u Trogiru pobjedu slavila Ivana Viljac protiv Romea Palade za točno 9 glasova.

Hvarski HDZ-ovci birali su Šimu Ravlića umjesto dosadašnjeg Jurice Miličića, Ćiril Kalebić novi je predsjednik HDZ-a na Šolti dok je na Jelsi pobijedio Vinko Marijan.

Ante Sanader i dalje je, dodajmo, na čelu županijskog ogranka, Vice Mihanović vodit će i u naredne četiri godine splitski HDZ.
hr Sun Oct 17 2021 22:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/616c85686f52df52568b4581/80
Foto: Mapio.net

Sutra će se u crkvi u Dugopolju moliti za zdravlje brutalno pretučenog Vicka Dodoje

Bezazlen posjet bikijadi u susjednoj državi pretvorio se u pravi horor nakon zabave u tamošnjem klubu.
Liječnici splitske bolnice već se nekoliko dana bore za život Vicka Dodoje, 27-ogodišnjaka iz Dugopolja koji je brutalno pretučen u susjednoj Bosni i Hercegovini, u Vitezu. Bezazlen posjet bikijadi u susjednoj državi pretvorio se u pravi horor nakon zabave u tamošnjem klubu.

Naime, tamo su se iživljavati nad njim, na podu, stala dva momka koja su ga bez svijesti i ostavila, a loša zdravstvena organizacija bila je jedan od uzroka što se Vicko sada nalazi u induciranoj komi.

Na društvenim mrežama dijeli se objava Župe svetog Mihovila u Dugopolju, poziv na krunicu i svetu misu za zdravlje sumještanina. Krunica je sutra u 17:30 sati, a misa pola sata kasnije.


hr Sun Oct 17 2021 22:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/616c81ee6f52df52568b4573/80
Foto: DalmacijaNews

Privatnik iz Klisa četiri godine ilegalno upravljao javnom garažom na Brodarici, grad Split je čak za nju plaćao i pričuvu

Koncesionar koji to četiri godine već nije i Grad koji "mišiće" ne trenira zauzimanjem svoga? Posljedice koje se vide golim okom kad sustav zakaže.
Državni i gradski prostori po zakonu dobivaju se na natječaju, javne garaže koncesijom dolaze do odgovornih za "obavljanje komunalne djelatnosti upravljanja i održavanja". Splitska priča s Brodarice dokazuje suprotno. U gradu u kojem svatko iole vjeran stranačkoj iskaznici reda rješenja za kaotičan nedostatak parkirališnih mjesta, postoji javna gradska garaža sa 125 mjesta kojom upravlja privatnik. I to na posve zanimljiv način - četiri godine ilegalno i uz dodatak da grad Split za taj isti sporan prostor plaća mjesečnu pričuvu nešto veću od 11 tisuća kuna.

Krenimo redom. Još u travnju 2013. godine grad Split je, kojim je tada "vladao" socijaldemokrat Ivo Baldasar, zaželio treću etažu javne garaže Brodarica dati u koncesiju za najmanje 22 i pol tisuće kuna. Kriterij odabira napisan je u jednoj crti - onaj s najvišom naknadom za koncesiju je ujedno i novi koncesionar. Kad je već zbog gubitaka na lokaciji iz kombinacija ispala Hvidra, preteča Split Parkinga.


Nakon svih zakonskih procedura odlučeno je kako će u garažu, koja ima ulaz u ulici Mike Tripala, upravljati tvrtka "Acorus d.o.o." iz Klisa. Od 2. kolovoza 2013. godine do istog dana četiri godine kasnije. Jedina se javila na gradski natječaj.


Skuteri, bicikli, skladište...

S jedne strane potpis Baldasara, s druge paraf Damira Bobana, vlasnika te firme s Klisa koji je više od jednog desetljeća radio na mjestu stručnog voditelja izgradnje u splitskoj gradskoj Službi, uz bok Damira Babića. U međuvremenu je osnovao "Acorus" koji već neko vrijeme usluge održavanja rampi i sustava naplate radi, zanimljivo, i za gradsku tvrtku Split Parking.

I ne bi priča dospjela u rubriku "vjerovali ili ne" da od tog 2. kolovoza 2017. godine do prije nekoliko dana privatna tvrtka nije bez produženja koncesije i dalje upravljala tom garažom i ubirala zaradu. Čak i prenamijenila garažu u turistički parking, kako je taj prostor oglašavan na internetu. 

- Parking se naplaćivao 15 eura po danu, a za više od tri dana na parkingu bio je po 10 eura. Suprotno odredbama koncesijskog ugovora, naravno, a čak se nudio i "parking za utakmicu" - pred ulazom u garažu dočekao nas je Siniša Jonjić, višegodišnji član vijeća Gradskog kotara Lovret i predstavnik suvlasnika u cijelom objektu na Brodarici koji službeno slovi kao "stambeno poslovni objekt".

- U prostoru garaže čak su se i nudili najmovi skutera i bicikli, a određeni dio prostora se koristio i kao skladište opreme za restoran, vrtne garniture i nekoliko platnenih suncobrana. Sve je to bilo dio vanjske terase restorana koncesionara - dodaje Jonjić i dio s "turističkim parkingom" i "parkingom za utakmicu" prisnažuje fotografijama s terena. 



"Zahvaljujem koncesionaru"

Krajem ožujka 2016. godine Grad je osnovao tvrtku Split Parking kako bi se "parkirališna mjesta u Splitu spojila u jedinstvenu cjelinu" pa je bizarno da taj gradski komunalni "parking uređivač", koji je tada imao nešto više od godinu dana od rođenja, nije "ušao" u tu javnu garažu.

Iz Grada Splita sve opravdavaju "ponajprije zbog neriješenih odnosa suvlasnika i podizanjem nekoliko kaznenih prijava, financijskih pitanja te funkcioniranja zajedničkog-operativnog sustava za objekt u cijelosti". 

Nova splitska gradska uprava, koja je u Banovinu stigla prije stotinjak i kusur dana, kaže kako četverogodišnje bezvlašće "financijski nije bilo štetno za grad". Pred kamerama je tako govorio dogradonačelnik Bojan Ivošević. Grad koji je svo to vrijeme, primjerice, nastavljao s plaćanjem pričuve. Točno tjedan dana kasnije Ivošević je ponovno odgovarao na naše pitanje o "Brodarici".

- Prostor je vraćen u posjed Grada bez ikakvog otpora koncesionara i ja mu na tomu zahvaljujem - započeo je.

- Garaža je u dobrom stanju, ali cijeli poslovni objekt ima nedostataka zbog čega je ne možemo pustiti u javnu upotrebu i biti odgovorni za moguću štetu. Razmišljamo da garažu stavimo u neku komercijalnu naplatu nakon što se ishodi sve tehničko što treba, a drugo je da možda, s obzirom da je vrlo nezgodna za javno korištenje, procijenimo njezinu vrijednosti i da gradski vijećnici odluče o njezinoj prodaji - podvukao je Ivošević.


"K'o i lani"

Nekoliko minuta nakon tog "novinarskog sastanka s vlasti" u Banovini uputili smo se na treći kat ispod zemlje. Dočekao nas je, kao i ranije, čovjek koji bi reagirao na svaku škripu automobilskih guma.

- Možemo li se ovdje parkirati? - pristojno smo pitali.

- Bez problema - odmah je uzvratio naočit muškarac, u pedesetima.

- Besplatno je? - dodatno zapitkivamo.

- Koliko ćete se zadržati? - govori nam.

- Sat vremena otprilike.

- Onda parkirajte - zaključio je kratak razgovor muškarac koji se vratio u kućicu od nekoliko kvadrata na kojoj i dalje stoji ime privatnika iz Klisa. Nekoliko motora stajalo je i s lijeve strane te naplatne kućice, a natpisi za parking i dalje su bili na ulazu u garažu, čak i na prometnici koja vodi do tog ulaza.

Dakle, sve i dalje izgleda "k'o i lani", kako kažu stihovi poznatog dalmatinskog pjevača iako je, kako smo u dva navrata čuli od strane gradskih otaca, "prostor vraćen u posjed Grada". 


"Ivošević je odgovoran"

Situaciju u garaži smo pokušali razjasniti i s Damirom Bobanom, ali nije bio razgovorljiv

- Za sve informacije o garaži obratite se gradu Splitu, možete i direktno Bojanu Ivoševiću, on je odgovoran. Ja nemam mogućnosti više davati te informacije - rekao nam je u telefonskom razgovoru. 


Bivši šute, novi odgađaju

O spornom prostor naš prvi sugovornik, jedno vrijeme i kao čelnik Gradskog kotara Lovret, tražio je sastanak u Gradu. O mogućim financijskim štetama i drugim ilegalnim radnjama želio je na sastanku razgovarati s bivšim čelništvom Splita, ali i novim "vladarima". Na protokolirane zamolbe prošli nisu odgovarali, a ništa više sreće nije bilo ni s novima. Nakon pisanja gradonačelniku Ivici Puljku i dogradonačelniku Bojanu Ivoševiću na službeni susret pozvala ga je tajnica drugog dogradonačelnika Antonia Kuzmanića. Susret je otkazan dva dana prije održavanja.

Treba kazati i kako je vijeće tog kotara i prije isteka koncesije, 25. srpnja 2017. godine, izrazilo protivljenje mogućem produžetku tog ugovora "dok se ne sanira protupožarna i ostala oprema u objektu".


Kazna do milijun kuna

Zakonom o koncesiji za slučajeve kada se obavlja "djelatnost za koju je potrebna koncesija bez dane koncesije" propisuje novčane kazne od 10 tisuća pa do milijun kuna za pravne osobe, a isto toliko kažnjava se situacija kada se "u izvršavanju ugovora o koncesiji obavlja djelatnost koncesije izvan opsega djelatnosti koncesije koji je određen ugovorom o koncesiji".

Koncesionar koji to četiri godine već nije i Grad koji "mišiće" ne trenira zauzimanjem svoga? Posljedice koje se vide golim okom kad sustav zakaže.



hr Sun Oct 17 2021 22:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
//www.dalmacijanews.hr/files/60a812bd6f52dfc57c8b4587/80
Foto: DalmacijaNews

Šef splitskog HDZ-a ostaje Mihanović: "Na izbore se odazvao velik broj članova, ljudi itekako osjećaju odgovornost"

Mihanović je putem Facebooka zahvalio na povjerenju kojeg su mu dali kolege
Danas su održani unutarstranački izbori u HDZ-u. Predsjednik splitskog HDZ-a ostaje Vice Mihanović, a potpresjednici su Stipe Čogelj Ivica Kusić i Toni Tomas. 

Mihanović je putem Facebooka zahvalio na povjerenju kojeg su mu dali kolege, iako nije imao protukandidata. 

- Prije svega od srca zahvaljujem svim vrijednim članovima koji su sudjelovali u organizaciji i provedbi izbora, kao i svim članovima koji su iskoristili svoje pravo glasa te se odazvali na izbore. Potom zahvaljujem i čestitam svom užem timu koji predstavlja politiku kontinuiteta, kolegama izabranim potpredsjednicima Stipi Čogelji, Ivici Kusiću i Toniju Tomasu.

Unatoč tome što nismo imali protukandidate na izbore se odazvao velik broj članova, što pokazuje da ljudi itekako osjećaju odgovornost prema stranci i društvu te žele da se njihov glas čuje.

Vaše povjerenje obvezuje moj tim i mene da osnaženi novim stranačkim legitimitetom nastavimo započeti rad u stranci i Gradskom vijeću. U tom smislu, iskazano zajedništvo planiramo demonstrirati u prvom redu kroz konstruktivan i predan rad u Gradskom vijeću na korist svih građana Splita. - napisao je.
hr Sun Oct 17 2021 21:26:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .